Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@18:43:47 GMT

چاپ دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن ۲» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۹۵۶

چاپ دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن ۲» رونمایی شد

جلد دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن» توسط انتشارات مرز و بوم تجدید چاپ شد.

به گزارش مشرق، در چهلمین سالگرد از شروع دفاع مقدس و همزمان با ایام‌الله دهه فجر، جلد دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن» توسط انتشارات مرزوبوم تجدید چاپ شد.

به‌منظور آشنایی بیشتر با این کتاب با مرتضی قاضی مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به گفتگو پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی قاضی، مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به جلد دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن» گفت: این کتاب نوشته آنتونی کردزمن و آبراهام واگتر است و یکی از کتاب‌های محل ارجاع و مرجع جنگ ایران و عراق است. برای نمونه کتاب محمد ابوغزاله که ژنرال مصری و وزیر دفاع این کشور بود و آن را هم مرکز ترجمه کرده است، تقریباً خلاصه‌ای از این کتاب است.

وی افزود: این کتاب در سال ۱۳۹۰ به اهتمام دکتر حسین یکتا از انگلیسی به فارسی ترجمه و همراه با مقدمه و توضیحات آقای دکتر حسین علایی منتشر شد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به چاپ مجدد جلد دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن» تصریح کرد: جلد اول و دوم این کتاب همزمان منتشر شد ولی نسخه‌های موجود جلد دوم کتاب تمام شده بود. بنابراین برای انتشار مجدد در دستور کار واحد انتشارات قرار گرفت.

وی افزود: در چاپ جدید این کتاب، ویراستاری مجدد انجام شد و می‌توان گفت تبدیل ویراستاری درون‌متنی به ویراستاری و گویا سازی برون‌متنی از تغییرات مهمی است که در چاپ جدید شده است. ازنظر شکلی تغییر عمده‌ای نداشت ولی در متن کتاب، صفحه‌آرایی و صفحه‌بندی مجدد شد و ویراستاری کلی هم در آن صورت گرفت. احتمالاً اشتباهاتی که در تبدیل اسامی مختلف از عربی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی رخ داده بود و همچنین اسامی فرانسوی اصلاح شد.

قاضی با اشاره به اینکه طرح جلد تغییری نکرده است، گفت: امیدواریم که با انتشار جلد دوم در چاپ بعدی جلد اول نیز اصلاحاتی انجام بگیرد و هر دو کتاب با صفحه‌بندی جدید، ویراستاری جدید و طرح جلد جدید به‌عنوان اثری درخور توجه در نشر مرزوبوم مجدداً منتشر شود. چون جلد دوم درس‌های جنگ مدرن ادامه جلد اول بود و جلد اول هنوز در انبار موجود است، طرح جلد جدیدی ارائه نکردیم ولی برای چاپ بعدی جلد اول و دوم همراه با همدیگر ان‌شاءالله طرح جلد این کتاب هم ‌تغییر خواهد کرد و جلد اول کتاب درس‌های جنگ مدرن هم ویراستاری و گویا سازی مجدد خواهد شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر مشرق کتاب جنگ تحمیلی جلد دوم کتاب دفاع مقدس طرح جلد جلد اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مدل موی جدید دیوید بکام + عکس

دیوید بکام، ستاره مشهور دنیای فوتبال با انتشار تصویری جالب از استایل جدید مو‌های خود رونمایی کرد.

بکام این روز‌ها مالکیت باشگاه اینتر میامی آمریکا را بر عهده دارد و با خرید ستارگان مطرحی، چون لیونل مسی، لوییز سوارز، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا نام این تیم را بر سر زبان‌ها انداخته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # دیوید بکام سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • رونمایی از مدل موی جدید دیوید بکام + عکس
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟