Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به اجرای برنامه کاریابی و تعامل با کارفرمایان، گفت : امسال کمیته امداد برای یک‌هزار و ۴۸۹ مددجو در استان از طریق اجرای برنامه کاریابی اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

او گفت : یکی از کار‌های خوب و اثرگذار کمیته امداد در حوزه اشتغال، ایجاد طرح‌های اشتغال و مشاغل خانگی برای خانواده‌های زیرپوشش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اما در این ایام، خیلی از کسب‌وکار‌ها متاثر از کرونا دچار آسیب و مشکل شده‌اند که کمیته امداد در راستای کمک به کسب و کار مددجویان در سه ماه اول سال برای ۲۸ هزار فقره وام کارگشایی اشتغالزایی امهال اعمال کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: کمیته امداد استان برای توانمندسازی خانوار‌های تحت پوشش با ایجاد اشتغال پایدار گام‌های موثری برداشته که در این زمینه رتبه برتر اشتغالزایی در کشور را کسب کرده‌ایم.

او گفت: یکی از کار‌های اساسی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که در ادامه آن پرداخت تسهیلات را داریم. بدین صورت ابتدا مددجو موردنظر استعدادیابی می‌شود بر حسب مهارتی که دارد به مراکز فنی‌وحرفه‌ای معرفی و پس از مهارت‌آموزی و تشکیل پرونده تسهیلات دریافت می‌کند تا در مسیر شغل هزینه کند.

رخصی افزود: تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود مجریان طرح‌های اشتغالزایی از نظارت‌های فنی و تخصصی کارشناسان مجرب کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند به همین دلیل طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد از پایدارترین مشاغل به شمار می‌رود.

رخصی معضل بیکاری را یکی از دغدغه‌های مهم استان دانست و گفت: دیگر برنامه این نهاد حمایتی در زمینه اشتغال، بحث کاریابی برای خانواده‌های تحت حمایت است بدین صورت همکاران با مراجعه به کارگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات ظرفیت جذب نیروی انسانی را احصا و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌کنند.

او ادامه داد: امسال تا به امروز برای یک‌هزار و ۴۸۹ مددجو از طریق همین برنامه کاریابی به کارگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات معرفی شده‌اند.

رخصی افزود: کمیته امداد در عوض بکار گرفتن هر مددجو در کارخانه‌ها و شرکت‌ها ۵۰ میلیون تومان وام بدون سود از محل اعتبارات تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ به کارفرما اعطا می‌کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مددجویان کمیته امداد کمک های مردمی حمایت مالی برنامه کاریابی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی سمیرم در جلسه کارگروه اشتعال شهرستان گفت: این تسهیلات براساس طرح‌های اشتغال پایدار به منتقاضیان داده می‌شود.
غلامحسین صابری، میزان اعتبار تسهیلات اشتغال ۱۴۰۲ را دویست و دو میلیارد تومان دانست و افزود: سال گذشته تعدادی از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات نشدند که بانک‌ها امسال موظف به ارائه خدمات به آنها هستند.
شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی