Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی ان ان، باطرفی سرکرده شاخه القاعده در یمن، در یک فیلم ویدیویی 20 دقیقه و22 ثانیه ای با عنوان « آمریکا و برداشتی دردناک» از حمله هواداران « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور  در 6 ژانویه سخن گفت.

این فیلم با تصاویر خبری از صحنه های شورش هواداران ترامپ و یورش آنها به داخل ساختمان کنگره شروع می شود و باطرفی با ابراز خرسندی از این حمله خشونت آمیز ، می گوید: یورش و اشغال ساختمان کنگره فقط نوک قله یک کوه یخی است که آمریکا را فراخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باطرفی گفت که وخامت اوضاع سیاسی ایالات متحده و تأثیر مخرب بیماری « کووید 19» نشانه هایی از« فروپاشی همه جانبه و قریب الوقوع ایالات متحده» است.

وی افزود: تعداد جان باختگان ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در ایالات متحده بیش از 400 هزار نفر است و این رکورد در 20 ژانویه 2021 ثبت شد .

اعلام این آمار توسط باطرفی به وضوح نشان می دهد که فیلم پس از 20 ژانویه ضبط شده است و گزارش سازمان ملل در باره بازداشت سرکرده شاخه القاعده در یمن را زیر سوال می برد.

وجود این ویدئو کلیپ ، گزارش سازمان ملل در تاریخ 4 فوریه منتشر شد که ادعا می کند باطرفی و کشته شدن مرد دوم ، سعد عاطف العولاکی ، طی عملیاتی در اکتبر گذشته در شهر غدیه در استان المرها در یمن کشته شده است.

باطرفی به گزارش سازمان ملل در باره بازداشتن اشاره نمی کند و به همین دلیل شبکه سی ان ان اعلام کرده است که نمی تواند به طور مستقل صحت این فیلم ویدئویی را تایید کند.

خبرگزاری فرانسه 17 بهمن ماه خبر داد که کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرده اند که خالد باطرفی سرکرده شاخه القاعده در یمن، ماه اکتبر و درعملیاتی در شهر «الغیضه» واقع در استان «المهره» بازداشت شده است.

در این گزارش بدون اشاره به محل نگهداری باطرفی آمده است که «سعد عاطف العولقی» معاون او کشته شده است.

باطرفی که در دهه چهلم عمر خود و از یک خانواده یمنی است اما در ریاض پایتخت عربستان سعودی متولد شده است.

خالد باطرفی پس از کشته شدن «قاسم الریمی» سرکرده پیشین شاخه القاعده در یمن در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی به سرکردگی این گروه تروریستی در یمن انتخاب شد.

برچسب‌ها شبکه سی ان ان سازمان ملل متحد یمن شورای امنیت سازمان ملل القاعده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه سی ان ان سازمان ملل متحد یمن شبکه سی ان ان سازمان ملل متحد یمن شورای امنیت سازمان ملل القاعده اخبار کنکور شاخه القاعده در یمن گزارش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر انجامید. در این بازه زمانی ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان سیستان و بلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و ۲ فوتی، در استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و ۶ فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و ۲ کشته بر جای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بارها نیز در این هفته ۷۲ زخمی و ۴ کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که ۵۶ نفر زخمی داشت و ۳ نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودرو سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز ۴ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوت ۳ نفر و زخمی شدن ۶ نفر شد.

کد خبر 849559 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات اورژانس حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان
  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • قتل یک بازرگان صهیونیستی در اسکندریه مصر
  • انتشار تصویر تاجر اسرائیلی که در مصر کشته شد
  • تاجر اسرائیلی در اسکندریه مصر به ضرب چاقو کشته شد
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند