Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد در تاریخ 14 بهمن‌ماه سال جاری یکی از تولیدکنندگان استان که در زمینه تولید تاپس پشمی با فناوری نوین اقدام به ایجاد کارخانه و ایجاد اشتغال پایدار کرده بود به دفتر خبرگزاری فارس مراجعه کرد و از تعطیل کردن کارخانه خود خبر داد.

این تولیدکننده دلیل اصلی تعطیلی کارخانه خود را عدم حمایت دولتمردان قطب دامداری کشور برای تامین ماده اولیه کارخانه که پشم است دانست و گفت: متاسفانه تمامی دامداران ما پشم‌ گوسفندان خود را دور انداخته و مسؤولان برای به کارگیری این پشم‌ها به عنوان ماده اولیه و هدایت آن به سمت خط تولید حمایتی نمی‌کنند و لذا ما در شرایط بد تحریم مجبور به واردات پشم از استرالیا و کشورهای اروپایی هستیم که صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پس از پیگیری‌های بی‌حاصل در ادارات و دستگاه‌های مختلف استان، در نهایت اقدام به تعطیلی واحد تولیدی که ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از یک هزار نفر را داشت، کردیم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

انتشار گلایه‌های این تولیدکننده با واکنش سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مواجه شد که در این راستا جوابیه‌ای به شرح ذیل برای این رسانه ارسال کرد.

"پیرو درج خبری با عنوان تعطیلی یک واحد تولیدی (جدید) در قطب بیکاری در تاریخ ۱۴ بهمن سال جاری جهت آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی  موارد زیر منتشر می‌گردد:

واحد آقای زندی‌پور یکی از واحدهای قدیمی تولید تاپس پشمی می‌باشد که از سال ۸۱ به صورت عملیاتی کار خود را با توجه به ثبت اختراع و دانش تولید و فراوری پشم آغاز کرد و با اخذ مجوز توسعه در زمینه تولید نخ و همچنین تولید فرش ماشینی از نخ پشمی مجوزهای لازم را از سازمان صنعت معدن تجارت اخذ نمود و در ابتدا در منظر چشم سازمان صنعت معدن تجارت قرار گرفت زیرا یکی از برنامه‌های سازمان  استفاده از پتانسیل‌های ویژه نساجی در استان با استفاده از فرآوری پشم و احداث صنایع جانبی با توجه به اشتغالزایی بالای آن است.

 لذا بلافاصله و با سرعت مجوزهای مربوط صادر شد؛ زمین واگذار و همچنین تسهیلات در بانک عامل از محل وجوه اداره به نامبرده پرداخت شد.

از ابتدا هماهنگی‌های متعددی با سازمان جهاد کشاورزی و زیر مجموعه‌های آن برای تامین پشم و مواد نیاز انجام شد و به واسطه دانشی بودن طرح در خصوص معرفی به معاونت فناوری ریاست جمهوری و ارتباط با پارک علم و فناوری و همچنین مراکز رشد استان اقدامات متعددی انجام شد ولی متاسفانه پس از سال‌ها به دلایل مختلف واحد تولیدی تاپس پشمی به یک بدهکار بانکی با مشکلات فراوان تبدیل شد.

 اما دلایل اصلی عدم موفقیت مجری در سالیان اخیر چیست؟! 1)مدیریت انتقال پشم گوسفند به کارخانه شامل پشم چینی؛ جدا کردن؛ عدل‌بندی و انتقال به انبار با توجه به وضعیت کوچروی عشایر بسیار مشکل و باید توسط خود عشایر انجام شود که متاسفانه آقای زندی‌پور بسیار دیر به این نتیجه رسید 2)مکانیزه کردن چیدن پشم و  عدل‌بندی و انبار آن نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد که متاسفانه در توان آقای زندی‌پور  نبود.

3)عقد قرارداد با اتحادیه‌های عشایری استان‌ها جهت پیش پرداخت مبلغی برای آغاز و انجام فرایند در فصل بهار (در استان خوزستان) و پاییز (در استان چهارمحال و بختیاری) و سایر استان‌ها... نیازمند سرمایه در گردش بالایی است که باز در توان آقای زندی پور نبود.

4)پیشنهاد فروش دانش فنی به چندین سرمایه‌گذار دیگر و یا فروش ماشین آلات و آموزش عشایر به عنوان آخرین روش نجات واحد با استقبال آقای زندی پور مواجه نشد.

در طی این سال‌ها تمام خواسته‌های آقای زندی پور مورد توجه قرار گرفت و جلسات متعددی با دستگاه‌های ذیربط برقرار شد ولی به دلایلی که گفته شد تصمیمات به نتیجه نرسید و در واقع مشکل اصلی این واحد عدم تامین مواد اولیه(پشم) به دلیل نقدینگی کم است.

لذا با تقدیر از تلاش تمامی فعالان رسانه‎ای استان، از اصحاب خبر خواهشمندیم قبل از انتشار مطلب و هرگونه قضاوت و پیش‌داوری؛ صحت و سقم و جزییات آن را از منابع معتبر پیگیری فرمایید."

لازم می‌دانیم با توجه به توصیه‌ای که در پایان این جوابیه به فعالان فضای مجازی شده مطلبی را بیان کنیم.

این خبرگزاری با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید و لزوم توسعه این استان کم‌برخوردار و محروم که ثبات این محرومیت به گفته خود مسؤولان دولتی دلایل گسترده‌ای از جمله عدم حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران دارد، لازم می‌داند دلایل عدم استمرار فعالیت و احیانا تعطیلی واحدهای تولیدی را از تولیدکنندگان جویا شود.

همچنین لازم به ذکر است این رسانه هیچ پیش‌داوری و قضاوتی نداشته و فقط به طرح ادعاهای مستند تولیدکنندگان برای هوشیاری بیش از پیش مسؤولان می‌پردازد.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه بیکاری فناوری واحد تولیدی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در این جشنواره از میان ۵۰۰ واحد صنعتی گروه کاری و کارگری از ۴۰ کارگر برتر در بخش‌های مختلف جشنواره، تجلیل شد.
مولوی افزود: یک واحد صنعتی کارگری نمونه، دو گروه کاری و کارگری نمونه و سه نفر کارگران برتر استان از برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره کارگری امتنان چهارمحال و بختیاری بودند.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته سه نفر از کارگران استان در مسابقات قرآنی کشور و ۱۲ نفر هم در جشنواره‌های مختلف ورزشی عناوین برتر ملی را از آن خود کردند.

دیگر خبرها

  • محورهای چهارمحال و بختیاری لغزنده هستند
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار