Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@03:05:44 GMT

تغییر دامنه نوسان در بازار سهام

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۶۴۰

تغییر دامنه نوسان در بازار سهام

دامنه نوسان در بازار سرمایه از امروز( ۲۵ بهمن‌ماه) از مثبت و منفی پنج به مثبت شش و منفی دو تغییر می‌کند؛ اتفاقی که تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد و با هدف تعادل بخشی به این بازار گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چراغ قرمزهای پی در پی بازار سرمایه مسئولان را بر آن داشت تا دست به تغییر قوانین این بازار بزنند و بر این اساس قرار شد دامنه تغییرات تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که به گفته فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی چندی است بحث آن مطرح است و پیش از این نیز پیشنهاد منفی و مثبت دو برای دامنه نوسان مطرح شده بود اما رای نیاورده بود. در نهایت تغییر دامنه نوسان از متقارن به نامتقارن در یکی از جلسات شورای عالی بورس تصویب شد تا این تغییر از امروز اجرایی شود.

تغییر دامنه نوسان از متقارن به نامتقارن در بازار سرمایه کشور اتفاق بی سابقه ای است اما بورس برخی کشورها تجربه آن را داشته اند.   برای مثال دامنه نوسان در بورس شنزن در سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ یک بار مثبت یک و منفی پنج و یک بار منفی دو و مثبت پنج نامتقارن شد. در کشورهای حوزه خلیج فارس هم در سال گذشته به دلیل شرایطی که کرونا ایجاد کرد، این اتفاق در کشورهایی مانند کویت و ابوظبی افتاد.   البته صاحب نظران بر این باورند اعمال این تغییر در بازار سرمایه باعث بازگشت تعادل بلند مدت در این بازار نخواهد شد و شاید مسکنی کوتاه مدت برای کشیدن ترمز نزول های پی در پی این بازار باشد.   در واقع عواملی از جمله ابهام در قیمت دلار، وضعیت مذاکره بین ایران و آمریکا، قیمت گذاری دستوری برخی صنایع و... زیر سایه بی اعتمادی سهام داران به تالار شیشه ای باعث شده طی هفته های گذشته حتی سهم های بنیادی زیر ارزش ذاتی خود معامله شوند و به نظر میرسد تا ابهامات مذکور برطرف نشود و اعتماد سهام داران به بازار سرمایه برنگردد، نمی توان انتظار رشد شارپی در این بازار را داشت.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار سرمایه دامنه نوسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، رایان رینولدز به سهامدارانی پیوست که سهام باشگاه نکاکسا در لیگ برتر مکزیک را خریداری کرده‌اند. او این کار را به همراه راب مک‌الهنی، دوست و شریک کاری‌اش انجام داده است.

مک‌الهنی و رینولدز با همدیگر سهام باشگاه رکسهام را خریده‌اند که در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی دارد و به تازگی به دسته سوم فوتبال انگلیس صعود کرده است.

رینولدز که در حال تبلیغ برای قسمت سوم ددپول است و بزودی اکران این فیلم را جشن می‌گیرد، علاقه خاصی به سرمایه‌گذاری در فوتبال پیدا کرده و در گفت‌وگوهای اخیرش اعتراف کرده که دوست دارد حضور فعال‌تری در فوتبال داشته باشد.

برخلاف تجربه رکسهام که مالکان اصلی این باشگاه فقط رینولدز و مک‌الهنی هستند، در نکاکسا آنها با سرمایه‌گذاران دیگری هم شریک هستند و مالک بخشی از سهام باشگاه شده‌اند.

این گروه سهام‌داران از افراد معروفی تشکیل شده که چند نفر از آنها افرادی مانند اوا لونگوریا، مسوت اوزیل، کیت آپتون، جاستین ورلاندر و ریچارد همیلتون هستند.ش

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال
  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد