Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» روز جمعه مدعی شد که ترکیه درحال آماده سازی برای اعزام گروه جدیدی از شبه نظامیان سوری مورد حمایت خود به لیبی است.

به نقل از تارنمای دیده بان حقوق بشر سوریه، ده ها شبه نظامی سوری درحال آماده شدن برای اعزام به خاک ترکیه و سپس انتقال به لیبی هستند.

براساس این گزارش، ترکیه همچنین عملیات بازگشت شبه نظامیان سوری که قرار بود ۲۵ ژانویه از لیبی خارج شوند را به دلایل نامعلومی متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده بان حقوق بشر سوریه افزوده است این اقدام ترکیه درحالی انجام می گیرد که جامعه جهانی خواستار خروج پیکارجویان خارجی از لیبی شده است.

پیش تر "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه در اظهارتی گفته بود: درصورتی که نیروهای خارجی دیگر از لیبی خارج شوند، خروج نیروهایمان را از خاک این کشور بررسی خواهیم کرد.

اردوغان افزود: حضور ما در لیبی به دعوت دولت قانونی و مورد تایید جامعه جهانی این کشور و براساس توافق های همکاری نظامی انجام گرفته است.

پیش تر سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد نیز خواستار خروج نیروهای روسیه، ترکیه و امارات متحده عربی از لیبی شده بود.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی علیه حکومت "معمر قذافی" و حمله نظامی نیروهای «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی دیکتاتور وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است و در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد که در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیا است و در بخش شرقی و جنوب نیز «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

این صف بندی های بین المللی و منطقه ای در بحران لیبی و مداخلات آشکار بازیگران، این کشور را بر لبه پرتگاه قرار داده و منابع و زیرساخت های این کشور ثروتمند نفتی را ویران کرده، بطوری که لیبی طی ماه های اخیر دستکم برای  ۳ نوبت در آستانه جنگی تمام عیار قرار گرفته است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیده بان حقوق بشر سوریه شبه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است