Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روز از هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس ۴ دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین بازی‌ها لسترسیتی و لیورپول به مصاف هم می‌روند و منچستر سیتی میزبان تاتنهام خواهد بود.

لسترسیتی - لیورپول

در اولین بازی از هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ جزیره امروز از ساعت ۱۶ لسترسیتی در ورزشگاه کینگ پاور میزبان تیم لیورپول خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ۲ تیم در جدول رقابت‌ها در همسایگی هم قرار دارند. لسترسیتی با ۴۳ امتیاز از ۲۳ بازی در رتبه سوم و لیورپول با ۴۰ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه چهارم قرار دارد.

لیورپول که در تلاش بود فاصله خود را با تیم‌های بالای جدول کم کند در آخرین بازی لیگ روز یکشنبه هفته گذشته در آنفیلد برابر منچسترسیتی متحمل شکست سنگین ۴-یک شد و عملاً سومین شکست پیاپی خانگی را تجربه کرد تا اختلاف این تیم با صدرنشین لیگ به ۱۰ امتیاز برسد. حالا شاگردان یورگن کلوپ به ورزشگاه کینگ پاور می‌روند تا شکست سنگین برابر من سیتی را جبران کنند.

لیورپول دیگر آن تیم قدرتمند فصل گذشته نیست. این تیم در حال حاضر ۵ امتیاز کمتر از تیم دوم جدول دارد در حالی که فصل گذشته در همین مقطع ۶۴ امتیاز به دست آورده بود و در صدر جدول با تیم دوم ۱۹ امتیاز اختلاف داشت. حالا به اعتراف یورگن کلوپ اولویت اصلی این تیم به جای دفاع از عنوان قهرمانی، قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر لیگ است.

لیورپول در این بازی به دنبال آن است که برای اولین بار در طول یک سال گذشته سومین پیروزی پیاپی خارج از خانه را به دست آورد. این تیم با کسب پیروزی در این بازی می‌تواند با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به لسترسیتی به رتبه سوم صعود کند، اما چنانچه در این بازی نتواند به پیروزی برسد و چلسی این هفته برابر نیوکاسل پیروز شود شاگردان کلوپ جایگاه چهارمی خود را هم از دست خواهند داد. لیورپول در ۶ بازی آخر خود ۲ پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست داشته است.

لسترسیتی در آخرین بازی خود در لیگ جزیره درخانه ولورهمپتون به تساوی بدون گل دست یافت و در جام حذفی با یک گل برایتون را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. قهرمان فصل ۱۶-۲۰۱۵ (لسترسیتی) هنوز هم شانس قهرمانی در این فصل را دارد گرچه آسان‌ترین مسیر این تیم برای کسب عنوان قهرمانی،رقابت های  جام حذفی است. این تیم در ۶ بازی آخر ۳ پیروزی، یک شکست و ۲ تساوی داشته است.

برخی از کارشناسان بخت لسترسیتی را برای پیروزی در این بازی بیشتر از لیورپول می‌دانند، زیرا قرمز‌های مرسی ساید از ۹ مسابقه خارج از خانه خود فقط در ۲ بازی به پیروزی دست یافته و ۲ شکست پیاپی داشته اند.

نکات آماری

لسترسیتی ۳ بازی خانگی آخر خود برابر لیورپول را واگذار کرده که بدترین آمار این تیم در بازی‌های لیگ مقابل لیورپول بوده است. لیورپول از ۱۷ بازی لیگ برابر لستر در ۱۲ بازی به پیروزی رسیده و ۲ بار تن به شکست داده است. این تیم از ۷ بازی آخر برابر روباه‌ها (لقب لستر) در ۶ بازی به پیروزی رسیده است. لسترسیتی پس از چهار شکست پیاپی برابر منچستر یونایتد در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ دیگر هرگز چهار بار پیاپی در خانه مغلوب یک حریف لیگ برتری نشده است. لستر در ۴ بازی آخر خود فقط یک پیروزی به دست آورده است.

منچسترسیتی – تاتنهام

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۱ تیم منچستر سیتی به رهبری پپ گواردیولا در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم تاتنهام خواهد بود.

تیم پپ گواردیولا با ۵۰ امتیاز از ۲۲ بازی و یک بازی کمتر نسبت به تیم‌های دوم تا ششم جدول، قاطعانه در صدر جدول جای گرفته است و تاتنهام نیز از همین تعداد بازی ۳۶ امتیاز کسب کرده و در رتبه هشتم جدول جای دارد.

منچستر سیتی در آخرین بازی خود در لیگ جزیره لیورپول مدافع عنوان قهرمانی را در ورزشگاه آنفیلد ۴ بر یک در هم کوبید تا نشان دهد که شایسته‌ترین تیم این فصل برای کسب عنوان قهرمانی است، هر چند که قدرت نمایی خود را در این فصل خیلی دیر شروع کرد.

پپ گواردیولا که تیمش از هفته هجدهم به صدر جدول رسیده است، دوست ندارد تحت هیچ شرایطی رتبه نخست را از دست بدهد و یکی پس از دیگری حریفان را از پیش رو بر می‌دارد و طی تقریبا ۳ ماه گذشته شکستی نداشته است. از قضا آخرین شکست من سیتی در این فصل برابر تاتنهام رقم خورده است.

منچسترسیتی پس از شکست ۲-صفر برابر تاتنهام در دیدار رفت در ماه نوامبر (اول آذر) در ۱۴ بازی بدون شکست بوده، ۱۲ پیروزی (از جمله  ۱۰ برد پیاپی) و ۲ تساوی داشته  است. سیتیزن‌ها در این ۱۴ بازی فقط ۳ گل دریافت کرده اند در حالی که در هشت بازی اول فصل ۱۱ گل دریافت کرده بودند و این آمار خود گواه پوست اندازی و تحول تیم گواردیولا است.

باید دید آیا مورینیو و تیمش قربانی بعدی جاه طلبی‌های سرمربی کاتالان  سیتی خواهند بود یا این تیم آقای خاص است که مانند بازی رفت تیم آبی پوش شهر منچستر را شکست می‌دهد و ترمز سیتیزن‌ها را می‌کشد.؟

از وقتی که مورینیو هدایت تاتنهام را بر عهده گرفته است این تیم هر ۲ بازی خود برابر من‌سیتی را با پیروزی پشت سر گذاشته است، البته در هر دوی این بازی‌ها تاتنهام میزبان بود، اما در ورزشگاه اتحاد منچسترسیتی دست بالا را داشته ،این تیم از ۱۰ بازی خانگی خود برابر تاتنهام در ۷ بازی به پیروزی دست یافته و فقط یک بار برابر این تیم شکست خورده است.

مورینیو که اوایل این فصل منچستریونایتد را با نتیجه ۶-یک در اولدترافورد در هم کوبید، در این بازی به دنبال آن است تا اولین مربی تاتنهام شود که پس از فصل ۶۰-۱۹۵۹ هر ۲ تیم شهر منچستر را در خانه شان شکست می‌دهد. آخرین تیمی که توانست چنین کاری بکند لیورپول و در فصل ۹-۲۰۰۸ بود.

تاتنهام در آخرین بازی خود در لیگ ۲- صفر برابر وست بروم به پیروزی رسید، اما در جام حذفی برابر اورتون در یک بازی نزدیک ۴-۵ شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد تا مورینیو یک فرصت قهرمانی را از دست بدهد و بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد. هواداران تاتنهام حالا امیدوار هستند که ژوزه مورینیو بتواند این تیم را به جمع ۴ تیم جزیره برساند و جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست آورد.
تاتنهام در ۶ بازی آخر خارج از خانه فقط در یک بازی به پیروزی دست یافته و در ۵ بازی دیگر ۳ تساوی و ۲ شکست داشته است در حالی که قبل از آن در چهار بازی پیاپی به پیروزی رسیده بود.

بیشتر بخوانید 

آمار جالب "هری کین" در زمان هدایت تاتنهام توسط مورینیو بهترین زوج‌های تاریخ فوتبال جهان (بخش دوم)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش لیگ جزیره منچسترسیتی بازی به پیروزی عنوان قهرمانی آخرین بازی ۶ بازی بازی خود بازی آخر رقابت ها ۲ بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی هالند در اتحاد؛ نفس منچسترسیتی پشت سر آرسنال

آفتاب‌‌نیوز :

در هفته سی و ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، تیم فوتبال منچسترسیتی از ساعت ٢٠ شنبه شب در ورزشگاه خانگی خود به مصاف ولورهمپتون رفت و این تیم را با حساب ۵ بر یک شکست داد.

شاگردان پپ گواردیولا پیش از این دیدار با ٧٩ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به آرسنال در رده دوم جدول رده‌بندی قرار داشتند.

سیتیزن‌ها در نیمه نخست با هت‌تریک ارلینگ هالند مهاجم هلندی خود موفق شد با نتیجه ٣ بر صفر به برتری برسند و راهی رختکن شوند.

با شروع نیمه دوم هی چان هوآنگ موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند، اما یک دقیقه بعد از این گل ارلینگ هالند در دقیقه ۵۴ خودش و سیتی را چهار گله کرد تا در این بازی پوکر کند.

دقیقه ٨۵ جولیان آلوارز موفق شد روی پاس رودری گل پنجم شاگردان گواردیولا را به ثمر برساند تا در پایان منچسترسیتی با نتیجه ۵ بر یک ولورهمپتون را شکست دهد و ٨٢ امتیازی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • کورس آقای گلی لیگ برتر؛ کول پالمر از پرواز ارلینگ هالند جا ماند
  • شکست سنگین بارسلونا / امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • آتش بازی هالند در اتحاد؛ نفس منچسترسیتی پشت سر آرسنال
  • (ویدئو) خلاصه بازی منچسترسیتی ۵ - ۱ ولورهمپتون؛ پیروزی مهم با پوکر بچه غول
  • پیش بازی لیورپول - تاتنهام؛ تنها یک دلیل کافیست
  • پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد
  • پوستکوعلو: مسئولیت شکست‌های تاتنهام را می‌پذیرم
  • رقابت گواردیولا، آرتتا و شان دایچ بر سر کسب عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر
  • در انتظار شکست بارسا: رئال دو ساعت در برنابئو می‌ماند!