Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع بحرینی از ادامه تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم بحرین خبر دادند و اعلام کردند که این تظاهرات با وجود اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و حضور گسترده نیروهای امنیتی بحرین، برگزار می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حساب کاربری «حرکة شباب الدراز» از ادامه تظاهرات مردمی علیه رژیم بحرین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این گزارش؛ تظاهرات در دهمین سالروز انقلاب 14 فوریه در بحرین با وجود استقرار گسترده نظامیان رژیم بحرین که تابه دندان مسلح هستند، ادامه دارد.

جنبش ائتلاف 14 فوریه بحرین به مناسبت فرا رسیدن دهمین سالگرد انقلاب مردمی این کشور با صدور بیانیه‌ای خواهان اتئلاف همه گروه‌ها و ملت برای تغییر ریشه‌ای نظام سیاسی حاکم بر بحرین شد.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

در این راستا دستگاه امنیتی حکومت با کمک نیروهای نظامی آل سعود شدیدترین سرکوبگری را انجام داد.

در همین خصوص روزنامه «منامه پست» به نقل از پایگاه ویکی‌لیکس نوشته بود: «سازمان اطلاعات بحرین برای سرکوب انقلاب مردمی موسوم به 14 فوریه، در این کشور، از سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل یعنی موساد کمک گرفته است زیرا موساد در طول سالیان گذشته تجربه زیادی از سرکوب انتفاضه فلسطینی‌ها به دست آورده است».

منامه تلاش دارد به پشتوانه نظامیان عربستان و حمایت غرب هرگونه مخالفت را از بین ببرد تا بتواند در عصر نظام های مردم سالاری و حاکمیت ملت‌ها، ساختار منسوخ پادشاهی خود را حفظ کند. ولی به نظر می‌رسد رویکرد آل خلیفه در مقابله با جریان اعتراضی داخلی تنها سرعت فروپاشی این نظام را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار بحرین اخبار بحرین آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

منابع خبری از تداوم تظاهرات و خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و آغاز تحصن‌های باز و فراگیر در برخی از دانشگاه های این کشور خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته های مشابهی دارند.

بازداشت 900 نفر از زمان آغاز خیزش دانشجویی در آمریکاخیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسیخیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کردخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو