Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شاخص‌ بورس‌های اوراق بهادار و دیگر شاخص‌های مالی-اقتصادی در بازار‌های اروپا و جهان در معاملات روز جمعه در نوسان بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، شاخص‌های بورس‌های اوراق بهادار و دیگر شاخص‌های مالی-اقتصادی در بازار‌های اروپا و جهان در معاملات روز جمعه در نوسان بود.
در بازار مالی کشور‌های اروپایی شاخص‌های کل بورس اوراق بهادار بیشتر افزایشی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که، شاخص سهام بورس ‏یورواستاکس 50، EuroStoxx ‎‎50، ‏ ‏که در آن در هر روز ‏کاری سهام 50 شرکت ‏‏بزرگ منطقه یورو ‏‏ارزشگذاری و خرید و ‏فروش می‌شود، با 64 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به سه هزار و 671 واحد رسید.
شاخص سهام ‏فوتسی یوروفرست 300، FTSEurofirst 300، که در ‏آن در هر روز کاری ‏‏سهام 300 شرکت بزرگ ‏منطقه یورو، ‏ارزشگذاری و خرید و ‏فروش می ‏شود با 42 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به یک هزار و 583 واحد رسید.
ارزش شاخص سهام بورس ‏‏پاریس، CAC ‎‎40، در ‏معاملات ‏امروز با دو صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به پنج هزار و 669 واحد رسید.
شاخص سهام بازار بورس ‏فرانکفورت ‏آلمان، Dax، هم که سهام شرکت‌های مهم صادراتی این کشور در آن در هر روز کاری ارزش گذاری و خرید و فروش می‌شود با 77 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به 14 هزار و 40 واحد رسید.
شاخص سهام بورس ‏فوتسی 100 ‏‏لندن، FTSE ‎‎‎100، هم که ‏‏در آن در هر ‏‏روز ‏کاری سهام 100 ‏‏شرکت ‏مهم و ‏بزرگ ‏‏‏‏انگلیس، ارزشگذاری و ‏خرید ‏و ‏فروش ‏‏می شود با هفت صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به شش هزار و 528 واحد رسید.
ارزش شاخص سهام "اس ام ‏آی"، SMI، ‏یکی از سه ‏شاخص عملکرد بورس ‏‏اوراق ‏بهادار سوییس، در معاملات ‏امروز با 25 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به ده هزار و 852 واحد رسید.
در بازار مالی کشور‌های آسیایی نیز شاخص‌های کل بورس اوراق بهادار در نوسان بود. به طوری که، شاخص سهام "‏نیکی 225"، Nikkei ‎‎225‎‏، ‏یکی ‏‏از دو شاخص عملکرد ‏‏بورس اوراق ‏‏بهادار ‏توکیو که سهام ‏‏‏225 ‏شرکت ‏بزرگ ‏‏ژاپن در آن ‏فهرست ‏و در هر روز کاری ارزشگذاری می‌شوند در پایان معاملات امروز با 14 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به 29 هزار و 520 واحد رسید.
ارزش شاخص سهام توپیکس، ‏TOPIX، ‏دیگر شاخص ‏عملکرد ‏بورس ‏‏‏اوراق بهادار توکیو، هم در پایان داد و ستد‌های امروز با 16 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به یک هزار و 933 واحد رسید.
شاخص سهام بورس اوراق بهادار ‏هنگ کنگ که پس از بورس اوراق ‏بهادار توکیو و بورس اوراق ‏بهادار شانگهای، سومین بازار ‏بزرگ بورس در آسیا، از نظر ‏ارزش بازاری به حساب می‌آید، ‏در پایان معاملات امروز ‏با 45 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به 30 هزار و 173 واحد رسید.
در بازار مالی تایوان، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور Taiwan Stock Exchange Corporation در پایان معاملات امروز، با 61 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به 15 هزار و 802 واحد رسید.
در بازار بورس کره جنوبی، شاخص قیمت سهام مرکب این کشور، Korea Composite Stock Price Index، در پایان معاملات امروز، با 52 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به سه هزار و 100 واحد رسید.
در بازار مالی سنگاپور، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور، sgx، با یک صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به دو هزار و 925 واحد رسید.
شاخص مرکب ‏شانگ‌های چین، یکی از مهمترین شاخص ‏های عملکرد بورس ‏اوراق ‏بهادار چین، ‏ در پایان معاملات امروز با یک و 43 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به سه هزار و 655 واحد رسید.
در بازار مالی استرالیا، نیز شاخص کل بورس اوراق بهادار سیدنی Sydney Stock Exchange با 63 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به شش هزار و 806 واحد رسید.
در بازار مالی وال استریت قرارداد‌های آتی که بر روی شاخص‌های ‏بورس ‏نیویورک یعنی شاخص سهام صنعتی داو ‏جونز‏، شاخص سهام نزدک و شاخص سهام استاندارد اند ‏پورز 500‏، بسته می‌شود و در نتیجه آن، تحویل سهام در آینده صورت می‌گیرد، در معاملات امروز در نوسان بود.
به طوری که، میانگین شاخص سهام صنعتی داو ‏جونز، یکی ‏از سه شاخص عملکرد بورس ‏اوراق ‏بهادار نیویورک، با دو صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به 31 هزار و 430 واحد رسید.
شاخص سهام استاندارد اند ‏پورز 500، سومین شاخص عملکرد ‏بورس اوراق بهادار نیویورک که ‏از فهرستی متشکل از سهام ‏500 ‏شرکت مهم در ‏بازار بورس ‏نیویورک تشکیل شده است با 17 صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به سه هزار و 916 واحد رسید.
شاخص سهام نزدک ” Nasdaq“، دیگر شاخص ‏عملکرد بورس اوراق بهادار ‏نیویورک که بزرگترین بازار ‏معاملات الکترونیک سهام در ‏آمریکا است، با 25 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به 14 هزار و 25 واحد رسید.
شاخص سهام نزدک 100 ”Nasdaq 100 “ یگر شاخص ‏عملکرد بورس اوراق بهادار ‏نیویورک، با 23 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به 13 هزار و 734 واحد رسید.
در بازار داد و ستد‌های ارزی اروپا، نرخ‌های برابری در نوسان بود. به طوری که ارزش یورو برابر دلار شش صدم درصد نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، کاهش یافت. در معاملات ‏امروز، هر یک یورو برابر ‎1,2121 ‎ دلار معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین، ارزش برابری این دو ارز، به نسبت هر 1,2128 ‎ دلار به یک یورو بود.
ارزش برابری دلار آمریکا با ین ژاپن در معاملات امروز بازار توکیو، 12 صدم درصد نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، افزایش یافت. بدین صورت که هر ‎104,85 ین برابر یک دلار آمریکا معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ‎ 104,72 ‎ ین برابر یک دلار آمریکا داد و ستد می‌شد.
ارزش برابری یورو با ین نیز در معاملات امروز بازار توکیو، سه صدم درصد نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، افزایش یافت. بدین صورت که هر 127,09 ین برابر یک یورو معامله می‌شد در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ‎ 127,05 ‎ ین برابر یک یورو داد و ستد می‌شد.
شاخص دلار برابر سبد ارزی مرجع بین المللی متشکل از شش ارز ‏‏‏مهم جهان ‏یعنی ‏‏‏یورو، پوند ‏انگلیس، ‏ین ‏‏‏‏ژاپن، ‏فرانک سوئیس، ‏‏دلار کانادا و ‏کرون ‏‏‏سوئد، با هفت صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به 90,4840 رسید.
در بازار اوراق قرضه، نرخ سود‌ها در معاملات امروز افزایش یافت.. به طوری که نرخ سود اوراق قرضه و بهادار با سررسید 10 ساله آلمان که نقش مبنا و مرجع را در کشور‌های عضو منطقه یورو ایفا می‌کند، با چهار صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به منفی 45 صدم درصد رسید. منفی بودن نرخ سود اوراق بهادار در یک کشور نشان دهنده وضع خوب اقتصادی و مالی آن کشور است. با این توضیح که کشور ناشر با توجه به اینکه سرمایه گذار در خصوص دریافت به موقع اصل و سود سرمایه خود اطمینان دارد آن‌ها را با نرخ سودی پایینی منتشر می‌کند. نرخ سود اوراق قرضه و بهادار وزارت خزانه داری آمریکا با سررسید 10 ساله هم با با چهار صدم درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به یک و 15 صدم درصد رسید.
در بازار نفت اروپا، قیمت دو شاخص عمده نفتی جهان، کاهش یافت. به طوری که بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت‏) هم که برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود با 53 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به 57 دلار و 71 سنت رسید.
بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار اروپا ‏استفاده می‌شود با 48 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری ‏پیشین، به 61 دلار و 66 سنت رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نوسان بورس پایان معاملات روز کاری پیشین واحد رسید در بازار مالی پایان معاملات امروز کل بورس اوراق بهادار واحد رسید شاخص سهام معاملات امروز معاملات امروز صدم درصد افزایش شاخص سهام بورس سه هزار شاخص عملکرد عملکرد بورس دیگر شاخص داد و ستد یک یورو نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار