Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:36:06 GMT

گشایشی در مشکل بیکاری جوانان لرستان ایجاد نشده است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۵۶۵۵

گشایشی در مشکل بیکاری جوانان لرستان ایجاد نشده است

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رفع مشکل حقوقی و قضایی کارخانه‌های تعطیل و رها شده لرستان باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد البته تلاش‌هایی شده ولی تاکنون به نتیجه نرسیده و گشایشی در بیکاری جوانان جویای کار استان ایجاد نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمآباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند با تقواترین مردم  کسی است که حق را بگویید چه این  حق گفتن به ضرر و یا به نفع او باشد اظهار داشت: خودم و همه شما را به گوش کردن، بیان و عمل کردن به سخن حق سفارش می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر انسانی  کنترل زبان، چشم و گوش خود را نداشته باشد در نهایت گناهان کوچک و بزرگ دست به دست هم می‌دهند و او را به سراشیبی سقوط می‌برند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به برگزاری راهپیمایی پرشور 22 بهمن امسال در استان لرستان عنوان کرد: حضور چشمگیر مردم ولایت مدار استان لرستان در راهپیمایی خودرویی با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جای سپاسگزاری و قدردانی دارد  که این چنین به صحنه آمدند.

وی بیان کرد:آنچه جشن‌های دهه فجر و انقلاب اسلامی ما را از بقیه مراسم کشورهای دیگر جدا می کند مردمی بودن مراسم کشور است و در این مراسم جوانان انقلابی و حزب الهی به صحنه می‌آیند و جشن‌های دهه فجر را برگزار می‌کنند.

پرداخت کمک هزینه معیشت 480 هزار تومانی به معلولان شدید و خیلی شدید 18 ساله بیکارایجاد 486 هزار شغل در 3 سال/ 670 هزار نفر بیمه بیکاری کرونا دریافت کردندمشکلات کارگران بیکار شده با بیمه بیکاری همچنان ادامه دارد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه مردم ایران از استقلال و عزت خود حمایت می‌کنند گفت: حضور مردم ایران در سراسر شهرها و روستاها در راهپیمایی 22 بهمن امسال  با شیوه جدید حکایت از این دارد که این مردم همچنان حامی عزت و استقلال کشورشان هستند.

وی تصریح کرد: در برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال علاوه بر جوانان مومن و انقلابی برخی دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری خوبی داشتند که شورای تبلیغات استان باید از این دستگاه‌ها تقدیر و اگر برخی کوتاهی کردند باید علت‌های قصور و کوتاهی‌ها را پیگیری کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه حضور گسترده مردم استان لرستان در مراسمات دهه فجر پیام‌هایی را برای مدیران و مسئولان دارد خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور طی سفر اخیر به استان هزار و 450 میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌های سالانه جهت اتمام طرح‌هایی تا پایان سال و پایان دولت فعلی تخصیص پیدا کرده است در همین راستا جذب این اعتبار به گونه‌ای که بتواند طرح‌های نیمه تمام و تاثیر  گذار استان را تا پایان امسال و برخی دیگر را تا پایان دولت  به سر انجام برساند مهمترین مطالبه  و پیام حضور مردم در مراسمات دهه فجر امسال است.

وی اظهار داشت: اجرایی شدن طرح اقدام ملی ملی مسکن  که بر اساس این طرح مقرر شد بیش از 10 هزار مسکن در استان ساخته شود دومین پیام حضور مردم در دهه فجر است در همین راستا دستگاه‌های مربوطه باید بدانند این طرح جزء مطالبات مردم است و به طور مستمر پیگیری می‌کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: سومین پیام و مطالبه مردم استان اجرایی شدن 2 هزار و 500 واحد مسکونی و 3 هزار شغل برای فرزندان شهدا وجانبازان است که  تفاهم‌نامه آن طی سفر اخیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان لرستان امضا شد. در همین راستا کلیه دستگاه‌های مربوطه با کمک بنیاد شهید استان باید جهت اجرایی کردن این تفاهم نامه تلاش کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به چهارمین مطالبه و پیام حضور مردم استان در مراسمات دهه فجر امسال عنوان کرد: رفع مشکل حقوقی و قضایی کارخانه‌های تعطیل شده و رها شده باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد البته تلاش‌هایی شده ولی تاکنون به نتیجه نرسیده و گشایشی  در بیکاری جوانان جویای کار استان ایجاد نشده است.

وی بیان کرد: مردم استان از استاندار و مدیران مربوطه دستگاه قضا انتظار دارند با حل مشکلات مالی، حقوقی و قضایی کارخانه‌های تعطیل شده استان هزاران نفر مستقیم و غیر مستقیم جذب این کارخانه‌ها شوند تا از مشکلات معیشتی  این جوانان کاسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تخصیص آب را از دیگر مطالبات مهم مردم استان دانست و گفت: در استان در راستای تخصیص آب توسط منصوب نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان و نمایندگان  استان در مجلس شورای اسلامی  تلاش‌هایی انجام شده ولی این تلاش‌ها باید تا رسیدن میزان زمین‌های آبی استان به سطح متوسط کشور مستمر و بدون وقفه ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: وقتی استان لرستان جزء 5 استان پر بارش کشور است و در یک سال دو بار  دچار سیل می‌شود دلیلی ندارد میزان زمین‌ای آبی این استان کمتر از متوسط زمین‌های آبی کشور باشد در همین راستا افزایش تخصیص آب، اتصال شبکه‌های آبیاری به زمین‌های دیم و تکمیل سدهای در دست احداث از مهمترین مطالبات مردم استان است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: متاسفانه وضعیت مرکز استان از جهت زیبایی، بازآفرینی شهری، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، قطع برخی درختان، حقوق‌های معوقه برخی کارکنان زحمت کش شهرداری و همچنین عدم سیدگی کافی به مناطق حاشیه شهر که جمعیت قابل توجهی در این مناطق زندگی می‌کنند زیبنده مرکز استان نیست در همین راستان شهرداری و شورای اسلامی باید  فکر اساسی و اقدامات جهادی کنند و مسئولان و مردم نیز در این امور به شهرداری‌ها کمک کنند.

وی فزود: درخت‌ های سربه فلک کشیده در این شهر باید شناسنامه پیدا کنند و روی آنها  پلاک زده شود که هراز چندگاهی شاهد قطع درختان نباشیم، اینکه درختی قطع شود سپس متخلفان را جریمه  کند چه سودی دارد؟

 امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: مردم استان  لرستان برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی کردند و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند در همین راستا مراحل اجرایی شدن  مطالبات و  پیام‌های حضور پرشور  مردم  استان در مراسمات دهه فجر امسال را به صورت  مداوم رصد می‌کنیم و اگر کسانی سستی کنند به هیج وجه نظام اسلامی و مردم استان از انفعال و سستی آنها  نمی‌گذرند.

وی با اشاره به عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی بیان کرد: دین ستیزی حاکمان و فساد در درون سیستم حکومتی رژیم طاغوت، ظلم و بی‌عدالتی گسترده در کشور و حمایت حاکمان از ظالمان و مفسدان، وابستگی  کامل به کشورهای بیگانه، بی‌اعتنایی به رای مردم، اختناق، استبداد، عقب ماندگی کشور در علم و صنعت و همچنین عدم برخوردی از امور رفاهی ابتدایی  جمله اهداف قیام  مردم در 22 بهمن 57 بود.

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه مراسمات دهه فجر انقلاب اسلامی جمعه خرم آباد دهه فجر امسال همین راستا استان لرستان کارخانه ها مردم استان حضور مردم دستگاه ها تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

ارسلان مالکی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حال اجرا داریم.

وی گفت: علاوه براین واحدهایی که در حال اجرا هستند، ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوه شهرها الحاق شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

مالکی گفت: در بافت فرسوده نیز به همین میزان تسهیلات پرداخت شده و مردم با دریافت تسهیلاتی که دولت داده زمین خود را ساختند.

وی ادامه داد: در لرستان پیچیدگی تامین زمین کار نهضت ملی را با دشواری مواجه کرده است بطوریکه در تامین زمین در لرستان عقب هستیم و در جلسه شورای مسکن امشب جمع‌بندی شد که با هم‌افزایی همه دستگاه‌های لرستان این عقب‌ماندگی جبران شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: با این هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی لرستان، زمین برای همه متقاضیانی که ثبت‌نام کردند تامین می‌شود.

مالکی تصریح کرد: اگر تامین زمین در لرستان با تصمیمی که در جلسه گرفته شد پیش رود نهضت ملی در این استان شتاب خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد