Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@14:54:42 GMT

بایدن بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۴۴۹۷

بایدن بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را متوقف کرد

به گزارش  تابناک، به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: من تصمیم گرفته‌ام که دستور وضعیت فوق‌العاده ملی در مرز جنوبی کشور ناموجه است و اعلام می‌کنم که سیاست دولت من این است که پول هیچ مالیات دهنده آمریکایی نباید در ساخت این دیوار مرزی با مکزیک هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من در حال بررسی دقیق تمام منابع اختصاص یافته یا هدایت شده برای آن منظور هستم.

این نامه برای اعضای کنگره که مدت‌ها مخالف ساخت این دیوار بودند و معتقد بودند این دیوار مرزی، یک مانع فیزیکی است که برای رفع مشکلات مهاجرت یا امنیت کار چندانی انجام نمی‌دهد، خبر خوبی بود.

بیانیه بایدن پس از آن صادر شد که دولت از دیوان عالی کشور خواست تا جلسه دادرسی آینده درباره قانونی بودن دیوار مرزی را لغو کند و دادگاه سپس آن را تایید کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا اوایل ۲۰۱۹ و پس از گفتگوی چالش برانگیز با قانونگذاران بر سر تامین مالی این پروژه با بیان "وضعیت فوق‌العاده ملی"، منبع تامین بودجه برای دیوار را اعلام کرد. وی با اعلام وضعیت فوق‌العاده توانست بدون نیاز به تصویب کنگره از بودجه‌های عمرانی ارتش برای ساخت دیوار مکزیک استفاده کند.

ترامپ نخستین بار در کارزار انتخاباتی‌اش مساله ساخت دیوار مرزی را مطرح و بارها بر این مساله تاکید کرد که مکزیک باید هزینه ساخت دیوار در نوار مرزی را بپردازد، اما این اتفاق هرگز نیفتاد.

اکنون لغو این «وضعیت فوق‌العاده» تازه‌ترین اقدام جو بایدن در ۲۰ روز گذشته با هدف خنثی کردن سیاست‌های دولت قبلی است و احتمالا موجب توقف کامل احداث این دیوار خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا در ایران نامه رهبری به پوتین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن بایدن دیوار مرزی مکزیک و آمریکا واکسیناسیون کرونا در ایران نامه رهبری به پوتین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن وضعیت فوق العاده دیوار مرزی ساخت دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دراین نشست با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوربه گیلان گفت: مدیران استان باید با هم افزایی وبرنامه ریزی بدون عجله مشکلات و موانع پیشرفت استان را احصا و در سفر رییس جمهور آنها را پیگیری و مطالبه کنند.

ابراهیم نجفی با اشاره به مشکلات زیرساختی گیلان گفت: به رغم تلاش مسئولان ، اما در حوزه کشاورزی ، اقتصاد دریامحور ، اشتغال و دیگربخش‌ها مشکلات و موانع پیشرفت وجود دارد که باید برای رفع آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی برنج را از مطالبات مهم استان گیلان از دولت دانست و افزود: در سفر رییس جمهور به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با تاکید برتسریع بخشی طرح‌های مهم استانی وشهرستانی گفت: باید برای جذب اعتبارات طرح‌های مهم واولویت داربررسی و مشخص شود.

محمد رضا رستمی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به همفکری بیشتر برای توسعه استان و شفافیت اعتبار بخشی به طرح‌ها کمک کند.

همچنین در این نشست آقایان احمدی سنگری، سید علی آقازاده و جبارکوچکی نژاد نمایندگان مردم شهرستان رشت وخمام، حسن محمد یاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رسول فرخی نماینده لاهیجان و‌سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌ها خود را در خصوص رفع موانع توسعه استان بیان کردند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام