Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان ستاد کرونای تهران اظهار داشت: روند بیماری کرونا در تهران از حالت نزولی خارج شده و آمار مراجعه بیماران سرپایی در چند روز اخیر به برخی از بیمارستان ها افزایش یافته؛ به طوری که نگرانی‌هایی نسبت به بروز موج چهارم بیماری در پایتخت را ایجاد کرده است.

نادر توکلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: طبق روال ۲۰ روز گذشته انتظار داشتیم که روند بیماری همچنان نزولی باشد اما اکنون این روند تغییر کرده و شاهد افزایش بستری ها در تهران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بروز موج چهارم بیماری کرونا در تهران در روزهای پایانی سال وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش بستری ها و آمار مراجعات بیماران سرپایی به شدت نگران بروز این موضوع هستیم.

معاون درمان ستاد کرونای تهران، تعطیلات، ازدحام در بازار و شلوغی در ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله عوامل خطر شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، مراجعات مردم به فروشگاه ها برای خرید بیشتر می شود.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به تدریج بازارهای کوچک در ساعات مختلف در اقصی نقاط شهر ایجاد می شود؛ این کار سبب ازدحام بیشتر در خیابان ها شده و این کار می تواند مشکلات جدی برای سلامتی مردم ایجاد کرده و ما را وارد موج چهارم این بیماری کند.

توکلی گفت: همچنان بیشترین عامل ابتلا به بیماری کرونا، جمع های خودمانی یا دورهمی های خانوادگی است؛ مردم باید به شدت از حضور در اینگونه تجمعات خودداری کنند.

وی، آرایشگاه های زنانه را یکی دیگر از عوامل خطر شیوع بیماری اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از این مجموعه ها در مکان هایی واقع شدند که تهویه مناسب هم ندارند، باید برنامه ریزی منسجم برای جلوگیری از تجمع در این مکان ها صورت گیرد.

توکلی افزود: فرهنگ تعطیلی شبانه از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح در شهر تهران در حال نهادینه شدن است. مردم به این نتیجه رسیدند که در این ایام بهتر است در خانه های خود بمانند تا از آسیب این بیماری در امان باشند.

وی ادامه داد: در این شرایط بهترین راهکار همراهی مردم است، به عبارتی با مشارکت جدی مردم می توان از این شرایط به نحو مطلوب تری عبور کرد تا کمترین آسیب به جامعه وارد شود.

توکلی گفت: در بخش مرگ و میرها افزایش چندانی نداشیم به این دلیل که مرگ و میرها به شکل تاخیری رخ می دهند، در ابتدا بسترهای ها افزایش پیدا می کند و بخشی از آنان که وضعیت نامساعدتری دارند، در بخش های مراقبت ویژه نگهداری می شوند که از بین آنها تعدادی هم فوت می کنند. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت تهران همچنان زرد است، از مردم درخواست کرد که همچنان توصیه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات را به طور جدی رعایت کنند.

توکلی اظهار داشت: شرایط تهران شکننده و ناپایدار است و اگر مردم توصیه های بهداشتی را به طور دقیق تری رعایت نکنند، شاهد خیز مجدد بیماری در روزهای آینده خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷ هزار و ۲۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۵۷ نفر بستری شدند.

تاکنون یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲۱ شهرستان آبی هستند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد

مدت‌هاست که مشخص شده است قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

به گزارش مدیسن نت، تحقیقات تازه ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت در این خصوص داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلا به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلا به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!