Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقیاس‌پذیری رمزارز‌ها نسبت به طلا و دلار بیشتر، تسلط دولت‌ها بر آن‌ها کمتر و مقبولیت‌شان در نزد مردم بالاتر است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بیت کوین سال ۲۰۲۱ را با صعود شارپی آغاز کرد و مرز‌های مقاومتی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و حالا بعد از افت چندباره، بازهم در مسیر صعودی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ناگهانی ارزش این رمزارز توجه افراد زیادی را مجددا به این بازار جلب کرده و باعث سرمایه‌گذاری در آن شده است.
بیت کوین که پرطرفدارترین رمزارز در جهان شناخته می‌شود از دو سال قبل و در کف قیمتی ۳ هزار و ۲۰۰ دلار رشد خود را آغاز کرد، ولی در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی جهش بیت کوین شروع گردید و درحالی‌که هربیت کوین ۱۳ هزار دلار قیمت داشت، در ابتدای سال ۲۰۲۱ به ۲۷ هزار دلار رسید و در ادامه مسیر صعودی خود به قله ۴۲ هزار دلاری دست پیدا کرد، اما بعدازاین رشد شارپی بود که بیت کوین وارد فاز اصلاحی گردید و با نزول قیمت مواجه شد.
در همه بازار‌های مالی عده‌ای فقط به دنبال رسیدن به سود مشخصی هستند که بعد از دستیابی به آن از بازار خارج می‌شوند. چنین اتفاقی هم برای بیت کوین افتاد و با رسیدن قیمت آن به مرز ۴۲ هزار دلار، تعداد فروشنده‌ها زیاد و عرضه‌ها افزایش یافت که نتیجه آن افت قیمت و رسیدن به رتبه ۲۸ هزار دلار بود.
با افت قیمت بیت کوین، شرکت‌های بزرگی که تا قبل از این از خریدبیت کوین جا مانده بودند، در محدوده قیمتی ۳۰ هزار دلار اقدام به خرید کردند و به عاملی برای رشد دوباره قیمت‌ها شدند.
بیت کوین سال ۲۰۲۱ را قوی آغاز کرد و روزانه رکورد‌های قیمتی را از خود به‌جا گذاشت تا جایی که در روز‌های گذشته به قیمت ۴۸ هزار دلار رسیده است و نظر کارشناسان مبنی بر فتح قله ۵۰ هزار دلاری در سال ۲۰۲۱ را نزدیک می‌بیند.
تحلیلگران حوزه رمزارز‌ها بر این باور هستند که باوجود خریدبیت کوین توسط شرکت‌های بزرگی مانند «گری اسکیل» و «تسلا»، احتمال پایین آمدن ارزش آن کم است، اما بسیاری از معامله‌گران نیز نگران این نکته هستند که بیت‌کوین رفتاری مانند سال ۲۰۱۷ از خود نشان دهد و پس از اوج گرفتن قیمت با سقوطی بلندمدت مواجه شود.
انتظار اصلاح بعد از جهش در بیت کوین
ایوب ترابی کارشناس امنیت رمز ارز درباره دلایل روند صعودی بیت کوین در ماه‌های اخیر بیان کرد: یکی از دلایل رشد قیمت بیت کوین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. بعد از برگزاری انتخابات که استرس کاهش ارزش قیمت دلار فرو ریخت، رشد دوباره بیت کوین آغاز شد. در هفته‌های اخیر نیز ایلان ماسک مدیرعامل تسلا موتور اقدام به خرید یک و نیم میلیارد دلاربیت کوین کرد که باعث جلب رضایت عمومی شد، زیرا وی به‌عنوان سرمایه‌گذاری موفق شناخته می‌شود و این اقدام ایلان ماسک بسیاری از مردم را ترغیب به خریدبیت کوین کرد که متعاقب آن شاهد افزایش قیمت در این رمزارز بودیم.
وی با اشاره به نوسانات نزولی در ارزش بیت کوین در سال میلادی جدید افزود: در همه بازار‌های مالی بعد از رشد قیمت‌ها، نیاز به اصلاح قیمتی وجود دارد. افت اخیر نیز با اصلاح ۱۵ و ۲۰ درصدی همراه بود که باید اتفاق می‌افتاد.
ترابی بابیان اینکه کمیاب شدن بیت کوین ارتباطی با افزایش قیمت آن ندارد، گفت:بیت کوین دارای تابع نمایی در ماینینگ است و هر چقدر سودآوری و درآمد ماینر‌ها کاهش پیدا کند، احتمال افزایش قیمت بیت کوین بیشتر می‌شود. بیشترین تأثیر در بازار رمزارز‌ها در این اواخر به دلیل کاهش درآمد ماینر‌ها نبود، بلکه به علت پتانسیل تبلیغاتی افراد تأثیرگذار و ایجاد شوک در این بازار بود. وی با تأکید بر اینکه بازار‌های آتی مالی جهان به سمت رمزارز‌ها در حرکت هستند و در این مسئله هیچ شکی وجود ندارد، گفت: نقطه قوت رمزارز‌ها غیرمتمرکز بودن آن‌هاست، ولی برای کنترل و نظارت در این حوزه نیاز به نهاد‌های مرکزی است تا درصورتی‌که افراد مورد سوءاستفاده قرار بگیرند، سازمانی برای طرح شکایت و پیگیری وجود داشته باشد. باید تراکنش‌های ناشناس در بازار‌های آتی بیت کوین حذف شوند و برای هر دو طرف معامله شناخته‌شده باشند. درصورتی‌که این دو مؤلفه در نظر گرفته شود، رمز ارز‌ها در آینده به رتبه اول در بازار‌های مالی جهان تبدیل خواهند شد.
رمزارزها، رتبه اول بازار‌های مالی در آینده
ترابی با اشاره به وجود مزیت‌های رمزارز‌ها نسبت به دیگر بازار‌های مالی تصریح کرد: مقیاس‌پذیری رمز ارز‌ها نسبت به طلا و دلار بیشتر، تسلط دولت‌ها بر آن‌ها کمتر و مقبولیت شان در نزد مردم بالاتر است. رمزارز‌ها این پتانسیل را دارند که بازار‌های دیگر را به سمت خود فرا بخوانند.
این کارشناس بازار رمزارز‌ها درباره پیش‌بینی از وضعیت بیت کوین در ماه‌های آتی گفت: انتظار می‌رود بازار رشد صعودی داشته باشد، اما بعد از آن اصلاح شدیدی در بازار رخ خواهد داد. بیت کوین
از سه یا چهار ماه آینده اصلاح خود را آغاز می‌کند. ترابی اتریوم را به‌عنوان دومین رمز ارز مهم بعد ازبیت کوین، دارای شرایط بهتری در بازار رمزارز‌ها دانست و افزود: اتریوم از دوماه قبل تا به الان بیشتر از دو برابر سوددهی داشته است. این رمزارز شرایط بهتری نسبت به بیت کوین دارد و هزینه تراکنش‌های آن کمتر و سرعت پردازش آن بالاتر است و به همین علت آینده بهتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت. دلیل استقبال بیشتر ازبیت کوین نسبت به اتریوم به علت وجود پروپاگاندای تبلیغاتی و سلطه ۶۰ درصدی بیت کوین بر بازار رمزارزهاست.
ترابی درباره همسویی قیمت‌های جهانی طلا و نفت بر ارزش بیت کوین گفت: بازار‌های مالی جدا از هم نیستند و بر یکدیگر اثر می‌گذارند. بخشی از روند افزایشی فعلی بیت کوین به علت کاهش ارزش دلار است، هرچند همواره با بالا رفتن قیمت طلا، ارزش بیت کوین افزایش پیدا نمی‌کند. وی طلا را رقیب خوبی در جابه‌جایی، نگهداری و نقد شوندگی در قیاس بابیت کوین ندانست و افزود: نقدشوندگی بیت کوین بسیار سریع‌تر از طلا و دلار است. جابه‌جایی یک میلیارد دلار طلا بسیار سخت و دشوار است و دولت هم‌چنین اجازه‌ای را به افراد نمی‌دهد، اما یک میلیارد دلاربیت کوین در عرض چند ثانیه می‌تواند جابه‌جا شود. ترابی درباره اخباری مبنی بر فعالیت ماینر‌ها در ایران و تأثیر آن‌ها در بالا رفتن مصرف برق و خاموشی‌های اخیر بیان کرد: چنین اخباری به‌طورقطع کارشناسی و صحیح نیستند. میزان مصرف برق سیستم ماینینگ یک‌صدم سازمان‌های دولتی نیست، درحالی‌که بیشتر افرادی که دارای سیستم ماینینگ هستند، از برق مجاز شهری استفاده نمی‌کنند و نیروگاه خودتامین دارند. فرودگاه پیام دارای بزرگ‌ترین مزرعه ماینر است که همه آن‌ها دارای سیستم خودتامین استفاده هستند و در آن به‌جای برق از گاز و دیزل استفاده می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: خاموشی‌های اخیر سراسری و در همه کشور رخ داد، درحالی‌که ماینر‌ها در نقاط خاصی فعال هستند و درصورتی‌که فعالیت این دستگاه‌ها باعث افزایش مصرف برق شده است، باید خاموشی را فقط در آن مناطق شاهد می‌بودیم. اگر کوتاهی در استفاده از مصرف برق وجود داشته باشد به علت کوتاهی دولت در ایجاد زیرساخت‌ها و بسترسازی است که باعث شده از این مقوله جا بماند. منبع: رسالت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رمزارز بازارهای مالی دلار بازار های مالی بازار رمزارز بیت کوین رمزارز ها هزار دلار ارز ها سال ۲۰۲۱ مصرف برق ماینر ها رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا ۱۸ عیار در جریان معاملات امروز است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۵ (دو هزار و سیصد و پانزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۱۸ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۰۷،۴۰۰ (سه میلیون و چهارصد و هفت هزار و چهارصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۷۶۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و هفتصد و شصت هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۷۸۳ (چهل و چهار هزار و هفتصد و هشتاد و سه) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۸،۲۲۵ (چهل و هشت هزار و دویست و بیست و پنج) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۹ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۰.۶ درصدی، از ۷۶،۷۰۰ (هفتاد و شش هزار و هفتصد) تومان به ۷۶،۲۵۰ (هفتاد و شش هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله‌ای

درهم امارات مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۱۲،۱۹۴ (دوازده هزار و یکصد و نود و چهار) تومان قیمت خورد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۸۹۰ (یک هزار و هشتصد و نود) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با کاهش ۰.۴۴ درصدی، از ۴۴،۶۵۰ (چهل و چهار هزار و ششصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۴۵۰ (چهل و چهار هزار و چهارصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با کاهش ۰.۴۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۲۰۰ (چهل هزار و دویست) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۶ (چهل و شش) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۳۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۳،۷۰۰،۰۰۰ (بیست و سه میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • رئال نه، منچستریونایتد باارزش‌ترین باشگاه دنیا است
  • ثبات قیمت دلار و سکه ادامه دارد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۹ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید