Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@06:06:08 GMT

عزت‌الله سحابی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۷۹۰۲

عزت‌الله سحابی درگذشت

مهندس عزت‌الله سحابی، نیمه شب سه‌شنبه ۱۰خرداد۱۳۹۰ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۱ سالگی در تهران درگذشت.

 عزت‌الله سحابی فرزند دکتر یدالله سحابی در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۰۹ در تهران متولد شد و مدرک مهندسی خود را در رشته مکانیک، از دانشگاه تهران اخذ کرد. سحابی در سال‌های ۱۳۲۷ و ۱۳۲۸ در مجله «فروغ علم» و در سال‌های ۱۳۳۱ و ۱۳۳۲ در مجله «گنج شایگان» به‌عنوان سردبیر این نشریات فعالیت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در کمیته دانشگاه «نهضت مقاومت ملی» فعال و در تیرماه ۱۳۳۳ دستگیر شد. سحابی پس از آزادی از زندان بار دیگر فعالیت‌های سیاسی خود را در کمیته انتشارات و تبلیغات نهضت مقاومت ملی به ریاست مرحوم مهندس مهدی بازرگان پی گرفت که منجر به دستگیری دوباره وی شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی از نهضت آزادی جدا و شورایی موسوم به فعالان ملی‌- مذهبی تشکیل داد. او در این دوران، مسئولیت‌هایی چون عضویت شورای انقلاب، ریاست سازمان برنامه و بودجه دولت موقت، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی و نمایندگی تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت.سحابی در سال ۱۳۷۰ مجله «ایران فردا» را منتشر کرد که در سال ۱۳۷۹ از انتشار بازماند. روزنامه اطلاعات- چهارشنبه 11 خرداد 1390  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن

حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پرداخت آورده متقاضیان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متناسب با پیشرفت فیزیکی هر پروژه انجام می‌شود افزود: پیش از  این پرداختی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هر ۴ ماه یکبار بوده در صورتی که این موضوع مطابق ضابطه و قانون و یا بخشنامه‌ای نبوده و تنها  براساس پیشرفت های فیزیکی و طبق روال دریافت آورده در پروژه های گذشته پرداخت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد:  برای تکمیل کارگاه پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران و دریافت تسهیلات بانکی و انعقاد قرارداد مشارکتی نیاز به تزریق مالی داشته ایم که  تنها برای این دوره از طریق پیامک به متقاضیان اعلام کردیم که‌  آورده و اقساط خود را پرداخت کنند.

او اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی تنها در این دوره مدت زمان تکمیل آورده به دوماه کاهش یافت و در حال حاضر با رفع مشکل در کارگاه‌ پروژه های نهضت ملی مسکن  از دوره‌های بعد زمان پرداخت آورده متقاضیان ۲ ماهه نخواهد بود و متقاضیان نهضت ملی مسکن مهلت بیشتری برای پرداخت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در نهایت به نفع متقاضی است، گفت: تا دو سه ماه آینده به‌خاطر اینکه مشکل تسهیلات برطرف شده است نیازی به پرداخت سهم آورده متقاضی نباشد و از محل تسهیلات بانکی پروژه را مدیریت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • خاطرات مهندس جعفر شریف امامی از کار در راه آهن
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • نمایندگی تهران پکیج بوتان کجاست؟
  • محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج