Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با تاکید بر استفاده از فرصت کنونی صلح اظهارداشت که روند صلح نباید به انحلال نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی این کشور منجر شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت اقدامات شجاعانه‌ای در روند صلح برداشته است اما طالبان به خشونت‌ها ادامه می‌دهند که در نتیجه به نفع افغانستان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که دولت موقت به معنای بازگشت به گذشته و طرح فروپاشی نظامی است و دشمنان افغانستان نیز خواستار ایجاد فاصله بین مردم و دولت هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دانش اظهارداشت که از فرصت کنونی برای صلح باید استفاده شود اما انحلال و لغو نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی افغانستان صلح واقعی را در پی ندارد و سبب افزایش و ادامه خشونت‌ها خواهد شد.

معاون اشرف غنی ادامه داد: انحلال نظام به این معنا است که مردم افغانستان باید نظام مورد نظر طالبان و یا امارت اسلامی را بپذیرند، درحالی که هیچ کسی و متحدان افغانستان و کشورهای همسایه نیز چنین نظامی را تحمل نخواهند توانست.

وی با تاکید بر حفظ انسجام سیاسی و تحکیم وحدت ملی افغانستان گفت که هر گونه شکاف بین مردم افغانستان خطرناک‌تر از جنگ است و افغانستان را یک‌بار دیگر در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد.

عبدالله: با ایجاد دولت موقت صلح در افغانستان تحقق پیدا نمی‌‎کندزمزمه‌های دولت موقت و افزایش دیدارهای اشرف غنی با رهبران سیاسیشورای امنیت افغانستان: دولت موقت فرصت دائمی برای مداخله خارجی را فراهم می‌کنداسماعیل خان: برای انتقال قدرت گزینه‌ای جز دولت موقت وجود ندارد

سرور دانش با اشاره به بن بست مذاکرات بین‌الافغانی تصریح کرد: طالبان برای تأمین صلح در افغانستان صداقت و جدیت نشان نداده است و تعهدات آمریکا و طالبان نیز برای کاهش خشونت‌ها عملی نشده است.

معاون اشرف غنی خاطرنشان کرد که زلمی خلیلزاد در نشستی با رئیس جمهور و شماری از رهبران سیاسی با لحن تهدید آمیزی گفته بود که اگر چهارصد زندانی خطرناک طالبان آزاد نشوند، خشونت‌ها تشدید خواهد شد. اکنون که بر اساس تصمیم لویه جرگه این زندانیان آزاد شدند اما خشونت‌ها کاهش نیافته است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان دولت موقت خشونت ها اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر

معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور عصر امروز به همراه برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت.

محسن منصوری در این بازدید که معاون هلدینگ خلیج فارس حضور داشت بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید کرد و گفت: دولت نسبت به تکمیل و بهره برداری از طرح‌های بزرگ اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالا اهتمام جدی دارد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت است.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت سال 1386 در دشت کلاچوی کهگیلویه با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس اول وقت مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد اما روند احداث این طرح به صورت لاک پشتی پیش رفت تا اینکه در دولت سیزدهم روح تازه‌ای در کالبد نیمه جان این پروژه افتاد.

روند ساخت پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرح های کلان صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم متحول شد به طوری که در طول کمتر از 2 سال پیشرفت فیزیکی آن به 42 درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از پروژه در دست اجرای آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر بازید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»