Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در انگلستان اعلام کرد که گردش تجاری این دو کشور با وجود روابط سیاسی پیچیده برای چهارمین سال متوالی رشد کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، آندری کلین، سفیر روسیه در انگلستان به خبرنگاران گفت: گردش تجاری این دو کشور با وجود روابط سیاسی پیچیده برای چهارمین سال متوالی رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات روسی گفت: گردش تجاری ما در حال رشد است و در سال 2020، 15-20 درصد دیگر نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است. ما برای چهارمین سال متوالی رشد مداوم داشته ایم.

وی در ادامه تاکید کرد که گردش تجاری بین این دو کشور طی سال گذشته میلادی به 23 میلیارد دلار رسید.

کلین همچنین گفت در همین زمان، چارچوب حقوقی روابط روسیه و انگلیس، از جمله در حوزه اقتصادی، تحت تأثیر تصمیم این کشور پادشاهی برای ترک اتحادیه اروپا قرار نگرفته است.

وی گفت: اوایل، به نظر می رسید که ما باید کل چارچوب قانونی روابط را از نو بسازیم. اما توافق نامه [در مورد شرایط برگزیت] برای ما به اندازه سایر کشورها مهم نیست. در حال حاضر، انگلستان مجبور است روابط جدید با کشورهایی ایجاد کند که پیشتر روابط اقتصادی و تجاری شدیدی با آن داشته است، یعنی خود اتحادیه اروپا و اعضای آن، و همچنین با ایالات متحده، چین، ترکیه، ژاپن و طیف وسیعی از دیگر کشورها که روسیه در میان آنها قرار ندارد.

حجم تجارت روسیه و انگلیس 56 درصد افزایش یافتهمکاری روسیه و انگلیس برای تولید واکسن کرونا با کارآمدی بالا

این دیپلمات افزود: روابط اقتصادی ما با انگلستان به خوبی ایجاد شده است و مشمول مقرراتی که در مورد اتحادیه اروپا اعمال می شود، نیست.

وی در ادامه گفت: احتمالاً برخی تغییرات جزئی و تجدید برخی از چارچوب های قانونی را می توان انتظار داشت اما نه در حال حاضر. این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که روابط انگلستان با نزدیکترین همسایگانش برقرار و حل و فصل شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار انگلیس اخبار روسیه اخبار انگلیس برای چهارمین سال متوالی رشد گردش تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس امشب از وقوع یک حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس تأکید کرد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی بندر المخا استان تعز (جنوب غربی یمن) اتفاق افتاده است.

یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه با انجام ده‌ها عملیات در دریای سرخ، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای حمایت رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ را ناکام گذاشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد