Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@14:15:33 GMT

نوشته عجیب روی مونولیت کشف شده در ترکیه! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۳۴۱۱

نوشته عجیب روی مونولیت کشف شده در ترکیه! +تصاویر

باشگاه خبرنگاران: کمتر کسی است که خبر‌های کشف مونولیت‌های جنجالی در سراسر جهان را نشنیده باشد. این ستون فلزی عجیب که اولین بار در بیابان‌های ایالت یوتا آمریکا پیدا شدند تاکنون در کشور‌های رومانی، کلمبیا، هلند، انگلیس، آلمان، کانادا، اسپانیا، بلژیک، استرالیا و حتی ایران پیدا شده اند.

اما به تازگی پیداشدن یک مونولیت در کشور ترکیه به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستون فلزی که ۱۰ فوت ارتفاع دارد توسط یک کشاورز محلی در جنوب شرقی استان شانلی اورفه ترکیه پیدا شد. روی این ستون فلزی به خط ترکی قدیمی نوشته شده بود: «به آسمان نگاه کن، ماه را ببین.»

محل کشف این ستون فلزی در نزدیکی مکان میراث جهانی یونسکو در Gobekli Tepe، خانه سازه‌هایی که قدمت آن مربوط به هزاره دهم قبل از میلاد، یعنی هزاران سال قبل از استون هنج است. در حالی که مسئولا محلی و پلیس ترکیه سرگرم تحقیقات در مورد منشاء پیدایش این مونولیت هستند این سازه عجیب توسط چند نظامی به شدت محافظت می‌شود.

تصاویر منتشر شده سرابازان مسلح ارتش ترکیه را در اطراف این سازه نشان می‌دهد. رسانه‌های محلی ترکیه گزارش دادند که پلیس در حال جستجوی تصاویر دوربین‌های مدار بسته برای بررسی نحوه حمل این ستون فلزی به این مکان است. بنا به این گزارش مردم محلی و همچنین «عبدالله ایرین»، فرماندار محلی از این سایت بازدید کرده اند.

گفتنی است؛ تاریخ ۱۸ نوامبر سال گذشته بود که ماموران حیات وحش در ایالت یوتا هنگام شمارش هوایی گوسفندان در یک هلی کوپتر سازه‌ای به طول ۱۱ فوت را در صحرای دور افتاده پیدا کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه نوشته عجیب مونولیت ستون فلزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات شهید کاظمی با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

این انتشارات، از بین بیش از ۷۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود ۵۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورد که بیش از ۶۰ عنوان از آن، جزو آثار جدید به حساب می‌آیند.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد ۶ تا ۹ مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6089749 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • پیروزی بایرن و شکست عجیب بوروسیا دورتموند در بوندسلیگا
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد