Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از روزنامه واشنگتن پست؛ توماس ادوارد کالدول ۶۶ ساله شخصیت اصلی در تحقیق فدرال درباره یورش ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) به ساختمان کنگره به شمار می رود که پنج کشته برجاگذاشت.

دادستان های ایالات متحده همچنین گفته اند که این فرد، در تماس با گروه های شبه نظامی مانند پراود بویز، اوث کیپرز و تری پرسنترز، گروهی شامل جنگجویان آموزش دیده تشکیل داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان های آمریکا ادعا می کنند که کالدول با استفاده از پیشینه نظامی و حقوقی خود برای برنامه ریزی اقدامات خشونت بار مانند حمله چند هفته پیش از شورش کنگره با تسلیحات به قایقی در رودخانه پوتوماک استفاده کرده است.

کالدول از ایالت ویرجینیا به چند مورد توطئه، جلوگیری از اجرای قانون، عبورغیرقانونی از مرز، آسیب زدن به دارایی های دولتی و کمک و معاونت در ارتکاب جرم، متهم شده است.

محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین که دوره اش در 20 ژانویه (اول بهمن) به پایان رسید، به اتهام تحریک به شورش و برانگیختن این هجوم، در کنگره آمریکا برگزار می شود.

برچسب‌ها کنگره آمریکا نیروی دریایی آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ ایالت ویرجینیا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا نیروی دریایی آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ کنگره آمریکا نیروی دریایی آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ ایالت ویرجینیا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی