Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ند پرایس روز پنج‌شنبه در نشست خبری روزانه در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن دستیابی ایران به سلاح اتمی را پذیرفتنی می‌داند، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: جو بایدن هم به عنوان یک نامزد انتخاباتی و هم به عنوان رئیس جمهوری کاملا واضح گفت که ما از ایران مسلح به هسته‌ای استقبال نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: همانطور که صحبت کردیم، ما یک رویکرد دیپلماتیک را دنبال می کنیم و می‌خواهیم اطمینان یابیم که ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای به دست آورد. این مهمترین اصل برنامه اقدام مشترک ۲۰۱۵ بود. این یک اصل راهنمای رویکرد ما در قبال این چالش خواهد بود.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دولت بایدن به انتخابات آتی ایران و تاثیر آن بر موضوع هسته‌ای اظهار کرد: فکر می‌کنم ما با این شرایط به آن نگاه نمی‌کنیم. ما از دریچه امنیت ملی خود، امنیت شرکا و متحدان خود در منطقه به آن نگاه می کنیم.

وی تصریح کرد: واضح گفتم که در هسته اصلی سیاست ما و سیاست رئیس جمهوری درک این نکته است که ایران اجازه تولید سلاح هسته‌ای را ندارد. بنابراین صرف نظر از صورت فلکی بازیگران، این یک اصل برای ما خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که رئیس جمهوری فرمولی را ارائه کرده است که اگر ایران انطباق کامل با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را از سر بگیرد، ما نیز همین کار را خواهیم کرد.

پرایس اظهار کرد: ما به دنبال طولانی کردن و تقویت مفاد آن توافق هستیم. ما از آن به عنوان بستری برای ساخت و مذاکره در مورد توافقنامه‌های بعدی برای رسیدگی به سایر زمینه‌های فعالیت ایران استفاده خواهیم کرد. این رویکرد ما خواهد بود. من فکر نمی‌کنم اجازه دهیم تحولات دیگر جایگزین تغییراتی در این روش شود.

لغو تحریم انصارالله

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ارسال نامه لغو تحریم کلی انصارالله به عنوان سازمان تروریستی خارجی سخن گفت: وزیر خارجه بسیار واضح گفت که ایالات متحده همانند اعضای دو حزب کنگره و سازمان ملل متحد نگرانی‌های عمیقی در مورد پیامدهای این نامگذاری گسترده برای مردم یمن داشت که در بدترین فاجعه انسانی در جهان به سر می‌برند.

دولت ترامپ در آخرین ماه حضور خود، انصارالله یمن را به عنوان سازمان تروریستی خارجی معرفی کرد که به موجب آن تمام فعالیت‌های انسان‌دوستانه و حتی رایزنی نمایندگان سازمان ملل متحد برای پیشبرد صلح را با مشکل مواجه می‌ساخت.

پرایس با اشاره به اینکه ۸۰ درصد غیرنظامیان یمن تحت کنترل انصارالله زندگی می‌کنند، ادامه داد: در حالیکه از قصد خود برای حذف نامگذاری انصارالله به عنوان جنبشی گسترده اعلام می‌کنیم، کاملا روشن کردیم رفتار آنها را در استفاده از زور و حمله به شریک ما یعنی عربستان سعودی مذموم می‌دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هدف لغو نام‌گذاری انصارالله به عنوان یک سازمان تروریستی را پیامدهای بشردوستانه برشمرد و گفت: واقعیت این است که نمی‌خواهیم کاری انجام دهیم که برای میلیون‌ها انسانی که تحت کنترل حوثی‌ها زندگی می‌کنند، بدتر شود.

پرایس در عین حال از ادامه فشار بر سران انصارالله سخن گفت و افزود: عبدالمالک الحوثی، عبدالخالق البدرالدین الحوثی و عبدالیحیی الحکیم  همچنان تحت تحریم باقی می‌مانند که هدف آن صلح و امنیت یا ثبات یمن است.

وی در عین حال مدعی شد از روند دیپلماتیک برای پیش بردن این امر تحت حمایت مارتین گریفیث فرستاده ویژه سازمان ملل حمایت می‌کنند و هیچ تغییری در برداشته شدن تحریم از این افراد انجام نشده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بهبود خدمات‌دهی در پارکینگ‌های عمومی شهر قم است.

وی با اشاره به اولویت هوشمندسازی در این پارکینگ‌ها افزود: در مناسبت‌ها برنامه ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی مسائل مرتبط با پارکینگ‌ها و تشدید نظارت وجود دارد که در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه هوشمندسازی پارکینگ‌ها ابتدا در اطراف حرم و هسته مرکزی شهر و سپس در قسمت‌های مختلف شهر مدنظر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفات همچون پرداخت‌های خارج از قاعده و دریافت تعرفه اضافه، دزدی و سرقت خودروها و مقوله‌های مهم دیگر با هوشمندسازی پارکینگ‌ها کاهش پیدا می‌کند.

خلیلی اضافه کرد: در پارکینگ‌هایی که هوشمندسازی می‌شوند، اپراتوری که در ورودی پارکینگ نشسته است دخل و تصرفی در هزینه پارکینگ ندارد و همه محاسبات به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این سیستم هنگام ورود عکس از پلاک خودرو گرفته تا زمان خروج مطابقت داده می‌شود، همچنین تمام هزینه به شکل سیستمی ثبت خواهد شد و در پایان تنها رمز از راننده می‌خواهند تا از پارکینگ خارج شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شکایت‌های زیادی در خصوص دریافت تعرفه‌های اضافی در پارکینگ‌ها به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مخابره می‌شد، اما در حال حاضر با اجرای طرح هوشمندسازی که در بعضی پارکینگ‌ها مثل زائر صورت گرفته است، شکایت‌ها در ماه به یکی یا دو عدد رسیده است.

خلیلی گفت: طرح هوشمندسازی در پارکینگ زائر در پایان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی آغاز شد و سال ۱۴۰۳ در باقی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت اجرای کامل این طرح، موضوع شکایت‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 749325

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • شمال یمن بمباران شد
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست