Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، روز‌های اول که خبر شیوع کرونا جهان را پر کرد، وحشت بر دل همه غالب شد، هنوز این بیماری در شهر‌ها رخنه نکرده بود که با مردمی روبرو می‌شدیم که دستکش به دست و ماسک بر صورت در اجتماع تردد می‌کردند، چون از خطراتش شنیده بودند و از ابتلا به آن ترس داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ماسک و دستکش به حدی افزایش یافته بود که داشتن آن‌ها نصیب هر کسی نمی‌شد، در کارگاه‌های تولید ماسک با همت بسیج و گروه‌های جهادی یکی پس از دیگری باز شدند و همه با هم دست در دست هم برای محافظت از جان مردم تولید این ملزومات بهداشتی را آغاز کردند، تولید الکل و ضدعفونی کننده‌ها افزایش یافت تا جاییکه در این زمینه هیچ کمبودی احساس نمی‌شود.

محققان و دانشمندان ایرانی از سویی دیگر تلاش کردند تا واکسن ضد کرونا را کشف کنند، اما هر چه خبر‌های خوش حال کننده به گوش مردم می‌رسید، رعب و وحشت از کووید-۱۹ کمتر می‌شد و چشم امیدشان به تولید واکسن بود، شهر‌ها همچون آفتاب پرست رنگ عوض می‌کردند و نفس عده‌ای هم دیگر بازگشتی نداشت، آمار فوتی‌ها به روزانه حدود ۵۰۰ نفر هم رسید، ولی همچنان عده‌ای دست از بیخیالی بر نمی‌دارند.

قرمز، نارنجی، زرد، آبی و سفید رنگ‌های جعبه مداد رنگی نیستند، رنگ بندی‌هایی هستند که برای کرونا در نظر گرفته اند، اما مردم فکر می‌کنند آبی رنگ آسمان مهربان است و زرد همان خورشیدی است که با طلوعش روز دیگری را هدیه می‌کند، اما نارنجی هم رنگ غروب عمر شیرین هموطنی است که شاید خود نقشی در ابتلا به کرونا ویروس نداشته است و از طریق فردی ناقل مبتلا شده باشد، قرمز هم که تفسیرش جای خود دارد، رنگ خونی که در رگ‌های هر آدمی جاری است و وقتی ویروس ریه‌ها را احاطه می‌کند، همانند همان ضربات چاقویی است که با اصابت به بدن جان را از هموطن می‌گیرد و رخت سیاه عزا را بر تن بازماندگان می‌نشاند.

اما هر چه از هشدار‌ها و خطرات گفتند، فایده نداشت و بالاخره رنگ ۹ شهر در خوزستان قرمز شد، بیمارستان رازی که چند روزی از بیماران کرونایی خالی شده بود، دوباره به چرخه بستری بیماران بازگشت، در بیمارستان سینا و امیرالمومنین (ع) هم بار دیگر صدای سرفه‌های دلخراش و نفس‌هایی که به شماره می‌افتند به گوش می‌رسد و هنوز عده‌ای باور ندارند که کرونا با جان گرفتن، جان می‌گیرد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در خوزستان

رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان دیشب درخصوص آخرین وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا گفت: در حال حاضر ۱۰ شهر اهواز، کارون، ماهشهر، شادگان، آبادان، شوشتر، دزفول، خرمشهر، هویزه و دشت آزادگان در وضعیت قرمز کرونایی و رامهرمز، شوش، امیدیه و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی قرار دارند و بقیه شهر‌های استان زرد هستند.

او افزود: در شهر‌های نارنجی و قرمز یک‌سوم و در شهر‌های زرد دوسوم کارکنان ادارات و نیرو‌های ستادی شرکت‌ها در محل کار حضور می‌یابند و بقیه به صورت نوبت‌کاری فعالیت می‌کنند. این مصوبه شامل همه ادارات به جز ادارات و سازمان‌های ضروری است.

نجاتی بیان داشت: در شهر‌های قرمز تنها مشاغل گروه یک، در شهر‌های نارنجی مشاغل گروه یک و ۲ و در شهر‌های زرد مشاغل گروه یک، ۲ و ۳ اجازه فعالیت دارند و تردد نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در تمام شهر‌های خوزستان ممنوع بوده و تردد خودرو‌های با پلاک غیربومی در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است و در صورت مشاهده، ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: مدارس و دانشگاه‌ها در شهر‌های قرمز تعطیل و فعالیت به صورت مجازی خواهد بود و ساعت فعالیت ادارات در اهواز ۸ و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ و در دیگر شهر‌های استان ۸ و ۳۰ تا ۱۴ و ۳۰ خواهد بود و اجازه برگزاری مراسم عروسی و عزا که مستلزم تجمع هستند، داده نخواهد شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا کرونا ویروس شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی برای ۵ استان غربی کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صدا و سیما در خبری نوشت: براساس این هشدار، از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه هم استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامدهای احمالی این سامانه است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901305

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود