Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، موسی شاعری، شهردار اهواز، امروز در حاشیه بازدید استاندار از مسیر L500 تقاطع غیر همسطح شهیدکجباف (چهارشیر) اظهار کرد: کار طی ماه‌های اخیر با سرعت خوبی پیش رفته است و در حال حاضر در مراحل پایانی هستیم.

وی افزود: فکر می‌کنم تا ۱۰ روز آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهردار اهواز عنوان کرد: اگر امروز این پروژه در این مرحله قرار دارد به خاطر پیگیری‌های استاندار است.

به گزارش فارس پروژه فوق ، بزرگترین تقاطع غیر همسطح جنوب ایران است که 5/1 کیلومتر پل سازی صورت گرفته است  بلوار پاسداران به سمت دروازه به صورت یک مسیر همسطح است و از میدان نخل به سمت جاده ماهشهر به صورت روگذر خواهد بود که این دو مسیر مستقیم هر کدام دارای یک راست‌گرد و یک چپ‌گرد است.


انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار موسی شاعری اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه محققان مرکز اهواز در حال تحقیق و پژوهش روی درمان سرطان ریه با استفاده از نانوذرات و لیرز مادون قرمز هستند، گفت: این کار مشترک با گروه‌های فیزیک، شیمی، ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی محققان و داروسازان خارج از کشور در حال انجام است.

محمد صباییان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های شاخص مرکز لیزر دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهارکرد: مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای غرب کشور در سال ۹۹ آغاز به کار کرد؛ این مرکز روی لیزرهای پالسی کوتاه و فوق کوتاه یعنی لیزرهای نانوثانیه و فمتوثانیه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: لیزر در بخش‌های مختلفی از جمله صنایع، کشاورزی، پزشکی، داروسازی و... کاربردهای فراوان و متنوعی دارد. پلاسما نیز در شیمی و زیست‌شناسی کاربرد دارد.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه مرکز روی تصویربرداری فراطیفی کار می‌شود که در صنایع غذایی کاربرد دارد، گفت: یکی از مهمترین کاربردهای لیزر و اپتیک در پزشکی، دندانپزشکی، زیست‌شناسی و کشاورزی است و محققان و دانشجویان این مرکز نیز در حال فعالیت در این بخش‌ها هستند.

وی با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی نو در این مرکز عنوان کرد: برخی از کارهای تحقیقاتی این مرکز در فناوری بسیار بالا اجرا می‌شوند به عنوان مثال محققان مرکز اهواز در حال تحقیق و پژوهش روی درمان سرطان ریه با استفاده از نانوذرات و لیرز مادون قرمز هستند. این کار مشترک با گروه‌های فیزیک، شیمی، ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی محققان و داروسازان خارج از کشور در حال انجام است و در فاز تحقیقاتی است.

صباییان گفت: برای تولید غشاء تصفیه‌خانه‌ها نیز از پلاسما در پلیمر استفاده می‌شود. از این غشاء در تصفیه‌خانه‌ها، برای تصفیه آب استفاده می‌شود. این طرح نیز در فاز پژوهشی و تحقیقاتی قرار دارد.

وی افزود: دستگاه و سامانه لیدار نیز در مرکز اهواز طراحی شده است؛ این سامانه ذرات گرد و غبار را آشکارسازی می‌کند که این فرآیند با استفاده از لیزرهای پالسی کوتاه انجام می‌شود. این سامانه وجود ذرات گرد و غبار در هوا را به صورت دقیق تشخیص می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در بخش فیزیک اتمی و مولکولی نیز چندین پژوهش در دست اجرا هستند که عموما سطح بالا و در مرحله تئوری هستند. این بخش، برهم‌کنشی لیزر، اتم‌ها و مولکول‌ها را مورد مطالعه قرار داده است. در طرحی دیگر نیز از لیزر برای تسریع در جوانه‌زنی بذر استفاده شد.

وی عنوان کرد: طراحی و ساخت سنسورهای گازی با استفاده از لیزر نیز از دیگر فعالیت‌های موفق در مرکز تحقیقات اهواز بود که خوشبختانه به ثمر رسیده است. این طرح در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفت. در این طرح، از لیزر برای تشخیص وجود گاز استفاده می‌شود. اسپکترومتر نیز که دستگاه طیف‌سنج است و برای اندازه‌گیری تغییرات یک مشخصه فیزیکی در یک محدوده مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای یک شرکت دانش بنیان ساخته شد.

صباییان گفت: علاوه بر این، مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای اهواز با مراکز علمی مهم و معتبری همچون بنیاد ملی علم ایران، ستاد ملی کوانتوم و اپتیک و ستاد ملی نانو ارتباطات علمی و پژوهشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد