Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@21:02:33 GMT

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۹۵۰۰

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی مشخص شد

منابع خبری شامگاه جمعه گزارش دادند: "کریم خان" وکیل پیشکسوت انگلیسی به عنوان دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی انتخاب شد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «کریم خان» موفق شد تا با کسب آرای بیشتر در رای گیری انتخاب دادستان کل، سه رقیب دیگر خود را شکست داده و به مدت ۹ سال سکان دادگاه لاهه را به دست گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او جانشین "فاتو بنسوده" خواهد شد و کار خود را از ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) بصورت رسمی آغاز می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادستان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، بعد از افزایش زمزمه‌ها درباره احتمال صدور حکم بازداشت شماری از سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین، رسانه‌های عبری از ترس و وحشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر خبر دادند؛ چرا که نام او هم کنار دیگر سرکردگان اسراییلی همچون «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسراییل در لیست افرادی که ممکن است حکم بازداشت آنها صادر شود، دیده می‌شود.

بر همین اساس بنیامین نتانیاهو روز جمعه گذشته در واکنش به این تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری هم از آن حمایت و بر لزوم اقدام به اجرای آن تاکید کرده‌اند، در اظهاراتی وقیحانه گفت که «اسراییل هیچ تلاشی از سوی دادگاه لاهه را برای تضعیف حق اساسی در دفاع از خود نخواهد پذیرفت».

در صورتی که این حکم علیه سران رژیم صهیونیستی صادر شود، ۱۲۰ کشور عضو دادگاه لاهه ملزم هستند که افراد مذکور را در صورت ورود به خاک خود دستگیر کرده و آنها را به دادگاه لاهه تحویل دهند. در حال حاضر رژیم صهیونیستی در تلاش برای فرار از صدور این حکم بوده و متحدان آمریکایی و اروپایی خود را برای جلوگیری از صدور چنین حکمی تحت فشار قرار داده است.

در همین راستا نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با شرکای غربی و آمریکایی خود برقرار کرده و از آنها می‌خواهد که جلوی صدور این حکم در دیوان بین المللی دادگستری را بگیرند. نکته قابل توجهی که در تصمیم دیوان بین المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت مقامات اسراییلی وجود دارد، این است که فارغ از صدور یا عدم صدور این حکم، صرف اتخاذ همین تصمیم در کنار سایر تحولات جهان و واکنش افکار عمومی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیانگر یک بیداری بی‌سابقه در سطح جهانی است.

در سطح داخلی اسراییل نیز تنش‌ها و درگیری‌های زیادی میان سران سیاسی و نظامی این رژیم به ویژه در کابینه راست افراطی نتانیاهو وجود دارد و آنها نمی‌توانند تصمیم واحدی درباره پاسخ به پیشنهاد اخیر مصر در مذاکرات آتش‌بس غزه اتخاذ کنند و وزرای فاشیست کابینه اسراییل همچون بتسلئیل اسموتریچ، نتانیاهو را تهدید و اعلام کرده‌اند که پذیرش آتش بس به معنای شکست اسراییل و تسلیم شدن در برابر حماس است.

همچنین نتانیاهو برای فرار از عواقب شکست در عملیات طوفان الاقصی همچنان اصرار به ادامه جنگ فرسایشی غزه دارد و این در حالی است که ماندن اسرای اسراییلی در غزه فشار زیادی از جانب صهیونیست‌ها و به ویژه خانواده‌های این اسرا به نتانیاهو و کابینه او وارد می‌کند.

در سطح عربی هم شاهد تحرکاتی برای برقراری آتش بس در نوار غزه هستیم؛ جایی که عربستان سعودی روز گذشته میزبان نشست‌هایی با حضور شخصیت‌ها و مقامات کشورهای عربی با هدف تقویت تلاش‌ها و فشارها جهت پایان جنگ در غزه بوده است.

اما مهم‌ترین تحولی که این روزها در سایه ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سطح جهان مشاهده می‌شود، خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکاست. این جنبش دانشجویی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد، به مرور به دانشگاه‌های سراسر جهان کشیده شده و همه این حقایق نشان می‌دهد که جهان بعد از جنگ غزه دیگر مانند قبل از آن نیست و اسراییل دیگر آن «بت مقدس» نیست که هیچکس نتواند به آن آسیب برساند.

کد خبر 6092116

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری