Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر درگیری همراهان بیمار و کادر درمان درمانگاه فاطمیه راوند کاشان مهندس محمدرضا قربانی مدیر عامل درمانگاه، وابسته به موسسه خیریه فاطمیه راوند در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص جزییات این درگیری گفت: دو هفته قبل پدری از اهالی راوند برای معاینا فرزندش به این درمانگاه مراجعه کرد، در آن روز درمانگاه پذیرش سه بیمار کرونایی را داشت و محیط آلوده به این ویروس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کادر درمان از پدر کودک خواهش کردند که به دلیل آلودگی فضا به مطب دکتر وارد نشود، بیرون منتظر باشد و از ماسک استفاده کند.

مدیرعامل درمانگاه اضافه کرد: متاسفانه این شهروند به‌خاطر نگرانی و اضطراب حاضر به این کار نشد و حتی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سر باز زد و در نهایت با کادر درمان درگیر شد که تمام اتفاقات از طریق دوربین‌های مداربسته داخل و خارج درمانگاه به صورت کامل ضبط شده‌است.

قربانی، زمان درگیری را بر اساس فیلم ضبط شده و گفته شاهدان عینی نزدیک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اعلام کرد و گفت: این فرد چند دفعه با همراه داشتن افراد دیگر وارد و از درمانگاه خارج می‌شود.

او صبر، حوصله و پرهیز از قضاوت‌های عجولانه و ناعادلانه همگان تا اعلام نتایج دادگاه را خواستار شد و گفت: این موضوع از سوی هیئت مدیره درمانگاه از روز اول به اطلاع دستگاه قضایی شهرستان رسید و از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

مدیرعامل درمانگاه تصریح کرد: پرونده پس از تکمیل به شعبه یک بازپرسی ارجاع شده‌است که نتایج آن با جزییات و کلیات مسأله برای افکار عمومی جامعه مشخص و رسانه‌ای خواهدشد.

قربانی در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان که آیا ابتدا فحاشی از کادر درمان به همراه بیمار صورت‌گرفته یا درگیری و فحاشی بواسطه تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از همراهان بیمار شروع شده‌است گفت: آنچه که بر اساس فیلم ضبط‌شده و شهادت شاهدان عینی مشهود است و به طور قطع و یقین در دادگاه نیز شهادت کادر درمان و شاهدان نیز ارایه خواهدشد فحاشی ابتدای امر از کادر درمان درمانگاه صورت نگرفته‌است.

او دامن‌زدن به این مسأله با قضاوت‌های نابجا و حاشیه‌سازی را عاملی بر سخت‌تر شدن مصالحه دو طرف دانست و گفت: نباید اجازه داد شایعات و تخریب‌های نادرست و غیرمنصفانه تا اندازه‌ای پیش برود که در پایان کار قضایی تمام در‌ها برای طرفین نیازمند رضایت یکدیگر بسته‌شود.

انتشار فیلم بدلیل روشن شدن واقعیت و جلوگیری از دروغ پردازی‌ها بود

او، در مورد انتشار فیلم درگیری که در فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت: با وجود اینکه ما دراین مدت دربرابر رفتار‌های شخص مورد نظر و سخنانش در فضای عمومی جامعه سکوت کردیم و کار را قانونی پیگیری کردیم، اما به دلیل اینکه سوالات زیاد، قضاوت‌های ناحق و حتی به نوعی در مورد کادر درمان و تمام زحمات آن‌ها حق‌کشی می‌شد فیلم انتشار داده‌شد تا مردم خودشان قضاوت کنند.

به گفته او، کادر درمان به شدت در رنج و زحمت و اذیت و شرایطی بسیار سخت و بحرانی هستند و متاسفانه بعضی افراد در حقیقت در این رویه زیاده‌روی می‌کنند.

رییس درمانگاه فاطمیه راوند، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم حق با ما هست و شاید در کل کوتاهی‌هایی هم داشته‌باشیم، اما آنگونه نبود که بخواهیم اینقدر مغضوب قرار بگیریم.

اصلاح رفتار و عذرخواهی بهترین گزینه در برقراری مصالحه طرفین است

قربانی گفت: این شهروند می‌توانست بدون ایجاد حواشی به مسایل پایان دهد البته کادر درمان هم در آن شرایط ویژه بهتر بود رفتار مطلوب‌تری در پیش میگرفتند و اوضاع را مدیریت می‌کردند.

قربانی، عذرخواهی رسمی تلفنی خود را حتی با فرد مورد نظر پس از آن درگیری تاکیدکرد و گفت: با اینکه فیلم را ندیده‌بودم و از برخورد زننده آن فرد خبر نداشتم وقتی آن شب تماس‌گرفت از او به صورت رسمی عذرخواهی کردم.

او اذعان داشت: اصلا بنا را بر این می‌گذاریم که نیروی ما اشتباه کرده است به نظر شما آیا نحوه بیان اعتراض ونارضایتی این فرد با کادر درمان در شرایطی که همه خسته و محتاج آرامش هستیم به این طریق معقول و پسندیده است.

به گفته او، این فرد می‌توانست بدون درگیری و رفتار‌های ناپسند همانطور که اعتراض خود را کتبی و شفاهی به مدیریت اعلام کرده‌بود مراتب را پیگیری کند و ما هم مثل سایر موارد که حتی برای کوچکترین مسأله جزیی و نارضایتی مردمی پاسخگو بودیم این مسأله را نیز رسیدگی می‌کردیم.

درمانگاه در دیگر برخورد‌ها نیز مصالحه کرده‌است

مدیرعامل درمانگاه فاطمیه راوند، چندین مورد برخورد‌های حاکی از نارضایتی مردمی البته بدون درگیری را در این درمانگاه یادآور شد و گفت: همواره ما مصالحه‌کردیم و حتی کادر درمان را امر به عذرخواهی از مراجعه‌کننده ناراضی کردیم.

قربانی، با اشاره به اینکه در این مورد متاسفانه درگیری ایجاد شده است گفت: ما بدترین شرایط را برای کادر درمان داریم که این مهم سنجش رفتاری و همراهی مردم را نیز در مشاهده با این شرایط می‌طلبد.

او در پایان همچنین با تاکید بر اینکه نباید رفتار یک شخص را به عموم افراد جامعه راوند تعمیم داد خاطرنشان کرد: شهروندان منطقه خزاق، طاهرآباد و راوند مردمانی بسیار نجیب و زحمت‌کش هستند و ما همواره قدردان مردم این خطه هستیم و از صبوری وهمراهی مردم شریف راوند وطاهرآباد وخزاق تشکر فراوان دارم.

درمانگاه فاطمیه راوند زیر پوشش موسسه خیریه فاطمیه راوند فعالیت می‌کند و روزانه بالغ بر ۱۴۵ مراجعه درمانی دارد.

قسمت دندانپزشکی درمانگاه نیز در دو نوبت صبح وعصر از کاشان و از روستا‌های اطراف مراجعه کننده دارد.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتشار فیلم در فضای مجازی رعایت شیوه نامه های بهداشتی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال روستوف در غیاب محمد محبی در فهرست نفراتش به دلیل آسیب دیدگی، از ساعت 20:15 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه روستوف آرنا به مصاف تیم اورنبورگ خواهد رفت که محمد قربانی را در لیست دارد.

محمد قربانی که در دیدار هفته گذشته لیگ برتر روسیه مقابل دینامو مسکو 80 دقیقه در زمین بود، امشب هم یکی از 11 نفر اصلی تیمش در مسابقه خارج از خانه برابر روستوف است و برای اولین بار در این فصل در دو بازی پیاپی لیگ در ترکیب دیده می‌شود.

هافبک ایرانی اورنبورگ در 6 مسابقه این فصل لیگ برتر روسیه فقط یکبار در ترکیب قرار گرفته بود که امشب هم برابر دینامو مسکو این شرایط برای او به وود آمده است.

تیم فوتبال اورنبورگ 26 امتیازی است و در رده چهاردهم جدول لیگ برتر روسیه قرار گرفته که سعی در کسب پیروزی برابر روستوفِ رده هشتمی و فرار از منطقه سقوط دارد.

دیگر خبرها

  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران