Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان گفت: "اتحاد و همدلی در راستای خدمت به خلق خدا" که از سیره و روش مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار انقلاب در انجام به شمار می آید شعاری است، که امروز در دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجةالاسلام  علیرضا فرهنگ در آیین معارفه امام جمعه بخش باغبهادران، احیای سنت نماز جمعه را از معجزه های انقلاب دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائلی که پس از پیروزی انقلاب شاهد احیا آن در جامعه بودیم، احیاء جایگاه نماز جمعه در کشور بود چراکه امام خمینی(ره) نماز جمعه را در راس همه امور می دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برپایی نماز وحدت آفرین نماز جمعه زمینه ساز بسیاری از حرکت های مدنی و معرفت افزایی به شمار می آید و محور ارتباطی مردم با دستگاه امامت است برهمین اساس باید با سفارش به آحاد مردم خصوصا نسل‌های جدید و آینده به جایگاه نماز جمعه به گونه ای بپردازیم که نماز جمعه در راس همه امور آنان قرار گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی و امام جمعه را فرمانده این قرارگاه دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نهاد امامت جمعه را یک قرارگاه فرهنگی نامگذاری کردند چراکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق در جنگ اعتقادی، فرهنگی و سیاسی است و فرمانده این قرارگاه در شهرهای مختلف، شخص امام جمعه بوده و برهمین اساس نماز جمعه، قلب فرهنگی هر شهر به شمار می آید.

وی ادامه داد: "اتحاد و همدلی در راستای خدمت به خلق خدا" که از سیره و روش مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار انقلاب در انجام به شمار می آید شعاری است، که امروز در دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان به مرحله اجرا رسیده و طی دو ماه گذشته نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

فرهنگ با بیان اینکه امام جمعه مظهر و محور اتحاد و همدلی است، اضافه کرد: گره باز کردن از کار مردم و بی‌تفاوت نبودن در برابر گرفتاری‌ها و رنج‌های آنان، از فرهنگ اهل بیت (ع) است و اجرای شعار "اتحاد و همدلی در راستای خدمت به خلق خدا" می تواند این فرهنگ را در جامعه تقویت کرده و کمک کند تا ائمه جمعه و مسئولان استان با همفکری با یکدیگر گره های مختلف جامعه را باز کنند.

وی با بیان اینکه چتر معنوی و الهی بر سر همه مردم و مسئولان است، عنوان کرد: امام جمعه همچون خورشیدی است که در زمان تابش نورش به همه می رسد و از این جهت فردی که در نماز جمعه شرکت می‌کند و با امام جمعه در ارتباط است نسبت به گذشته از نظر سیاسی، بصیرتی، عقیدتی و دینی رشد ملموسی را احساس خواهد کرد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی در جهان همچون خورشید می درخشد به آن است که رهبر معظم انقلاب محور و عمود آن هستند و باید توجه داشت که امام جمعه پرچمدار گفتمان ولایت بوده و هر کسی از این گفتمان فاصله بگیرد نابود خواهد شد و نامی از او در تاریخ باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید مردمی و حامی مستضعفان باشد و خود را وقف نظام و انقلاب کند، متذکر شد: امام جمعه موظف است جلوی انحراف و برداشت های اشتباه را بگیرد و همدلی و همراهی مردمی را که از اصلی ترین خواسته های رهبری است در جامعه عملی کند.

فرهنگ افزود: ائمه جمعه به خوبی میدانند در گام دوم انقلاب برنامه ها و اقدامات بسیاری وجود دارد که باید به سرانجام برسد برهمین اساس در تلاش هستند تا نسلی انقلابی تربیت شود از این رو توجه ویژه به نسل جوان و برقراری ارتباط با آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در این مسیر باید با آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: روحیه مقابله با مستکبران و استکبار ستیزی از دیگر صفات ائمه جمعه است که نیازهای ضروری جامعه به شمار می آید و آحاد مردم باید بدانند آمریکا در هر رنگ و لعابی که قرار گیرد گرگی درنده و تغییر رئیس جمهور در این کشور تغییر در خوی استکباری ان ایجاد نخواهد کرد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان ادامه داد: امام جمعه احکامی چون شورای فرهنگ عمومی، امور مساجد، ستاد احیا، زکات، غدیر و هماهنگی امور قرآنی در هر شهر را دارند و امروز اقدامات کارشناسی بر روی این احکام در سیستم جدید نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان در حال انجام است که به زودی ابلاغ خواهد شد و و نیاز است همه دستگاه ها و نهادها ذی ربط به اجرایی شدن آن کمک کنند.

وی یادآور شد: ستاد نماز جمعه دارای ساختار تشکیلاتی است که در سال ۱۴۰۰ در برنامه ای جدید ابلاغ خواهد شد.
فرهنگ با اشاره به وحدت مثال زدنی مسئولان بخش باغبهادران گفت: ظرفیت های بالقوه بسیاری در بخش باغبهادران وجود دارد که باید با همدلی و هم افزایی مسئولان به فعلیت برسند.

کد خبر 474503

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اصفهان وحدت و همدلی انتخابات ستاد احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شمار می آید نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران

به گ زارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه سه شنبه در در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون با محوریت اقتصاد تعاونی و مردم محور در راستای اجرا شدن شعار سال گام بر می دارد، تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن شعار سال باید تعاونی ها احیا شده و به همین دلیل بخش تعاونی ها امسال در نمایشگاه حضور پررنگ داشته تا در عرصه داخلی و بین المللی توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه سهم تعاونی ها در صادرات محصولات و تولیدات افزایش یافته است، گفت: در دوسال گذشته تعاونی های مازندران، ۸۰میلیون دلار صادرات داشته اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی به دنبال افزایش سهم خود در اقتصاد کشور براساس شعار سال مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: فعالیت تعاونی ها با مشارکت مردم در دستور کار است و بخش تعاون باید براساس سند توسعه این بخش سالانه دو درصد رشد را در سهم خود از اقتصاد ملی برعهده گیرد.

وی یادآور شد: این مهم با کمک تمامی دستگاه های اجرایی استان محقق می شود تا سهم بخش تعاون از ۵ به ۱۵ درصد طی ۱۰ سال ارتقا یابد.

کد خبر 6093556

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است