Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیانتی با اشاره به استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع میاندوآب گفت: کشاورزان پس از دریافت مشاوره‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی و با گذراندن آموزش‌های لازم می‌توانند از تسهیلات کم بهره بانکی برای خرید دستگاه مورد نیاز بهره‌مند شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: اجرای بعضی از عملیات کشاورزی در برخی از مناطق به دلیل سخت‌گذر بودن، شیب‌دار و ناهموار بودن مزرعه، خیس و گل آلود بودن زمین در اثر بارندگی امکان‌پذیر نیست یا به سختی انجام می‌شود ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، پهپادها این امکان را برای کشاورزان میسر ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیریت مصرف سموم، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز و هزینه کارگری، پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، امکان سمپاشی در باد و کاهش باد بردگی سموم، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، توجه به سلامت کاربران دستگاه سمپاش و بطور کلی کاهش هزینه‌های تولید محصول از مزایای استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزیمیاندوآب با اشاره به مزایای استفاده از پهپاد در سمپاشی در مقایسه با تراکتور، گفت: با استفاده از پهپادها مدت زمان سمپاشی به طور تقریبی سه برابر کاهش می‌یابد و یک پهپاد به طور متوسط در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌تواند یک هکتار و روزانه ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین را سمپاشی کند.

دیانتی با بیان اینکه در سمپاشی با تراکتور روزانه می‌توان حداکثر ۱۰ تا ۱۵ هکتار زمین را سمپاشی کرد، بیان کرد: استفاده از پهپادها قابلیت کاهش ۳۰ درصدی در مصرف سموم را دارد که این مورد از لحاظ زیست‌محیطی، اقتصادی و کاهش هزینه‌های تولید بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در سمپاشی با پهپادها میزان مصرف آب ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد، افزود: برای سمپاشی یک هکتار زمین با تراکتور به ۲۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب نیاز است اما در صورت استفاده از پهپاد سمپاش با ۱۴ تا ۱۵ لیتر آب می‌توان یک هکتار را سم‌پاشی کرد.

وی اظهار کرد: همچنین با عبور چرخ‌های تراکتور و ادوات کشاورزی به مزرعه بخش بزرگی از محصول در اثر لهیدگی و خوابیدگی از بین می‌رود (در گندم و جو حدود ۱۰ درصد و در کلزا که ساقه‌ها بلندتر است حدود ۲۰ درصد) در حالی که پرواز پهپاد در آسمان مزارع این مشکل را حل کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استفاده از پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی شمس با اشاره به اهمیت صیانت از منابع آبی، اظهار کرد: حفظ منابع آبی یکی از مهم‌ترین موضوعات و ضرورت‌هایی است که همه در راستای آن وظیفه داریم.

مدیر امور منابع آب میاندوآب افزود: سال گذشته با تلاش‌های انجام‌گرفته و با حکم دادستانی در راستای حفظ منابع آبی ۵۵ هکتار از تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز حریم و بستر رودخانه زرینه‌رود میاندوآب رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی گفت: سال گذشته ۱۴۰ هکتار نیز در ساحل راست رودخانه زرینه‌رود میاندوآب از مخزن سد آزادسازی شد.

شمس تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان با حکم قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و اقدامات برای رفع تصرفات با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر امور منابع آب میاندوآب با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه پروانه‌دار در میاندوآب، چهاربرج و باروق وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ حلقه چاه در میاندوآب، حدود ۷۰۰ چاه در باروق و ۱۰۰ چاه نیز در چهاربرج واقع هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۱ در حوزه استحفاظی مدیریت امور منابع آب این شهرستان مسلوب المنفعه شده است، گفت: کمبود آب و لزوم مصرف صحیح و حفظ منابع موجود، موضوعی مهم و ضروری است که باید موردتوجه همگان قرار گرفته و مردم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان