Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:47:43 GMT

برخی کشورهای منطقه نمی خواهند حکم جلب ترامپ اجرا شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۹۶۸

برخی کشورهای منطقه نمی خواهند حکم جلب ترامپ اجرا شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد کریم الساعدی» تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد که برخی طرف های منطقه ای برای به تعویق انداختن اقامه دعوی قضایی علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرونده جنایات وی در عراق تلاش می کنند.

وی افزود: ترامپ باید به دلیل ارتکاب جنایت در عراق و ترور فرماندهان پیروزی محاکمه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الساعدی ادامه داد: دولت عراق با وجود صدور حکم جلب ترامپ از سوی دستگاه قضایی این کشور، هنوز توضیحی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه ارائه نداده است.

وی گفت: برخی کشورهای منطقه تمایلی به اجرایی شدن این حکم جلب ندارند چرا که می ترسند منافع آنها در عراق به خطر بیفتد.

الساعدی تاکید کرد: این کشورها برای به تعویق انداختن روند محاکمه ترامپ اعمال فشار می کنند.

این تحلیلگر عراقی بیان کرد: دولت عراق باید در این خصوص پاسخگو باشد و واقعیت را برای ملت عراق توضیح دهد. دولت بغداد باید حسن نیت خود را در خصوص گرفتن انتقام خون شهدای پیروزی نشان دهد.

پیش از این نیز علی التمیمی حقوقدان عراقی اعلام کرده بود که دولتمردان عراقی پس از صدور حکم جلب «دونالد ترامپ» می‌توانند از طریق اینترپل نسبت به بازداشت وی اقدام کنند.

کد خبر 5145273 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ عراق بغداد ایالات متحده امریکا حکم جلب ایالات متحده امریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی عربستان سعودی روسیه جو بایدن برجام فلسطین لبنان سوریه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویروس کرونا داعش حکم جلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد