Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: در سال جاری ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در قم در طرح توانمندسازی اقتصادی شرکت می‌کنند. - اخبار استانها -

صدیقه صدیق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با تأکید بر اهمیت حمایت از زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: یکی از وظایف عمده امور بانوان و خانواده، حمایت از قشر زنان سرپرست خانوار است که با توجه به شرایط معیشتی و اجتماعی، نیاز به پشتیبانی بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماعی زنان سرپرست خانوار ساکن سکونتگاه‌های غیررسمی در سال جاری در حال اجراست.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم، آموزش و توانمندسازی 280 نفر از بانوان در بحث توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی است که ما در اهداف تحکیم خانواده آن را دنبال می‌کنیم.

صدیق عنوان کرد: به‌طورکلی مشارکت اقتصادی بانوان با حفظ وظایف مادری و جایگاه خانواده بسیار ثمربخش بوده و یکی از رویکردهای مهم در تحکیم خانواده، توانمندسازی اقتصادی بانوان است.

وی تصریح کرد: در سال جاری 1500 زن سرپرست خانوار در قم در طرح توانمندسازی اقتصادی شرکت می‌کنند، در این راستا 121 نفر زن سرپرست خانوار نیز در سال گذشته در طرح توانمندسازی شرکت داشتند و از نقطه شروع آموزش تا وصل به بازار با همکاری جهاد دانشگاهی و اداره کار انجام گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم اظهار داشت: در این طرح تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه برای بانوان و همچنین ایجاد غرفه‌های فروش و نمایشگاه‌های عرضه محصولات زنان کارآفرین و سرپرست خانوار و دوره‌های آموزشی مهارت‌های کسب‌وکار و بازاریابی و فروش و تجارت الکترونیک نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد:تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در جهت پرداخت تسهیلات نیز ازجمله اهداف دفتر امور بانوان است و تلاش می‌کنیم که بانوان دارای ایده و توانمند و دارای مهارت بتوانند ایده‌ها و مهارت‌هایشان را به یک کسب‌وکار پررونق تبدیل کنند.

صدیق بیان کرد: زنان ما نیمی از پیکره جامعه هستند و می‌توانند از اوقات فراغتشان به بهترین نحو در جهت کسب مهارت و مشارکت اقتصادی استفاده کنند و منبع درآمدی برای خود داشته باشند و سهم مهمی درگذران معیشت وزندگی خانوادگی خود داشته باشند.

نظارت سازمان بازرسی بر 180 دستگاه و اداره قم مداوم انجام می‌شود90 میلیارد تومان هزینه اشتغال مددجویان در قم شده است

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی، تمهیداتی با همکاری فرمانداری و شورای شهر و موسسه غدیر دریک سال گذشته اندیشیده شده که در این طرح زنان سرپرست خانوار وزنان آسیب‌دیده و کارآفرینان،می‌توانند تولیدات خانگی و محصولات خود را در نمایشگاه‌های مختلف در معرض دید مردم قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم تصریح کرد: در جهت رفع مشکلات بانوان، ملاقات عمومی در روزهای شنبه از ساعت 10 تا 12 انجام می‌شود ضمن اینکه بانوان می‌توانند مسائل و مشکلات و طرح‌های خود را با شماره 31620320 در میان بگذارند.

انتهای پیام/457/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح توانمندسازی اقتصادی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زن سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند