Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@14:14:35 GMT

حباب ۳۰۰ میلیارد تومانی در بودجه شهرداری قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۵۷۸

حباب ۳۰۰ میلیارد تومانی در بودجه شهرداری قزوین

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین با بودجه غیرواقعی در این چند سال تعهداتی را برای مردم و شهر ایجاد کرده و بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری قزوین حباب است.

احد چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری قزوین را غیرواقعی دانست و اظهار کرد: شهرداری‌ها باید بودجه را واقعی ببندند تا تعهداتی که برای خود ایجاد می‌کنند قابل اجرا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی بودجه به صورت حبابی و غیرواقعی بسته می‌شود، برای تحقق آن فشار زیادی به مردم وارد خواهد شد، بودجه انبساطی سبب می‌شود نرخ تعرفه‌ها، خدمات و عوارض افزایش یابد تا شهرداری بتواند بودجه را محقق کند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین با بودجه غیرواقعی در این چند سال تعهداتی را برای مردم و شهر ایجاد کرده و بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری قزوین حباب است.

وی ادامه داد: پیشتر هم اعلام کردیم اگر طبق روال گذشته بودجه به صورت حباب بسته شود شورای شهر حتماً آن را هواگیری خواهد کرد تا تعهدات کاذب ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: اگر شهرداری به دنبال تحقق منابع درآمدی است باید کدهای هفتگانه را فعال و برنامه‌ریزی کند و خارج از کدهای هفتگانه منابع درآمدی پایدار ببیند که همان جذب سرمایه‌گذار است.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر شهرداری در حوزه جذب سرمایه‌گذار ضعیف عمل کرده و در دوره شهرداری آقای نصرتی بیشترین جذب سرمایه‌گذار را داشتیم.

چگینی با بیان اینکه تنها راه نجات از کمبود منابع، بردن شهر به سمت و سوی جذب و حضور سرمایه‌گذار است، افزود: با وضعیت کنونی شهرداری بیشتر از خدماتی که ارائه می‌دهد از مردم پول می‌گیرد و در حقیقت دست در جیب مردم می‌کند.

وی تاکید کرد: عوارضی که گرفته می‌شود و روزمرگی شهرداری نمی‌تواند مشکلات شهر را درمان کند اما با این روش غلط سال‌ها برای شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: بودجه‌ریزی شهرداری شفاف نیست و در آن منابعی تعیین شده که قدرت تحقق آن وجود ندارد درحالی که در برخی حوزه‌ها با شفافیت می‌توانیم به سمتی پیش برویم که با حسابداری دقیق و کار عملیاتی تعهدات پیش رفته و برای جبران هزینه‌های حتی تهاتری عمل کنیم که اینگونه نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مدیریت شهر بدون منابع مالی امکان پذیر نیست لذا شهرداری به سمت تراکم فروشی رفته و روی تخلفات ساختمانی حساب می‌کند.

چگینی با تاکید بر اینکه تخلفات ساختمانی زیبایی و معماری شهری را به چالش کشیده و چهره‌ای غیراصولی از شهر به نمایش می‌گذارد، گفت: نگاه درآمدی پایدار به سمت تخلفات ساختمانی بسیار خطرناک بوده و حداقل یک بیستم بودجه باید از این منابع محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با بودجه حبابی شهرداری و تعطیلی حوزه سرمایه‌گذاری، ۲۵ درصد بودجه شهرداری از تخلفات ساختمانی است که بخش بزرگی از آن برای خدمات شهری هزینه می‌شود.

کد خبر 474604

منبع: ایمنا

کلیدواژه: احد چگینی شورای شهر قزوین گزارش درآمد و هزینه درآمد پايدار شهری شهر فروشی سرمایه گذاری لایحه بودجه شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تخلفات ساختمانی شهرداری قزوین بودجه شهرداری سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای پروژه های نهضت ملی  جزو برنامه‌ها و اولویت های ما به شمار می رود  افزود: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی با بیان اینکه  از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است گفت:۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است گفت: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود کرده و اقدام به اجرای پروژه‌ها عمرانی و تجاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است