Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: مفاسد اقتصادی و بدپوشی در جامعه نتیجه کمرنگ شدن امر به معروف در بین مسئولان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، حجت‌الاسلام محمدحسن مولا دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آستانه فرار رسیدن ماه رجب هستیم و از خداوند می‌خواهیم به میمنت این ایام نورانی دل‌های ما را نورانی کرده و مورد عنایت خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از خداوند بخواهیم اعمال و رفتار ما را طوری قرار دهد که زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) باشد گفت: از سال 72 به دستور مقام معظم رهبری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منور در کشور تشکیل شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ادامه داد: این مجموعه وظیفه بررسی، فرهنگسازی و رفع موانع برای انجام امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه واجب الهی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز وظیفه همه مسلمانان است افزود: همه علما اتفاق نظر دارند وقتی منکری در جامعه ایجاد می‌شود همه مسلمانان آن را نهی کنند.

مولا با اشاره به اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اجرایی ندارد و کار ستاد آموزش و فرهنگسازی و رفع موانع است ادامه داد: در این راستا گروه‌های جهادی امر به معروف در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از آمران به معروف و نهی از منکر حمایت می‌کنیم و پشتیبانی قضایی از آنها انجام می‌شود گفت: اگر افرادی در استان کرمان مانع امر به معروف باشند وظیفه ستاد برخورد با آنها است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه قانون حمایت از آمران به معروف در سال 94 در مجلس تصویب و به همه ارگان‌ها ابلاغ شده است افزود: در ماده 8 و 9 این قانون بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به جد تأکید شده است.

وی با بیان اینکه برابر قانون با مسئولی که با آمر به معروف در ادارات برخورد ناشایست داشته و او را عزل کند برخورد جدی خواهد شد ادامه داد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با جدیت بیشتر در گام دوم انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

مولا با اشاره به اینکه امر به معروف به‌عنوان ضامن تمام واجبات الهی و خوبی‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی باید مورد عنایت مسئولان قرار بگیرد گفت: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد تمام دستاوردها از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه با امر به معروف و نهی از منکر است که فرائض اقامه می‌شود و غیر از آن اگر باشد تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی از بین می‌رود افزود: قانون تمام قد پشت آمران به معروف و نهی از منکر ایستاده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه امر به معروف ضامن دین خدا است و حضرت زهرا (س) فرمود "خداوند امر به معروف و نهی از منکر را برای پاکی دین واجب کرد" ادامه داد: در جامعه‌ای که امر به معروف نباشد اشرار حاکم خواهند شد.

وی با بیان اینکه نتیجه جمع شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم شدن میمون بازانی همچون یزد بر جامعه است و باید هوشیار باشیم تصریح کرد: خطر همیشه در کمین جامعه اسلامی است.

مولا با اشاره به اینکه بعضی‌ها به دلیل رسیدن به پست و مقام امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند و بعضی‌ها رودربایستی دارند که نتیجه آن هلاکت است گفت: در یک سال گذشته دیدیم که ماسک زدنی که خلاف فرهنگ ما بود چگونه فراگیر شد و امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و ما به راحتی نسبت به ماسک زدن برای سلامتی جامعه امر به معروف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف به‌خوبی برای جامعه تبیین شود بسیار تأثیر دارد و همه گیر خواهد شد افزود: خداوند متعال فرمود امر به معروف و نهی از منکر در خلق من است و یک ویژگی الهی است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه همه در پیشگاه خداوند در برابر احیای امر به معروف و نهی از منکر باید پاسخگو باشیم ادامه داد: مسئول جامعه اسلامی وظیفه دارد امر به معروف و نهی از منکر کند و وقتی که مورد نهی از منکر قرار می‌گیرد بپذیرد.

آحاد جامعه باید در امربه معروف و نهی از منکر مشارکت داشته باشندامام جمعه کرمان: تمرکز بیشتر بر امور در برنامه‌های ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استمسئولیت در امربه معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم

وی با بیان اینکه چرا در جامعه‌ای که در آن قدرت به دست آوردید باعث خسران شدید و مردم را از امر به معروف و نهی از منکر ترسانده‌اید گفت: امروز آیا زن و مرد مسلمان بدون لکنت زبان می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بکند.

مولا تصریح کرد: اگر امروز مفاسد اقتصادی در جامعه وجود دارد و در جامعه بدپوشی داریم به همان میزان امر به معروف و نهی از منکر در بین مسئولان ما کمرنگ است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم افتخاری برای مسئولان است و خداوند این توفیق را به شما داده است گفت: اگر مسئولی بخواهد از موقعیت اجتماعی خود در مقابل امر به معروف و نهی از منکر سوءاستفاده کند و در مقابل جوانان با معنویت آمر به معروف و نهی از منکر بایستد و گردن کلفتی کند با اراده الهی گردن او را خواهیم شکست.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مفاسد اقتصادی استان کرمان مفاسد اقتصادی استان کرمان امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف آمران به معروف انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید همه تلاش خود را برای انجام ماموریتشان به کار بگیرند، گفت: نظر و جلب رضایت مردم در انجام ماموریتی که به مسئولان داده شده، مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: در نظام اسلامی وقتی کسی مسئولیتی به عهده دارد، در دو محور عمده در پیشگاه خداوند مسئول و پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: نخستین محور، ماموریتی است که باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن در حوزه اقتصاد و فرهنگ به کار بگیرد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: نظر و جلب رضایت مردم در انجام ماموریتی که به مسئولان داده شده، مهم است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: محور دوم این است که در حوزه مدیریت هر کدام از ما چه میزان به مسائل شرعی و اخلاقی در درون دستگاه توجه می‌شود و نباید بگوییم این مورد شخصی است و به ما ربطی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت این مسائل افزود: در این حوزه تدابیری اندیشیده شده و باید کمک شود ادارات و مجموعه‌های خدمت رسان کمک صادقانه و برادرانه‌ای به دستگاه‌های مسئول بدهند تا طرحی که آغاز شده به خوبی و موردپسند خداوند اجرا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟