Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه با اشاره به این واقعیت که در دوره بایدن هم اختلافات بسیار زیاد مسکو و واشنگتن حل نخواهد شد، گفت: اگر بخش‌های حساس اقتصادی روسیه از تحریم‌ها آسیب ببیند، حاضر به قطع روابط با اتحادیه اروپا هستیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای اینترتی اعلام کرد که مسکو قطع روابط با اتحادیه اروپا را بعید نمی‌داند، اگر بروکسل تصمیم به اعمال تحریم‌های جدید گرفته و بدین ترتیب بخش‌های حساس اقتصاد روسیه را در معرض خطر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف در پاسخ به سئوالی درباره امکان قطع روابط مسکو با بروکسل، گفت: «ما بر این عقیده بوده و آمادگی واکنش مناسب را داریم و اگر بار دیگر ببینیم، همانطور که قبلاً بیش از یک بار احساس کردیم که اعمال تحریم‌های اعمال شده، برای اقتصاد کشور ما و بخش‌های حساس آن خطراتی بوجود آورد، چنین تصمیمی بعید نیست.»  

وی تأکید کرد: «البته ما مایل نیستیم خود را از زندگی جهانی در انزوا قرار دهیم، ولی باید برای چنین شرایطی آمادگی داشته باشیم. ما خواستار صلح هستیم، ولی برای جنگ هم آماده خواهیم بود.»

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو و واشنگتن در دوره ریاست جمهوری "جو بایدن" هم بعید است در خصوص بسیاری از مشکلات موجود بین دو کشور به توافق دست یابند، ولی ادامه مذاکرات ضروری است.

سرگئی لاوروف با اشاره به اینکه مذاکرات اخیرش با "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه جدید آمریکا، عادی و سازنده بود، ادامه داد: «ما در این خصوص هم عقیده بودیم که مشکلات بسیار زیادی حل و فصل نشده در روابط دوجانبه وجود دارد. البته، در خصوص اکثریت قریب به اتفاق این مشکلات بعید است به توافق برسیم. ولی ضرورت و غیرقابل اجتناب بودن ادامه مذاکرات درباره ثبات راهبردی، برای اصلاح اقدامات مخربی که در دولت قبلی آمریکا در زمینه "خلع سلاح" صورت گرفته، آشکار و بدیهی است.»

وی در عین حال دست یابی به توافق روسیه و آمریکا برای تمدید پیمان ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی‌ (استارت-3) را آغاز خوبی برای ادامه اقدامات در زمینه کنترل تسلیحات نامید.

لاوروف وظایف اصلی دیپلماسی روسیه در عرصه جهانی را برشمردلاوروف: آمریکا مانع اصلی ایجاد روابط شفاف بین ایران و کشورهای عربی استلاوروف: غرب منشاء اصلی مشکلات و تهدیدات در خاورمیانه است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا جوزف بایدن اخبار روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا جوزف بایدن اخبار روسیه سرگئی لاوروف قطع روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه