Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم بیگی رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: خسارت‌های جبران ناپذیر شیوع ویروس کرونا به تاسیسات گردشگری غیرقابل انکاری است.

او ادامه داد: منظور از تاسیسات گردشگری صرفاً هتل‌ها یا مراکز گردشگری نیست، بلکه وقتی نام تاسیسات گردشگری را می‌آوریم منظور طیف وسیعی از مشاغل مختلف شهری هستند که برای حیات خود به گردشگری وابسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان بیان کرد: در اصفهان هفت هتل در روز‌های شیوع کرونا به طور کامل تعطیل شده اند و سایر هتل‌ها نیز با کمترین میزان درآمد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیگی اضافه کرد: جامعه هتلداران برای بازگرداندن هتل‌ها به چرخه اقتصادی فعالیت‌هایی را انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری وبیناری آموزشی با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد.

او عنوان کرد: علاوه بر این وبینار آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی، به صورت جامع و کامل با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اداره بهداشت اصفهان، بازرسان بهداشت هتل‌ها و گروهی از افراد با تجربه در امر هتلداری و پذیرش میهمان تنظیم شد تا از بدو ورود میهمان تا پذیرش و سپس اقامت او نکاتی بهداشتی توسط میهمان و اعضای هتل با هدف مقابله با شیوع کرونا در هتل رعایت شود.

رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان گفت: این دستورالعمل از طرف جامعه هتلداران اصفهان به مدیران هتل‌ها ابلاغ و سپس اعلام شده هتل‌هایی که متقاضی انجام کامل این دستورالعمل‌ها هستند به جامعه هتلداران اطلاع دهند تا در بازرسی‌های مختلف معاونت بهداشت، جامعه هتلداران و اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت رعایت کامل دستورالعمل‌ها گواهی هتل ایمن به آن‌ها اعطا شود.

بیگی بیان کرد: گواهی هتل ایمن با سر امضای مشترک جامعه هتلداران، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به هتل‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند با اعتبار شش ماهه اعطا می‌شود و این هتل‌ها دائما تحت نظارت هستند تا از نکات بهداشتی مقرر شده سرپیچی نکنند.

او اضافه کرد: در کلانشهر اصفهان تاکنون ۱۲ هتل توانسته اند گواهی ایمنی را دریافت کنند، این گواهی نخستین بار در کشور در استان اصفهان صادر و بارکدی در نظر گرفته می‌شود تا میهمانان بتواند اعتبار آن را رصد کنند و فقط به اعتبار ۶ ماهه اکتفا نکنند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا خسارت به تاسیسات گردشگری آموزش دستورالعمل های بهداشتی جامعه هتلداران جامعه هتلداران دستورالعمل ها استان اصفهان هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد