Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@04:08:19 GMT

طرز تهیه شیرینی قیطونی خانگی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۱۷۱۰

شیرینی قیطونی از شیرینی‌های مخصوص شب عید می‌باشد که طرفداران زیادی میان مردم دارد. طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را در ادامه مطلب بخوانید.

خبرگزاری میزان - بیتوته نوشت: شیرینی قیطونی از شیرینی‌های مخصوص شب عید می‌باشد که طرفداران زیادی میان مردم دارد. اگر میخواهید عید امسال خودتان دست به کار شوید و شیرینی مخصوص و خانگی خودتان را تهیه کنید بهتر است با ما همراه شوید و طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم شیرینی قیطونی

آرد برنج: ۱۱۰ گرم

آرد شیرینی: ۲۲۰ گرم

پودر قند: ۳۰۰ گرم

آرد نخودچی:۷۰ گرم

روغن جامد:۳۰۰ گرم

گلاب: نصف پیمانه

پودر زنجبیل: نصف ق غ

پودر هل:نصف نصف ق چ

پودر نارگیل و پودر پسته:به مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی قیطونی

برای تهیه این شیرینی خوشمزه و عالی ابتدا روغن جامد را در یک ظرف بریزید و با کمک یک هم زن دستی آن را هم بزنید تا کمی نرم شود. سپس پودر قند را به روغن اضافه کرده و دوباره با همزن هم بزنید تا پودر قند و روغن ترکیب شوند.

در این مرحله هر سه آرد را در ظرف دیگری الک کنید. سپس همان ظرفی که این سه آرد الک شده در آن هست را درون مواد شکر آرام آرام با الک اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید.

در ادامه پودر زنجبیل و هل را نیز اضافه کرده و به آرامی با سر انگشتان ورز دهید سعی کنید بیش از اندازه این خمیر را ورز ندهید، زیرا این خمیر روغن پس می‌دهد و این باعث خرابی خمیرتان می‌شود.

بعد از اینکه خمیر را ورز دادید روی آن را با استفاده از یک دستمال تمیز بپوشانید و بگذارید تا حدود یک ساعت در دمای محیط بماند.

حال خمیر آماده شده را به همراه یک کاسه گلاب، یک کاسه پودر پسته، یک کاسه پودر نارگیل و هرچیز دیگری که دوست دارید روی شیرینی تان بریزید روی سطح کارتان قرار بدهید. به اندازه یک گردو از مواد خمیر بردارید و آن را گلوله کنید.

در این میان نیز فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گرا روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را خارج کرده و کاغذ روغنی نیز روی آن بگذاری.

حال گلوله‌های خمیر را ابتدا درون کاسه گلاب بگذارید خیلی سریع آن را خارج کنید و در هر پودری که دوست دارید بغلتانید و درون سینی فر بگذارید به همین ترتیب تا آخر خمیر پیش بروید.

سینی را درون فر بگذارید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها حدود نیم ساعت درون فر بپزد. بعد از اینکه شیرینی‌ها را خارج کردید اجازه دهید شیرینی‌ها سرد شوند و سپس آن‌ها را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: خواص «عناب»؛ از کاهش عصبانیت تا دفع سموم در هوای آلوده

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: شیرینی آشپزی ساده ترفندهای آشپزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شیرینی آشپزی ساده ترفندهای آشپزی شیرینی قیطونی شیرینی ها طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!

ایتنا - محققان موفق به ابداع فناوری تصویربرداری جدیدی شده‌اند که امکان مشاهده درون سلول‌های سرطانی به صورت زنده و مطالعه نحوه تعامل آن‌ها با محیط اطراف را فراهم می‌کند.
این دستاورد می‌تواند گام مهمی در درک بهتر بیولوژی سرطان و توسعه درمان‌های موثرتر باشد.

این فناوری توسط تیمی از دانشگاه ساری انگلستان توسعه یافته که به دنبال مشاهده و مطالعه محتوای چربی یا لیپیدهای موجود در سلول‌های سرطانی بوده است. لیپیدها اجزای کلیدی در رشد، تکثیر و متاستاز سلول‌های سرطانی هستند.

در این روش، ابتدا سلول‌های سرطانی منفرد زنده از محیط کشت استخراج شده و با رنگ فلورسنت رنگ‌آمیزی می‌شوند. سپس با کمک طیف‌سنجی جرمی، ساختار دقیق لیپیدهای داخل سلول تعیین می‌گردد. در نهایت، پژوهشگران قادر به مشاهده تغییرات و تکامل سلول‌های سرطانی در پاسخ به تغییرات محیطی خواهند بود.

یوهانا فون گریشتن از دانشگاه ساری می‌گوید: "مشکل سلول‌های سرطانی این است که هیچ دو سلولی شبیه به هم نیستند. همین مسئله طراحی یک درمان مناسب را دشوار می‌سازد. توانایی مشاهده و مطالعه سلول‌های زنده منفرد بسیار هیجان‌انگیز است."

کارلا نیومن از GSK نیز معتقد است این روش جدید راه را برای مطالعه سلول‌های سرطانی با جزئیاتی که قبلا ندیده بودیم، هموار می‌کند و می‌تواند درمان‌های جدید و هدفمندتری را فراهم آورد.

علاوه بر کمک به درک بهتر سرطان، این فناوری می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد چگونگی پاسخ انواع سلول‌ها به پرتودرمانی و تشعشع نیز ارائه دهد. پژوهشگران امیدوارند این دستاورد بتواند به توسعه درمان‌های کارآمدتری برای سرطان و حتی سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های ایمنی و عفونی نیز کمک کند.

این تحقیقات که با همکاری کالج دانشگاهی لندن، شرکت‌های داروسازی GSK، یوکوگاوا و سایکس انجام شده، در مجله Analytical Chemistry منتشر گردیده است.

دیگر خبرها

  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش