Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی زمینی سپاه نشان داد سرزنده و بالنده است، برگزاری کنگره تحولات ژئواستراتژیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱، مذاکره با چین و هند برای خرید واکسن کرونا، ایجاد آسمان امن با استقرار پدافند در ۳هزار و ۶۰۰ نقطه از کشور برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نیروی زمینی سپاه نشان داد سرزنده و بالنده است، برگزاری کنگره تحولات ژئواستراتژیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱،  مذاکره با چین و هند برای خرید واکسن کرونا، ایجاد آسمان امن با استقرار پدافند در ۳هزار و ۶۰۰ نقطه از کشور از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۴ بهمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی زمینی سپاه نشان داد سرزنده و بالنده است

سرلشکر «حسین سلامی» در پایان رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ نیروی زمینی سپاه که در نخستین ساعات بامداد امروز جمعه (۲۴ بهمن ماه) در منطقه عمومی جنوب غرب کشور پایان یافت، طی سخنانی با بیان اینکه این رزمایش از مقتدرانه‌ترین و دقیق‌ترین رزمایش ها در عملیات روزانه و تک شبانه بود، اظهار داشت: این رزمایش ما را به شب‌های حماسه دوران دفاع مقدس، کربلای ۵، والفجر هشت، فتح المبین، بیت‌المقدس و طریق القدس برد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از فرماندهان، رزمندگان شرکت کننده در این رزمایش و مردم فهیم، مومن و انقلابی منطقه تاکید کرد: نفس اقتدار، دفاع، ایستادگی و تهاجم علیه دشمن کاملا زنده است‌ و نیروی زمینی سپاه نشان داد سرزنده، بالنده و رو به جلو به پیش می‌رود.

 

وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه ضامن امنیت، استقلال، آبرو و شرف ما است؛ از دیروز تا این بامداد ماندگار خوش درخشید و صفحه های ماندگار بر کارنامه اقتدار دفاعی و بازدارنده میهن اسلامی افزود.

 

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه دشمنان باید از قدرت آتشی که در این رزمایش به دست فرزندان ایران اسلامی ساخته شده است عبرت بگیرند، خاطرنشان کرد: اینجا سرزمین‌ مقاومت، شرف، مردانگی و غیرت است و پاسداران امروز استوار و مقاوم راه شهیدان دفاع مقدس، مدافعان وطن و شهدای مدافع خرم را ادامه می‌دهند و برای دفاع از استقلال، شرف، عزت، امنیت و تمامیت ارضی کشور لحظه ای غفلت و درنگ نخواهند کرد.

 

بایدن تا به امروز برای رفع تحریم‌ها علیه تهران کاری نکرده است

حسن قشقاوی، در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی«لاراسون» در پاسخ به این سوال که جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده اطمینان داده است تا زمانی که تهران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف نکند، تحریم‌های ایران را لغو نخواهد کرد. آیا ایران بدون لغو تحریم‌ها به میز مذاکره باز خواهد گشت؟ آیا انتظار این را از دولت جدید بایدن داشتید؟ گفت: جهان منتظر است ببیند رویکرد بایدن در مورد مساله هسته‌ای چگونه خواهد بود. سوال اینجاست که آیا رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده رویکرد خاص خود را خواهد داشت یا صرفا قدم در مسیر سلف خود، دونالد ترامپ خواهد گذاشت. مشروط کردن لغو تحریم‌ها به توقف غنی سازی اورانیوم، که حرف ترامپ است؛ یعنی این همان چیزی است که ترامپ می گفت در حالیکه رئیس جمهور بایدن قول داده بود راهی متفاوت از سلف خود را در پیش بگیرد.

وی افزود: کسی که به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد، دولت ایالات متحده بود که با نقض تعهدات خود ذیل ماده ۲۵ منشور ملل متحد و تهدید سایر کشورها با هدف اجبار آنها به نقض تعهدات، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نیز نقض کرد. اکنون این رئیس‌جمهور بایدن است که باید این رویه و رفتار غلط آمریکا نه تنها در مورد ایران بلکه در خصوص موارد بیشماری از امور بین المللی را اصلاح کند. منظور بنده از تغییر رویکرد و رفتار نیز برداشتن گام‌های عملی از طریق لغو کلیه تحریم‌های اعمال شده غیرقانونی و ناعادلانه علیه ایران است.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: درست است که از زمان ورود جو بایدن به ریاست جمهوری ایالات متحده زمان زیادی نگذشته است، اما در عین حال این نیز واقعیت دارد که بایدن تا به امروز برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران مطلقا کاری نکرده است. ایران از هیچ توافقی خارج نشده است. توافق همچنان پابرجاست و آنچه لازم است این است که طرفی که آن را نقض کرده و از آن خارج شده، یعنی دولت ایالات متحده، بار دیگر به تعهدات خود تحت همان شرایط پیش بینی شده در توافق عمل کند و سایر تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را نیز لغو کند.

 

برگزاری کنگره تحولات ژئواستراتژیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱

امیر سرتیپ دوم مجید فخری ریاست سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح از برگزاری کنگره‌ای با عنوان تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱، خبر داد و گفت: این سازمان کنگره مذکور را با همکاری انجمن ژئوپلیتیک ایران و با هدف احصا، بررسی و ارایه عناصر جدید و موثر ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا و با حضور مسئولین کشوری و لشکری، پژوهشگران و صاحبنظران جغرافیای سیاسی برگزار خواهد کرد.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری با اعلام برگزاری کنگره‌ی تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱، اظهار کرد: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با بیش از نیم قرن سابقه مرجعیت در ارائه خدمات و تحلیل‌های جغرافیایی با همکاری انجمن ژئوپلیتیک ایران با هدف احصا، بررسی و ارایه عناصر جدید و موثر ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در تاریخ ۲۷ بهمن سال جاری در محل سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار خواهد کرد.

رئیس شورای راهبردی کنگره مذکور تلفیق رویکرد‌های تحلیلی جغرافیای سیاسی و اندیشه‌های مرتبط با تحقق تمدن نوین اسلامی همراه با ایجاد جریان فهم کاربردی در این راستا را از اهداف دیگر برگزاری این کنگره دانست.

فخری در ادامه با تشریح محور‌های همایش افزود درجریان این رویداد علمی بیش از ۷۰ مقاله برتر در ۴ میزگرد تخصصی عبارتند از مفاهیم و بنیان‌های نظری مطالعات ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا، مطالعات کاربردی در ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا، تحولات ژئوپلیتیکی جنوب غرب آسیا و ایران و ژئوپلیتیک منطقه جنوب غرب آسیا که در کل به ۱۶ زیر محور تقسیم می‌شوند که این موضوعات توسط نخبگان جغرافیای سیاسی به بحث گذاشته می‌شود.

 

ایجاد آسمان امن با استقرار پدافند در ۳هزار و ۶۰۰ نقطه از کشور

امیر سرتیپ دوم محمدرضا علیان نژاد، معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در فاصله خیلی کوتاهی بعد از انقلاب، جنگ تمام عیاری آغاز می‌شود که در آن نیرو‌های بومی باید تجهیزات بومی پدافندی آن را مدیریت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در طول جنگ تحمیلی ۴۹ هزار حمله هوایی علیه رژیم صدام صورت گرفت، اظهار کرد: ۲۵ هزار اقدام تاکتیکی را علیه دشمن انجام داده ایم و این در حالی بود که دشمنان شرور ایران از تجهیزات کشور‌های غربی بهره می‌برده است. آن‌ها حتی قصد داشتند یک هواپیمای مسافربری را بر روی آسمان ایران سرنگون کنند.

معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش به حملات گسترده عراق به برخی از مناطق اشاره و بیان کرد: رژیم بعث عراق بیش از ۲۵۰۰ حمله به جزیره خارک انجام داد، اما به دلیل پشتیبانی لجستیک، با وجود حملات گسترده به هیچ عنوان صادرات نفت قطع نشد و خللی در چرخه اقتصاد کشور ایجاد نشد.

وی از تجدید ساختار پدافند هوایی ارتش مانند دیگر بخش‌های نظامی پس از پایان جنگ گفت و عنوان کرد: پدافند ارتش در حوزه کشف، درگیری و انهدام پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در دوران پس از دفاع مقدس داشته است و در سال‌های ۱۳۸۷ تا به امروز رشد سه برابری در حوزه تجهیزات در مجموعه پدافند هوایی داشته ایم.

علیان نژاد افزود: پدافند هوایی امروز دارای یک دانشگاه مستقل به نام خاتم الانبیاء است و در چندین رشته عملیاتی و فنی نیرو‌های متخصص را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش می‌دهد. همچنین این نیرو دارای چهار مرکز آموزشی عمده است که تمام نیاز‌های آموزشی را خود این واحد تأمین می‌کند.

 

مذاکره با چین و هند برای خرید واکسن کرونا

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگویی درباره اینکه غیر از واکسن اسپوتنیک روسیه واکسن دیگری هم خریداری می‌شود؟ گفت: در حال مذاکره برای خرید واکسن چینی هستیم و این مذاکرات خیلی خوب پیش می‌رود. برای تهیه واکسن خوب از هند در حال مذاکره هستیم و فکر می‌کنم با این اقدامات، سبد ما از واکسن کامل می‌شود و همه این‌ها را قبل از عید خواهیم داشت.

واعظی افزود: فعلاً یک میلیون دوز قرار است از روسیه وارد کشور شود و این روند ادامه دارد. در مراحل بعد تعداد دیگری واکسن روسی وارد کشور می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مذاکره با چین و هند برای خرید واکسن کرونا نیروی زمینی سپاه نشان داد سرزنده ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا تحولات ژئواستراتژیک برگزاری کنگره ایالات متحده پدافند هوایی رئیس جمهور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان‌غربی حاکم خواهد شد که در برخی مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

وی اضافه کرد: این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از فردا به تدریج از غلظت گرد‌و‌غبار در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود