Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شعبانی بهار، رئیس فدراسیون تیر و کمان درباره المپیکی شدن رشته کامپوند اظهار داشت: کامپوند در این دوره از مسابقات آسیایی که به میزبانی چین برگزار می‌شود هم حذف شده و بودن یا نبودن این رشته در مسابقات مختلف، بستگی به کشور میزبان دارد. اگر کشور‌های ژاپن، کره جنوبی یا چین تایپه میزبان مسابقات باشند، قطعا کامپوند هم یکی از رشته‌هایی است که در این رقابت‌ها حضور دارد، زیرا این کشور‌ها در رشته کامپوند قدرت و تبحر زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل قدرت انتخاب میزبان در زمینه برگزار شدن یا نشدن مسابقات موثر است.  

شعبانی بهار در ادامه گفت: کاراته رشته‌ای است که برای نخستین بار در المپیک توکیو حضور دارد و مسئولان کمیته بین المللی المپیک هم اعلام کردند که پس از المپیک توکیو، دیگر این رشته المپیکی نخواهد شد. دلیلش هم این است که کاراته در ژاپن علاقه‌مندان زیادی دارد و این کشور از شانس زیادی برای کسب مدال در رشته کاراته برخوردار است.  

او افزود: فدراسیون جهانی تیر و کمان در صدد است که رشته کامپوند را المپیکی کند، اما کار سختی دارد، زیرا برخی از رشته‌ها را باید از المپیک حذف کنند تا جایی برای کامپوند باز شود. البته رئیس فدراسیون جهانی تیر و کمان نایب رئیس کمیته بین المللی المپیک هم هست؛ بنابراین فدراسیون جهانی تیر و کمان برای لابی گری چیزی کم ندارد، اما باید ظرفیتی وجود داشته باشد تا کامپوند المپیکی شود. به همین دلیل فکر نمی‌کنم که کامپوند حداقل تا یکی، ۲ دوره آینده شانس المپیکی شدن داشته باشد.  

رئیس فدراسیون تیر و کمان در خصوص گلایه بازیکنان تیم‌های ملی این رشته از کمبود‌ها و مشکلات سخت افزاری گفت: تهدیدی که کرونا برای ما ایجاد کرد را به فرصتی برای تقویت زیر ساخت هایمان تبدیل کردیم.   هفته آینده خوابگاه مجهز و مدرنی که برای بازیکنان تیم ملی ساختیم را با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح می‌کنیم. این اقدام یکی از آرمان‌های ورزشکاران رشته تیر و کمان بوده است. قبلا به دلیل این که به خوابگاه نیاز داشتیم، نمی‌توانستیم اردوهایمان را برگزار کنیم و مجبور بودیم که به شهرستان‌ها برویم. اکنون خوابگاه ۲ طبقه و ۶۰۰ متری فراهم شده که مجهز و مدرن است و به زودی افتتاح می‌شود.  

او در ادامه گفت: سایت تیراندازی که محل تمرین بازیکنان است را از همه نظر تجهیز کردیم و سیستم سرمایشی و گرمایشی هم برای آن فراهم کردیم. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که ملی پوشان دیگر دوست ندارند از تهران خارج شوند. بودجه‌هایی که قبلا برای برپایی اردو در شهرستان‌ها هزینه می‌کردیم را صرف بهبود زیرساخت‌های فدراسیون کردیم.

بیشتر بخوانید

پاکزاد سرمربی اختصاصی زهرا نعمتی و تیم ملی ریکرو خواهد بود

شعبانی بهار در پاسخ به این سوال که تجهیزات ورزشکاران رشته تیراندازی با کمان هر چند وقت یک بار باید تعویض شود گفت: ابزار مصرفی همان تیر است و کمان تا زمانی که شکسته نشود، قابل استفاده است. گاهی اوقات یک کمان تا ۱۰، ۱۵ سال کار می‌کند، اما قیمت بالایی دارد و بازیکنان ما برای تهیه کمان در تنگنا هستند. کمان‌ها و تمام تجهیزات رشته تیر و کمان وارداتی است و بخشی از مبلغ خرید کمان را فدراسیون تیر و کمان، هیئت‌های استانی و کمیته ملی المپیک می‌پردازند.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون تیر و کمان المپیک توکیو شعبانی بهار تیر و کمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!

شاگردان شمسایی بعد از قهرمانی در آسیا پاداش خود را دریافت کردند.

طرفداری | فدراسیون فوتبال به‌ حساب شاگردان قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا، ۳٠ میلیون تومان در دور گروهی، ۵٠ میلیون یک‌چهارم و ۷٠ میلیون برای صعود به نیمه‌نهایی واریز کرد. 

برای رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا نیز وزیر ورزش با حضور در بازی فینال ۱٠٠٠ دلار برای هر نفر در نظر گرفته بود که بدون کسر ۱۰ درصد مالیات پرداخت شده است.

آنچه در پرداخت بحث است اینکه فدراسیون فوتبال پاداش‌های که خود در نظر گرفته را با کسر مبلغ ۱٠ درصد مالیات واریز کرده که این موضوع گلایه‌هایی را در پی داشته است.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!
  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!