Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:01:22 GMT

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۲۳۳۲

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۰۸ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۶۶۸ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۷۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۸۰ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۲۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۸ میلیون مبتلا و بیش از ۴۸۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۹.۷ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، مکزیک و هند رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس نیز از ۱۱۵ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۲ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۸۰ هزار، روسیه بیش از ۷۸ هزار و آلمان نیز بیش از۶۴ هزار و ۵۰۰ فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۶۴ هزار و ۲۰۰، ایران با بیش از ۵۸ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۶ هزار، آرژانتین با بیش از ۴۹ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۴۷ هزار و پرو با بیش از ۴۳ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۸ میلیون و ۲ هزار و ۲۴۰ مبتلا، ۴۸۶ هزار و ۹۲۲ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۰۳ مبتلا، ۱۵۵ هزار و ۴۸۴ قربانی

۳. برزیل: ۹ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۹۸ مبتلا، ۲۳۶ هزار و ۳۹۷ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۲۷ هزار و ۷۴۸ مبتلا، ۷۸ هزار و ۶۸۷  قربانی

۵. انگلیس: سه میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۵۵ مبتلا، ۱۱۵ هزار و ۵۲۹ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۶۸۵ مبتلا، ۸۰ هزار و ۸۰۳ قربانی

۷.اسپانیا: سه میلیون و ۴۱ هزار و ۴۵۴ مبتلا، ۶۴ هزار و ۲۱۷ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۶۸۳ هزار و ۴۰۳ مبتلا، ۹۲ هزار و ۷۲۹ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۲۷ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۸۷ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۱۵ مبتلا، ۶۴ هزار و ۵۱۳ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس کووید 19 دو میلیون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذبیحی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شعار هفته سلامت به‌عنوان سلامت خانواده با مشارکت مردم نامیده شده و اهمیت این شعار این است که مردم در امر سلامت، مشارکت داشته باشند تا سلامت جامعه و یک شهرستان تأمین شود.

وی افزود: سطح سواد سلامت مردم در جامعه باید افزایش یابد و از منابع جدید و معتبر شبکه بهداشت استفاده کنند که اگر این امر مهم محقق شود، در پیشگیری از بیماری مؤثر خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: پرونده سلامت الکترونیک مهم است، شهروندان می‌توانند با مراجعه به شبکه بهداشت از خدمات رایگان این عنوان استفاده کنند و به سلامت خود اهمیت دهند.

ذبیحی بیان کرد: ۹ هزار سالمند در شهرستان اردستان وجود دارد و از این حیث به عنوان شهرهای پیر استان محسوب می‌شود، در سال گذشته سالمندان شهرستان بیش از ۳۶۰ هزار قرص کلیسم دریافت کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در شهرستان اردستان آزمایش قند خون انجام دادند و نزدیک به چهار هزار نفر در این شهرستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار نفر بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های فشارخون و قندخون بررسی شدند که از این مجموع ۳۰ هزار نفر از شهر اردستان بودند و ۹۱ درصد مردم بالای ۱۸ سال در این زمینه بررسی شدند.

ذبیحی اضافه کرد: در این بررسی‌ها، حدود ۱۸۲ نفر مشکوک به بیماری دیابت و ۹۹۶ نفر نیز مشکوک به بیماری فشارخون شناسایی شدند همچنین بیش از دوهزار نفر بیماری پیش‌دیابت دارند.

وی تصریح کرد: بیش از چهار هزار خانم میانسال در اردستان از نظر سرطان سینه غربالگری شدند و حدود یک‌هزار نفر از این‌ها حداقل یک مشکل در سینه داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته که ۲۵۸ مورد اخطاریه دریافت کرده، ۶۱ مورد ارجاع به مراجع قضائی و در ۱۱ مورد نیز پلمب انجام شد.

ذبیحی یادآور شد: سال گذشته بیش از دوهزار کیلوگرم موادغذایی تاریخ گذشته در شهرستان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه شدت بیماری سالک در شهرستان اردستان نسبت به گذشته کاهش یافته، گفت: عملیات مبارزه با مخزن بیماری سالک در مناطق آلوده انجام می‌شود، شهر زواره و مهاباد همراه با روستاهای اطراف آن‌ها کانون بیشتر بیماری سالک هستند که عملیات مبارزه در این مناطق نیز انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تاکید کرد: گزارشاتی به شبکه بهداشت شهرستان رسیده است که متأسفانه عده‌ای واکسن گریز هستند و خانواده‌ها را به عدم واکسیناسیون فرزندان ترغیب می‌کنند که این بسیار خطرناک بوده و موجب شیوع مجدد بیماری‌هایی می‌شود که صدها سال قبل کنترل شدند.

کد خبر 6089374

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان