Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: یکی از مظاهر تقوای سیاسی قضاوت های صحیح در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی است به طوری که هم نقاط قوت را ببینیم و هم با اشاره به نقاط ضعف راهکار ارائه دهیم.

وی افزود‌: باید عملکرد خود طی ۴۲ سال گذشته را بررسی کنیم و ببینیم در عرصه‌هایی مانند پزشکی، فناوری، سلول‌های بنیادین و بعد نظامی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که رشد کردیم چه اقداماتی انجام شده که موفق بودیم و چرا در اقتصاد به آنچه انتظار داشتیم دست نیافته‌ایم؟

امام جمعه همدان با اشاره به رشد و پیشرفت علمی کشور گفت: در سال ۵۷ تعداد دانشجویان ایران ۱۵۷ هزار نفر بود و امروز به 3.5 میلیون نفر رسیده است، امروز به برکت جوانان کارآمد مومن انقلابی ۲۰۰ مرکز رشد در دانشگاه‌ها و ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان که در خنثی سازی تحریم ها بسیار موثرند تشکیل شده و مقام معظم رهبری هم بر اهمیت وجود آنها تاکید دارند.

وی با بیان اینکه ایران به یک قدرت نوظهور در عرصه فناوری تبدیل شده است ادامه داد: جزء ۱۱ کشوری هستیم که به فناوری فضایی دست پیدا کرده‌ایم هرچند ممکن است در این سال‌ها از سوی برخی صحبت‌های بدبینانه‌ای صورت گرفته باشد اما ما ارسال ماهواره ای سینا را در حوزه فناوری فضایی تجربه کردیم و در حوزه زیست فناوری رتبه سیزدهم جهان را داریم.

شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه نانو فناوری رتبه اول منطقه را داریم گفت: در حوزه سلول‌های بنیادی که در پیوند مغز و استخوان و در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده مغز و نخاع تاثیر دارند جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در عرصه موشکی توانستیم امنیت کشور را تضمین کنیم گفت: زمانی که هواپیمای مسافربری ما توسط آمریکا زمین‌گیر شد ما فقط توانسته‌ایم این اقدام غیرانسانی و تروریستی را محکوم کنیم اما وقتی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند در پاسخ به این اقدام تروریستی پایگاه عین‌الاسد آمریکا را منهدم کردیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه تحت نظارت موشک‌های جمهوری اسلامی قرار دارند اظهار کرد: ما در عرصه نظامی جزو قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم این در حالی است که برخی کشورهای منطقه مانند عربستان ۷ برابر ما بودجه نظامی دارد.

وی با بیان اینکه این دستاوردها به برکت نیروی انسانی کارآمد است افزود: اگر در اقتصاد ضعیف هستیم به این دلیل است که به جوانان اعتماد نکردیم، یکی دیگر از دلایل این اتفاق وجود قوانین دست و پاگیر است که سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد و باید این قوانین اصلاح شوند.

شعبانی در ادامه به سفر رئیس مجلس به مسکو اشاره کرد و گفت: برخی سوال دارند که مگر شعار جمهوری اسلامی «نه شرقی، نه غربی» نیست پس چرا با روسیه صحبت می‌کنیم و به آمریکا که می‌رسد این شعار را سر می‌دهیم در پاسخ به اینها باید اعلام کرد که شعار ما نه شرق طغیانگر و نه غرب مستکبر است اگر چین و روسیه هم طغیان کنند مقابل آنها خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد: به خاطر حفظ مناسبات راهبردی در منطقه به تعامل با کشورها می‌پردازیم و اگر آنها هم به دنبال محدود کردن ما باشند در مقابلشان کوتاه نخواهیم آمد امروز چین و روسیه استقلال ما را به رسمیت می‌شناسند و دشمنان ما را تقویت نمی‌کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انگیزه آمریکا در مذاکرات توقف جمهوری اسلامی و حتی براندازی آن است گفت: ما تنها با کشوری که حق جمهوری اسلامی را رعایت کند تعامل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز چین بیشترین میزان خرید نفت از ایران را انجام می‌دهد ادامه داد: چین هم به دنبال منافع خودش است اما منافع و استقلال ما را به خطر نمی‌اندازد، همه باید بدانند امروز دنیا تنها آمریکا نبوده و نیست و موجودی به نام کدخدا هم مطرح نیست؛ ضمن اینکه قدرت آمریکا رو به افول است.

شعبانی در پایان به حضور پرشکوه مردم در ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: مردم ما در شرایط سخت کرونایی هم میدان دفاع از نظام را خالی نکردند و جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر کنیم مسئولان باید این صحنه‌ها را ببینند و بدانند که چقدر باید به این مردم خدمت کنند چرا که این مردم شایسته خدمت هستند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان نماز جمعه امام جمعه همدان اقتصاد فناوری ۲۲ بهمن مذاکره جمهوری اسلامی جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در ابتدای این جلسه گفت: خاورمیانه همواره منطقه‌ای پر اهمیت بوده و به همین دلیل دولت‌های بزرگ همواره برای حضور و نفوذ در امور و اداره آن مداخله می‌کردند.

 از این روی  دوجنگ مداخله جویانه و بسیار مهم آمریکا با کشور‌های افغانستان و عراق  سود و منفعتی برایش به ارمغان نیاورد و به همین دلیل به دنبال ایجاد و بسط جنگ با ایران که اسرائیل با اقدامات مشمئز کننده خود به دنبال آن بود، نیست.

وی افزود: ژئوپلتیک منطقه در حال تغییرات اساسی است و این تغییرات بر روی کشور‌های منطقه نیز اثر کرده و کشور‌های عربی منطقه به رهبری عربستان سعودی می‌خواهند به سمت توسعه اقتصادی بروند و از همین روی به دنبال آرامش وحفظ ثبات و امنیت درمنطقه است.

واعظی در ادامه گفت: نقش آفرینی و کنشگری فعال و موثر ایران در  منطقه در راستای امنیت سازی وثبات موجب افزایش نقش و قدرت ایران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ۷ اکتبر تمام آمریکا و کشور‌های اروپایی به دنبال تضعیف و تنبیه روسیه در جنگ  اوکراین بودند، اما پس از حمله کوبنده حماس به رژیم صهیونیستی، خاورمیانه و مسئله فلسطین موضوع اول جهان شد و موضوع اوکراین به حاشیه رفت و روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد.

دیگر خبرها

  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران