Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: به دلیل بروز سرمای سخت در شهرستان جیرفت و حذف بعضی از مزارع خیار، قیمت خیار گلخانه‌ای در استان افزایش یافته است.

غلامحسین ساربان در گفت‌وگو  با ایسنا در خصوص دلایل افزایش قیمت خیار دراستان اظهار کرد: در خراسان‌رضوی  سالیانه  1900 هکتار خیار در فضای باز تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه در حال حاضر فصل تولید خیار در استان نیست،  عمده خیار استان از شهرستان جیرفت و بخشی هم از  طریق تولیدات گلخانه‌های استان  تامین می‌شود.

وی افزود: به دلیل بروز سرمای سخت در شهرستان جیرفت و حذف بعضی از مزارع  خیار، قیمت خیار گلخانه‌ای در استان افزایش یافته است. در حال حاضر میانگین قیمت خیار در گلخانه‌های استان 11 هزار تومان است که با توجه به حذف بعضی از مزارع  خیار در شهرستان جیرفت قیمت هر کیلو خیار به 20 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.  اما به طور کلی  در طول سال خیار قیمت متعادلی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خيار شهرستان جیرفت خراسان رضوی قیمت خیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارش‌های بهاری دیروز و دیشب موجب بروز سیلاب، آبگرفتگی معابر و آب افتادگی در برخی جاده های اصلی و روستایی در گناباد، بردسکن، کاشمر و تربت جام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، باران در بخش رخ تربت حیدریه موجب جاری شدن سیل در محور قدیم رباط سنگ و رباط سفید مشهد شد؛سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی فعال و موجب ایجاد رواناب و سیلاب در بعضی محور‌ها شد وسامانه بارشی حوزه سبزوار، کوهسرخ، زاوه، طرقبه شاندیز، فریمان، رشتخوار، مشهد، جوین، نیشابور و محور‌های تربت حیدریه - باغچه، درگز - قوچان، رشتخوار- تربت حیدریه را فرا گرفته و موجب لغزندگی معابر شده است.

بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، جوین، جغتای،  داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت حیدریه، قوچان، درگز، چناران، گلبهار، طرقبه – شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد و برخی نواحی مشهد پیش بینی شده است.

در همین راستا سیدرضا عباسی نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: سیلاب در گناباد علاوه بر این که به 2 رشته قنات در روستای "بیمرغ" خسارت وارد کرده، موجب انسداد 2 راه روستایی در بخش مرکزی شده است که اکنون با تلاش عوامل امدادی مسیرها در حال بازگشایی است.

وی افزود: کاشمر، بارش 24 میلیمتری باران را تجربه کرد و براساس اعلام فرمانداری فقط برخی معابر دچار آبگرفتگی شده اند اما مشکل دیگری در شهرستان گزارش نشده اما در شهرستان بردسکن، جاده اصلی "درونه" به "طبس" دچار آبگرفتگی شده و جاده و "بردسکن" به "عشق آباد" در خراسان جنوبی دچار آبگرفتگی شده و مسدود است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد:دیروز بارش های شدید به مدت حدود 10 دقیقه در تربت جام موجب بروز آبگرفتگی معابر شد اما مشکلی برای روستاهای شهرستان ایجاد نکرد.

گفتنی است؛ مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز اعلام کرد: با توجه به تقویت سامانه فعال بارشی در استان پیش بینی می‌شود تا عصر امروز حجم بارش‌ها افزایش یابد که همراه با رعدو برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی نقاط استان خواهد بود.

همچنین وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدو برق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدیدایجاد رواناب و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در خراان رضوی پیش بینی شده است.

توصیه شده؛ مردم خراسان رضوی از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، صعود به ارتفاعات و سفر‌های غیر ضرور اجتناب و تردد در مناطق ییلاقی را مدیریت کنند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳