Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد مشکین فام» امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدا برنامه‌ریزی‌ها بر آن بود تا زنجیره اول پایانه جاسک تا پایان امسال به انتها برسد، ادامه داد: فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم در همین راستا است و تا آخر اسفندماه اولین زنجیره تمام خواهد شد.

وی افزود: خطوط دریایی در حال احداث است یک خط تکمیل شده و خط دوم را شروع کرده‌ایم و امیدواریم خط دوم نیز تا پایان بهمن ماه تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مشکین فام، در پایان بهمن‌ماه گوی شناور نصب شده و سامانه عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی که مربوط به ما بود، ‌ آماده آغاز صادرات تا پایان امسال است، گفت: اگر میعانات گازی به پایانه جاسک برسد، صادرات انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، به امضای قرارداد اولیه توسعه میدان فرزاد اشاره کرد و افزود: ‌این قرارداد با پتروپارس بسته شده و مطالعات بر روی میدان در جریان است. فاز اول قرارداد اصلی نیز در مرحله انعقاد است.  

وی ادامه داد: جکت (پایه سکو) میدان فرزاد آماده است و امیدواریم امسال بارگیری شود.

وی در خصوص میدان بلال نیز گفت: مطالعات بلال انجام می شود اما تصمیم‌گیری در مورد ادامه فعالیت در این میدان بستگی به گاز موجود د مخزن دارد. از همین رو یک چاه توصیفی، حفاری می‌شود و بر اساس آن تصمیم می‌گیریم که توسعه ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، پیش از این سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک با بیان اینکه عملیات احداث نخستین خط لوله دریایی ۳۶ اینچ انتقال نفت خام پایانه صادراتی جاسک تکمیل شد، گفت که عملیات لوله‌گذاری این خط لوله ۶ کیلومتری در دو مرحله توسط شناور لوله‌گذار سی‌مستر انجام شد.

طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، شامل ۳ مجموعه خطوط لوله ۴۸ اینچ خشکی و سیستم‌های اندازه‌گیری، ۶ رشته خط لوله ۳۶ اینچ زیردریایی، ۳ مجموعه چندراهه دریایی و ۳ مجموعه گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی است که باید فاز نخست آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها بندر جاسک توسعه ایران اختصاصی ایرنا نفت جاسک صادرات نفت سکوی گازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر جاسک توسعه ایران اختصاصی ایرنا بندر جاسک توسعه ایران اختصاصی ایرنا نفت جاسک صادرات نفت سکوی گازی اخبار کنکور تا پایان خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟

ایسنا/هرمزگان با توجه به اینکه صید و صیادی نقش بسیار حائز اهمیتی در زندگی مردم شهرستان جاسک دارد توسعه فعالیت‌های شیلاتی، اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک است.

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان امروز هفتم اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شهرستان جاسک با نزدیک به ۹۰۰ شناور صیادی و بیش از ۵۰۰۰ نفر صیاد نقش اساسی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد.

 وی افزود: این شهرستان سهم قابل توجهی از صید و صیادی استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاران حوزه شیلات، گفت: با توجه به تعاملات خوب و سازنده بین مجموعه شیلات هرمزگان و فرمانداری شهرستان جاسک آینده خوبی برای فعالیت‌های شیلاتی این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

بارانی با اشاره به شکوفایی و پیشرفت در تمامی زمینه‌های شیلاتی در این شهرستان، بیان کرد: اشتعال‌زایی، افزایش درآمد ساحل‌نشینان، ارزآوری و گسترش صنعت در بخش‌های آبزی‌پروری و صادرات از مهم‌ترین برنامه‌های شیلات هرمزگان در بندرجاسک خواند.

 وی با بیان اینکه شیلات محور سرمایه‌گذاری و توسعه استان است، اظهار کرد: این مهم نیازمند توجه و حمایت همه جانبه و بیش از پیش از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های شیلات هرمزگان در سطح ملی و استانی است.

محمد مهرانی فرماندار شهرستان جاسک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره اینکه شهرستان جاسک ظرفیت مناسبی برای توسعه شیلاتی دارد، اظهار کرد: شیلات هرمزگان با انجام فعالیت‌های آبزی‌پروری، صیادی، صنعتی و... نقش مهمی را در توسعه این شهرستان دارد.

وی همچنین با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به قطب شیلاتی دارد، تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال حداکثر استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی استان را با جذب سرمایه‌گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقاء تولیدات شیلاتی داشته باشیم.

فرماندار جاسک بیان کرد: نگاه ویژه به شیلات و توجه داشتن به مباحث اشتغال ساحل‌نشینان در شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • فصل برای انزو فرناندز به پایان رسید
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال