Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:43:13 GMT

از موشکباران تهران تا تدارک عمليات در حلبچه

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۹۹۰۲

از موشکباران تهران تا تدارک عمليات در حلبچه

خبرگزاری آریا- پنجاه و سومین کتاب از مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق «موشکباران تهران، تدارک عملیات در حلبچه (والفجر 10)» توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دومین جلد از مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق تحت عنوان «موشکباران تهران، تدارک عملیات در حلبچه (والفجر 10)» به قلم «حسین اردستانی» و «یدالله ایزدی» در 748 صفحه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب شامل 426 گزارش وقایع جنگ ایران و عراق در دوره زمانی 24 بهمن 1366 تا 22 اسفند 1366 است.
از مهم‌ترین وقایعی که در این دوره رخ داده است، می‌توان به آماده‌سازی دو جاده اصلی در منطقه عملیات والفجر 10 در دو محور مریوان و نوسود و ارتفاعات مشرف بر سد دربندیخان و همزمان چگونگی ادامه عملیات بیت‌المقدس 2 در منطقه عمومی ماووت که به علت شرایط نامساعد آب و هوایی و همچنین مقاومت دشمن ناقص ماند، نام برد.
هدف قرار گرفتن کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در خلیج‌فارس و آغاز چهارمین دوره جنگ شهر‌ها و اصابت موشک به تهران برای اولین بار و فراخوانی، آموزش و سازمان‌دهی نیرو‌های سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از حوادث مهم نظامی در این دوره است.
در موضوع‌های غیرنظامی، در این دوره رابطه ایران با شوروی به‌شدت تحت تأثیر آثار منفی ناشی از آغاز دوره چهارم جنگ شهر‌ها قرار گرفت. ادامه مذاکرات ایران با دبیرکل سازمان ملل برای نهایی کردن طرح اجرایی دبیر کل در مورد ماجرای قطعنامه 598 و همچنین تلاش آمریکا و متحدین اروپایی آن به‌ویژه انگلیس و فرانسه برای موافقت دیگر اعضای شورای امنیت با تحریم تسلیحاتی ایران به بهانه نپذیرفتن این قطعنامه از دیگر موضوع‌های سیاسی در این دوره است.

قسمتی از متن کتاب:
«دومین کاروان سپاهیان حضرت زهرا امروز از گیلان به جبهه‌ها رفت. به گزارش کیهان از رشت، این کاروان صبح امروز از فومن راهی جبهه‌های نبرد شد. نیرو‌هایی که از فومن به جبهه‌ها رفتند از شهر‌های گیلان گرد هم آمده بودند.
همچنین خانواده‌های شهدای آموزش و پرورش منطقه 11 تهران 16 قطعه زیور آلات طلا و یک فقره چک به مبلغ 35 میلیون ریال کمک فرهنگیان و دانش‌آموزان منطقه 11 را تقدیم نخست وزیر کردند.»
«موشکباران تهران» به قلم «حسین اردستانی» و «یدالله ایزدی» در 748 صفحه مصور به نگارش درآمده و در 500 نسخه توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: موشکباران تهران موشکباران تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم

ایسنا/هرمزگان سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور بیش از ۳۰ تن از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فرهادی سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ایجاد آمادگی برای مدیران سازمان جهت کاهش آسیب‌های ناشی وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: مبانی و مفاهیم مدیریت بحران، لجستیک، ارزیابی سانحه، مدیریت و فرماندهی، آشنایی با مخاطرات مختلف، حمایت‌های روانی، مدیریت جست و جو و نجات، مدیریت عملیات امداد و آشنایی با قوانین حوزه امداد و نجات با رویکرد عملیاتی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرهادی گفت: مدیریت بحران مفهومی است که سازمان‌ها بیش از هر زمانی به آن می پردازند و دولت‌ها نیز برای کاهش شدت و اثر مخاطرات خود، از مباحث مربوط به مدیریت بحران بهره می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، بهزاد پورمحمد، معاون مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مدرس در نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • اسرائیل در گرداب
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند