Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نشست امروز جمعه با عنوان «افول آمریکا، تاثیر انقلاب اسلامی بر منطقه و جهان‌» با حضورسرگئی بابورین نامزد سابق ریاست جمهوری روسیه، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، حجت الاسلام صابر اکبری جدی نماینده ولی فقیه در روسیه و رییس مرکز اسلامی مسکو،جمعی از اندیشمندان و صاحبنظران روس و ایرانی در مسکو برگزار شد و «الگ فومین»رئیس کمیته روسی همبستگی با مردم سوریه و لیبی و معاون سازمان اجتماعی «جامعه ارتدوکس فلسطین» برگزار کننده آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در روسیه در آغاز این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران بر امور منطقه ای و بین المللی و بلوک شرق و غرب تاثیر شگرف گذاشت. 

اکبری جدی تصریح کرد: ظهور انقلاب اسلامی آغاز افول دو قطب شرق و غرب بود که در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند و نه فقط این اتفاق (پیروزی انقلاب اسلامی) رخ داد بلکه انقلاب اسلامی تقویت و استحکام می یابد. اصل ظهور انقلاب اسلامی نشان داد که این آغازی برای افول قدرت های منازع بود. 

رییس مرکز اسلامی مسکو خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی علیه ایران بلوک شرق و غرب از صدام حمایت کردند اما پس از هشت سال دفاع مظلومانه مردم ایران در برابر صدام، وی نابود و رژیم بعث نیز مضمحل شد. 

وی ادامه داد:  انقلاب اسلامی به عنوان جریان ریشه دار توانست خود را در مناسبات بین المللی بر قدرت هایی که با آن به مقابله برخاسته بودند، تحمیل کند. 

نماینده ولی فقیه در روسیه گفت: امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در نامه خود به میخاییل گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق ضمن اشاره به افول کمونیسم پیش بینی کرد که تمدن غربی هم افول می کند زیرا به معنویات هیچ توجهی نمی کند. 

توطئه های گوناگون دشمنان ایران برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی

سفیر ایران در روسیه در این نشست گفت که انقلاب اسلامی ایران از ابعاد تاثیر گذار بر عرصه سیاسی جهانی بود. قبل از انقلاب اسلامی ایران دو ایدئولوژی غالب در جهان وجود داشت. ایدئولوژی اول بر اتحاد جماهیر شوروی حاکم بود و ایدئولوژی دوم هم همان است که از آن به عنوان کاپیتالیسم نام برده می شود.

 جلالی با بیان اینکه کارل مارکس بنیانگذار مکتب مارکسیسم مذهب را افیون توده ها خوانده بود و معتقد بود که با دین با توجه به این که محافظه کار است نمی توان انقلاب کرد، اظهار داشت: بزرگترین سیلی را تفکر مارکسیستی از انقلاب اسلامی خورد. بزرگترین انقلابی که اواخر قرن بیستم رخ داد انقلاب اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نشان داد که دین افیون توده ها نیست و دینی افیون است که تحریف شده باشد. اما دین حقیقی محافظه کار نیست و نمی خواهد به هر قیمتی موجودیت خود را حفظ کند. 

وی افزود: در بلوک سرمایه گذاری هم دین را به انزوا کشاندند و شعار اصلی آنها این بود که دین برنامه ای برای اداره امور دنیوی انسانها ندارد.

جلالی ادامه داد: توطئه های بزرگ برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال اخیر شکست خورده است. بعضی از کشورها پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی کردند با تشکیل گروه های افراطی به ظاهر اسلامی که به کشتار انسانهای بیگناه می پردازند، چهره مخدوشی از دین اسلام به جهان نشان دهند که فقط انسانها را کشتار می کند و گروه تروریستی داعش از آن جمله بود.

وی خاطرنشان کرد که در ۴۲ سال اخیر شمار زیادی از ایرانیان و مقامهای ایرانی قربانی تروریسم شدند و حتی طرح ترور امام خمینی (ره) تدارک دیده شده بود و شمار زیادی از مقامهای ایرانی ازجمله شهید رجایی رئیس جمهوری ترور شدند و این اواخر نیز سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا ترور شده و شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران بدست تروریست ها به شهادت رسید.

جلالی  تحریم های آمریکا علیه ایران را یکی دیگر از توطئه ها با هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی دانست  و اضافه کرد: ترامپ امیدوار بود که دو سال پیش سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را جشن بگیرد اما او امروز از صحنه سیاسی حذف شده اما جمهوری اسلامی پایدار و پابرجا مانده است. 

وی با بیان اینکه ایران در مقابل نظام سلطه و هژمونی جهانی آمریکا ایستاده است، اظهار داشت: روسیه نیز از سال ۲۰۰۰ میلادی وارد این عرصه شده و در برابر یکجانبه گرایی آمریکا ایستادگی می کند. چین نیز به قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل شده است. آمریکا از چند جهت مورد چالش جدی قرار گرفته است.

اهمیت واقعی انقلاب اسلامی درک نشده است

«سرگئی بابورین» سیاستمدار مطرح روسیه و نامزد ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز گفت که باوجود گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز اهمیت انقلاب اسلامی ایران بطور واقعی درک نشده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون ده ها انقلاب در جهان رخ داده است، اظهار کرد فقط شش انقلاب توانستند مسیر جریان تاریخ را تغییر دهند. این انقلاب ها شامل انقلاب انگلیس، انقلاب بورژوازی فرانسه، انقلاب ضداستعماری آمریکا، انقلاب سوسیالیستی روسیه، انقلاب ضدامپریالیستی کوبا و انقلاب اسلامی ایران است.

بابورین خاطرنشان کرد: انقلاب سال ۱۹۷۹ ایران، جامعه بشری را به سوی معنویت و اخلاق بازگرداند. 

وی با اشاره به گذشت یک سال و ۴۰ روز از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه این سردار از چهره های برجسته و انقلابی واقعی بود، به نقل از این شهید اظهار داشت: هنر و حکمت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی این بود که از اسلام برای حمایت از ایران استفاده کرد و سپس از ایران برای کمک به دین اسلام استفاده کرد. 

وی ادامه داد: اگر دین اسلام و روح آن در ایران نبود دشمنان، ایران را تکه تکه کرده بودند. 

بابورین سپس به توصیه های شهید سلیمانی به سیساستمداران ایران اعم از اصلاح طلب و اصولگرا اشاره کرد که متقاعد سازی عملی ولایت فقیه و خدمت به مردم ایران به عنوان تعظیم دربرابر خدا ازآن جمله بود. 

وی سپس به نقل از رهبر معظم انقلاب تصریح کرد که ایده های امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب برای همه بشریت است و باید از ایده های آن حضرت ازجمله برای مقابله با سلطه جویی و هژمونی آمریکا پیروی کرد. 

این سیاستمدار برجسته روسیه که تاکنون چند بار به ایران سفر کرده است خواستار نامگذاری سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به روز جهانی مبارزه با تروریسم بین المللی شد.

انقلاب اسلامی توانست قدرت خود را نشان دهد

کنستانتین سیوکوف معاون آکادمی علوم توپخانه ای و موشکی روسیه نیز با بیان اینکه مکتب ماتریالیسم به گذشته سپرده شده است، اظهار داشت: ماتریالیسم در گذشته شدت و حدتی داشت و این مکتب مربوط به دوره های گذشته است. 

وی خاطرنشان کرد که عظمت انقلاب اسلامی ایران در آن بود که که توانست قدرت و هیبت خود را نشان دهد. 

ناخدا یکم سیوکوف در ادامه گفت: جهان به یک خط فاصل جدیدی رسیده است. امروز نبرد اصلی در صحنه جهانی در عرصه معنوی است و جنگ کلاسیک که به آن عادت کرده ایم در جهان امکانپذیر نیست. 

وی خاطرنشان کرد: حاملان ایده شیطانی سلطه بر جهان بخوبی از پتانسیل اتمی روسیه آگاه هستند  و می دانند که این کشور می تواند در صورت وقوع جنگ، آنها را به هسته ای تبدیل کند و جهان در آن صورت نابود خواهد شد. 

به گفته سیوکوف، روسیه می تواند امنیت خود و همه متحدانش ازجمله ایران را در برابر این خطر تامین کند. 

وی معتقد است که نبرد معنوی رخ می دهد و اتحاد دین اسلام و مسیحیت ارتدوکس می تواند بر این پدیده شرور غلبه یابد. 

معاون آکادمی علوم توپخانه ای و موشکی روسیه گفت: وضعیت سوریه بخوبی نشان داد که چگونه ایران و روسیه می توانند با یکدیگر همکاری کنند و تعامل تهران و مسکو باعث شد تا آخرین میخ بر تابوت توسعه طلبی آمریکا در منطقه خاورمیانه کوبیده شود.

هدف مقابله با طرح های برای سلطه جهانی است

«الکساندر بردنیکوف» معاون بنیاد دیپلماسی اجتماعی روسیه نیز گفت: هدف ما استفاده از پتانسیل های جامعه و بویژه پتانسیل معنوی برای حل مسائل مختلف شامل مسائل داخلی و خارجی است.

وی افزود: از مدتها پیش معلوم است که جهان را پول اداره نمی کند بلکه ایده هایی که مطرح می شود. تلاش می شود تا روسیه به بازیهای پشت پرده جهانی کشیده شود اما سران این کشور از کشیده شدن به بازیها خودداری می کنند.

این مقام اجتماعی روسیه به جریانی پشت پرده ای که روسای جمهوری آمریکا را تعیین می کند به عنوان ایده ای برای سلطه بر جهان عنوان کرد و ایده دیگر را هم امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مطرح کرده است. 

وی ادامه داد: این طرح ها هیچ انتخابی را برای کشورهای دیگر باقی نمی گذارد و درجهت نابودی دولت های ملی حاکم بر کشورها است. هدف ما مقابله با این طرح ها است که هدفی دشوار امنا امکانپذیر محسوب می شود. ما این راه را تا پیروزی ادامه خواهیم داد. 

«الگ فومین»رئیس کمیته روسی همبستگی با مردم سوریه و لیبی هم گفت: ما امروز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرد آمده و در اینجا شماری از شخصیت های اجتماعی و سیاسی روسیه و نیز صاحبنظرانی از ایران حضور دارند 

وی با بیان اینکه روسیه یک تمدن است ، اظهار داشت: ایران و روسیه اشتراکات زیادی دارند و بر مبنای ارزش های معنوی خود پیش می روند. 

وی افزود: باتوجه به اینکه چند قرن روابط داریم و دو کشور تاریخ و تمدن عینی دارند، همکاریهای ما در حال و آینده بسیار سودمند است. 

فاطمه یژوا رئیس سازمان اجتماعی محور مقاومت در روسیه نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف ادعای برخی یک پدیده بسیار خوب است که فداکاری می کند تا جهان بهتر شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی رژیم شاه را سرنگون کرد و به سلطه بیگانگان بر ایران پایان داد و در واقع یک حرکت خودجوش مردمی علیه صهیونیسم و امپریالیسم جهانی است.

اسلام دین سیاسی است

انار رمضانوف از روحانیون مسلمان روسیه نیز گفت: من و بسیاری از رجال دینی روسیه در سابق بر این باور بودیم که مسلمانان باید نماز بخوانند و ازدواج کنند و خانواده تشکیل بدهند و فرزند بیاورند و بر این اساس زندگی می کردیم و هیچ اتفاقی نمی افتاد.

وی افزود: ما تاریخ پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم در گذشته می خواندیم اما به آن صورت که امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ، دین اسلام را معرفی کرد نبود و در واقع انقلاب اسلامی خلاء های معنوی را پر کرد.  

این روحانی مسلمان خاطرنشان کرد: پس از آن که دوباره قرآن را خواندم متوجه شدم که دین اسلام سیاست است زیرا که بر محیط تاثیر می گذارد و این ایده تاکنون باعث الهام گرفتن من از انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی گفت: در سال ۲۰۱۴ حزب بین المللی در روسیه تاسیس کردم که کار بسیار مهمی بود و با مناطق روسیه در ارتباط هستم و می خواهم با مشارکت همکاران خود بر اوضاع سیاسی روسیه تاثیر بگذارم.

با صهیونیست و امپریالیسم جهانی باید مقابله کرد

الگ پلوتونوف رئیس اندیشکده تمدن روسی نیز گفت: از ۵۰ سال پیش نوشتن مقاله علیه صهیونیست جهانی را آغاز کردم. 

وی افزود: تاکنون ۵۰ کتاب نوشته و در افشای صهیونیست ها مقالات بسیار زیادی در روزنامه روسی زافترا منتشر کرده ام. 

این صاحبنظر سیاسی روسیه بر این باور است که اسراییل و صهیونیسم جهانی مسوول بروز مسائل در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس است. شهادت سردار قاسم سلیمانی این واقعیت را یک بار دیگر بخوبی نشان داد.

وی با بیان اینکه خطر صهیونیسم امروز صد برابر گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: صهیونیست ها با هماهنگی آمریکا اقدام می کنند و باید با این جریان بزرگ تا غلبه بر آن در سطح جهانی مقابله کرد.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا ایران انقلاب اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور سرنگونی نظام جمهوری اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران رهبر کبیر انقلاب قاسم سلیمانی بین المللی امام خمینی روسیه نیز دین اسلام نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، زهره الهیان در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ گفت: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابیها نام نهاد. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متأسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیاهای متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ گفت: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ گفت: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند.

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است

وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ گفت: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیروهای مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

تلاش دشمن برای از بین بردن غرور و هویت ملی

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ گفت: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشأت می‌گیرد؟

فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ گفت: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بخش پایانی بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان این مسئله را بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود؛ ترویج حجاب هم جز با ملایمت و ایجاد گفتمان مؤثر ممکن نیست.

کد خبر 6089936 علی قدمی

دیگر خبرها

  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه