Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرماندار شهرستان کهگیلویه در بازدید از روستای «دَم‌عباس» گفت: در صورت رفع معارضات محلی خدمت‌رسانی به مناطق روستایی سرعت بهتری می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  دهدشت، در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعضای شورای اداری شهرستان کهگیلویه به روستای دم‌عباس آرامگاه اولین شهید کهگیلویه سفر کردند تا ضمن میعاد با شهیدان، از نزدیک مشکلات روستا را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای امامزاده نورالدین (ع) دم‌عباس در شمال دهستان دشمن‌زیاری از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه بیش از 120 نفر جمعیت دارد و در مرز با بخش چاروسا قرار گرفته و بیش از 70 کیلومتر با شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه فاصله دارد.

نبود راه‌های ارتباطی مطلوب، مهاجرت بی‌رویه مردم به شهرهای اطراف، نزاع و درگیری اهالی روستا، بیکاری و نبود درآمد کافی، امکانات اندک روستا و نیز مهجور افتادن بقعه امامزاده نورالدین (ع) در سالیان گذشته سبب شد تا جمعیت روستا به مرور زمان کاهش یافته و تقریبأ روستا خالی از سکنه شود.

باتوجه به مرمت و بازسازی بقعه متبرکه امامزاده نورالدین(ع) و اتصال جاده دم‌عباس به جاده ملی پاتاوه_دهدشت و نیز عملیاتی شدن طرح‌های دولت در بازگشت به روستاها و اشتغال‌ روستایی امید آن است که این روستا از قافله خدمات زیربنایی و زیرساختی عقب نمانده و ساکنان اصلی به روستا برگردند.

روستای امامزاده نورالدین(ع) در دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشته چنانکه در دوران دفاع‌مقدس 26 شهید و 150 جانباز به ایران اسلامی تقدیم نموده و این نشان از دلاوری جوانان این خطه است.

سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ــ 5| اوج محرومیت در یک‌کیلومتری سنندج/ مردمانی که از آب شرب و گاز محروم هستندمحرومیت‌زدایی به قلب روستاهای محروم زنجان رسید / 512 خانوار روستایی گازدار شدند + فیلمبخشی از مشکلات آب شرب روستاهای پلدختر برطرف می‌شود

فرماندار کهگیلویه در بازدید از روستای دم عباس، اظهار داشت: اتصال جاده دم‌عباس به جاده ملی پاتاوه دهدشت از جمله مطالبات اصلی مردم این منطقه بوده و تلاش می‌شود این موضوع بامسئولان استانی پیگیری شود.

دارا کریمی نژاد با اشاره به اینکه همکاری مردم برای آبادانی روستاها بسیار مهم است، عنوان کرد: اولویت‌بندی و اجرای طرح‌ها در روستاها به رفع معارضات مردمی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن شهرستان آمادگی دارد که به ساکنان روستای دم‌عباس تسهیلات مسکن روستایی پرداخت کند، بیان کرد: چنانکه مردم روستا برای نصب کنتور مشارکت داشته باشند مشکل آب آشامیدنی روستا نیز رفع می‌شود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت‌های روستائی به ویژه جاده مناسب و کمک به احداث و مرمت بنای امامزاده نورالدین(ع) و نیز فراهم کردن شرایط لازم جهت جذب توریسم و اشتغال، می‌توان به این روستا جان دوباره‌ای بخشید.

کریمی‌نژاد در خطاب به مدیران، غبار روبی گلزار شهداء را نماد عزم در زدودن غبار وجود خواند و خاطرنشان کرد: به مردم قول و شعار دروغ ندهیم، باید دید که تأثیر مدیران از این غبار روبی تا چه اندازه قول را با عمل میزان می‌کند.

انتهای پیام/541/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی محرومیت زدایی امامزاده نورالدین شهرستان کهگیلویه دم عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: بار مسئولیت خدمت رسانی در شهر و بویژه روستا‌ها برعهده شوراهاست که باید با اتحاد و همدلی بین همه دستگاه‌های اداری و اجرایی، مشکلات و معضلات شهرستان را برطرف سازیم.
عزیزالله عباسی بااشاره به قرارگیری ۲۸ روستا و دو شهر داران و دامنه در سطح شهرستان فریدن افزود: در سطح شهر و روستا‌های فریدن در مجموع ۱۰۶ نفر شورا مسئولیت خدمت رسانی را برعهده دارند که به مناسبت روز شورا در محل امامزادگان شهر زیارتی دامنه گردهم آمدند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد