Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:52:56 GMT

رهبری واضح روشن و قاطع نقشه راه برجام را ترسیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۵۲۴۰

رهبری واضح روشن و قاطع نقشه راه برجام را ترسیم کرد

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: عده ای بر این طبل می زنند تا برجام مرده را زنده کنند و این جای بسی تاسف است چرا که رهبری آن ‌چنان واضح، روشن، قاطع و بدون ابهام نقشه راه برجام را ترسیم کرده و هیچ کس نمی تواند تفسیر به رای کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۴ بهمن حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام باقر (ع)،  گفت: در میان شب های سال چهار شب ممتاز داریم که امیر المومنین علی (ع) در این باره می فرمایند؛ من بسیار دوست دارم که خود را در این چهار شب از همه کارها فارغ ساخته و به ذکر و مناجات با خدا بپردازم، یکی از آن شب های خاص اولین شب ماه رجب است که نسیم های رحمت الهی در آن می وزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امام جمعه قلعه گنج افزود: خداوند متعال در آسمان هفتم ملکی را قرار داده که به آن ملک داعی (فرشته دعوت کننده) گفته می شود و این ملک از اولین لحظات ماه رجب از اول شب تا سحر و نیز تا پایان این ماه ندا می دهد و انسان ها را به عبادت دعوت  می کند و ندا می دهد خوشا به حال آن کسانی که خدا را عبادت می کنند و من همنشین بنده ای هستم که همنشین من است.


وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری (حفظه الله) در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند ارتش در ۱۹ بهمن، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به دلیل خطاهای محاسباتی در مقابل ملت ایران در قضایایی همچون پیروزی انقلاب اسلامی، فتنه ۸۸، تحریم های بی سابقه ناکام مانده است.


حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: خطای محاسباتی از هنگامی شروع شد که رئیس جمهوری آمریکا در سال ۱۳۵۶ به تهران آمد و گفت؛  ایران جزیره ثبات آمریکا  است و کمتر از ۱۰ روز از این سخن نگذشت که قیام ۱۹ دی ماه مردم قم رخ داد.


خطیب جمعه قلعه گنج ادامه داد: آمریکایی ها دریافتند که ایران جزیره ثبات نیست، سیاست های آمریکا از آن روز تاکنون که ۴۳ سال می گذرد دچار شکست های مکرر شده است و در سه سال اخیر قریب ۲۰ شکست نصیب استکبار جهانی شده است.


وی تصریح کرد: عده ای بر این طبل می زنند تا برجام مرده را زنده کنند و این جای بسی تاسف است چرا که رهبری آن ‌چنان واضح، روشن، قاطع و بدون ابهام نقشه راه برجام را ترسیم کرده و هیچ کس نمی تواند تفسیر به رای کند.


حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: رهبری فرمودند؛ سخن منطقی و عقلانی این است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرده و امروز توپ در زمین آمریکا است و آمریکا به هیچ وجه حق شرط گذاری در مسیر برجام را ندارد.


امام جمعه قلعه گنج ابراز کرد: حرف  قطعی جمهوری اسلامی ایران لغو کلیه تحریم ها و راستی آزمایی در میدان عمل است وگرنه غربی ها روی کاغذ ثابت کرده اند که بد عهد هستند.


وی با اشاره به سفر رئیس مجلس به روسیه، خاطرنشان کرد: آنچه که در مورد این سفر حائز اهمیت بوده این است که پیام رهبر حکیم انقلاب  اسلامی توسط رئیس مجلس به پوتین ارسال شد.


حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: این پیام نقشه راه نگاه به شرق، سیاست‌ها، راهبردها و راهکارهای مهمی را در بر داشت، پیامی که می توان آثار عینی آن را در تحولات منطقه ای، سیاسی و روابط راهبردی اقتصادی در آینده نزدیک نظاره گر بود.


خطیب جمعه قلعه گنج در خاتمه  با اشاره به حضور حماسی مردم شهرستان قلعه گنج در رژه خودرویی و موتوری در  ۲۲ بهمن، عنوان کرد: شما مردم قهرمان قلعه گنج با حضور پور شور خود لبخند رضایت را بر لبان مبارک ولایت فقیه نشاندید.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز جمعه قلعه گنج حجت الاسلام نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟

تازه‌ترین بسته کمک نظامی که آمریکا سرانجام تصویب شد اما این کمک ۶۱ میلیارد دلاری در مقایسه با نقشه‌ای که رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، قطره‌ای برابر دریاست!

به گزارش مشرق، کنگره آمریکا سرانجام بعد از بیش از ۶ ماه مناقشه حزبی بر سر تصویب بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین به توافق رسید؛ اما نقشه‌ای که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، در مقایسه با این کمک، بسیار ناچیز است!

کی‌یف در حال مذاکره با دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بر سر توافق بلندمدتی است که واشنگتن را در تنگنای تامین تسلیحاتی و اقتصادی و حمایت سیاسی ۱۰ ساله از اوکراین قرار خواهد داد.

زلنسکی دیروز در نطق روزانه خود از این موضوع رونمایی کرد و گفت: چنین تعهداتی برای حصول اطمینان از اینکه اوکراین «کمک مورد نیاز برای ممانعت از پیشروی اخیر روسیه در میدان نبرد» را دریافت می‌کند، الزامی است.

زلنسکی افزود: در حال کار هستیم تا سطح تعهدات حمایتی را تا پایان امسال و همچنین تا ۱۰ سال آتی، روی کاغذ بیاوریم. این حمایت، کمک نظامی، مالی و سیاسی و همچنین مسائل مرتبط با تولید مشترک سلاح را در بر می‌گیرد.

اوکراین پیش از این، توافق امنیتی دوجانبه‌ای را با چندین کشور عضو ناتو از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه منعقد کرده است. زلنسکی مدعی شد که قصد دارد تا این توافق بلندمدت با واشنگتن، قوی‌ترین معاهده‌ای باشد که کی‌یف تاکنون با کشورهای غربی به امضا رسانده است.

با این حال، توافقنامه‌های دوجانبه اوکراین با کشورهای غربی تاکنون فاقد تعهدات دفاعی متقابل بوده است. در این توافق‌ها صرفاً وعده کمک بلندمدت آن هم در صورت حمله‌ای در آینده داده شده و معمولاً هم الزام‌آور نیست. به عنوان مثال، توافق با برلین با یک اخطار ۶ ماهه قابل فسخ است!

اما زلنسکی گفته است که می‌خواهد توافق دوجانبه با واشنگتن، شامل سطوح مشخصی از کمک باشد. وی دراین‌باره گفته است: این توافق باید به معنای واقعی کلمه، الگو و بازتاب قدرت رهبری آمریکا باشد.

قانونگذاران آمریکایی اوایل ماه جاری بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری دیگری را برای اوکراین به تصویب رساندند. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تعلل در تصویب این بسته گفته بودند که بایدن بدون هیچ راهبرد مشخصی برای پیروزی اوکراین یا صلح این کشور با روسیه، صرفاً به‌دنبال طولانی کردن خونریزی است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • هوش مصنوعی ادوبی ویدیو‌های تار را ۸ برابر واضح‌تر می‌کند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود