Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:53:14 GMT

طرز کار دستگاه روغن گیری

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۰۶۵۶

طرز کار دستگاه روغن گیری

گروه بکردانه عرضه کننده انواع دستگاه ها و ماشین آلات روغن گیری می باشد... - اخبار بازار -

گروه بکردانه عرضه کننده انواع دستگاه ها و ماشین آلات روغن گیری می باشد. برای  خرید انواع دستگاه های روغن گیری  می توانید به سایت بکردانه مراجعه نموده و پس از بررسی ویژگی های دستگاه مورد نظر خود، برای خرید و ثبت سفارش اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای استخراج روغن از دانه های روغنی معمولا از دو روش استفاده می کنند که این دو روش عبارتند از روش پرس گرم و پرس سرد. در ادامه به معرفی اجمالی این دو روش روغن گیری از دانه های گیاهی می پردازیم:

روغن گیری با روش پرس سرد

روش روغن گیری پرس سرد از بهترین روش های رایج برای استخراج روغن از دانه های روغنی می باشد زیرا کیفیت محصول تولید شده در سطح مطلوبی خواهد بود که برای مصارف خوراکی مناسب خواهد بود. در روش پرس سرد با اعمال فشار مکانیکی بر روی دانه ها، روغن آن استخراج می گردد. در این روش دمای روغن نباید از 49 درجه فراتر رود. روغن تولید شده با روش پرس سرد دارای عطر و طعمی دلنشین بوده و ارزش غذایی آن حفظ می شود. این روش به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در فرآیند استخراج روغن سالم ترین روش روغن گیری می باشد. پس از روغن گیری برای جداسازی لرد، باید روغن حاصل را از فیلتر عبور داد. استفاده از روش پرس سرد باعث می شود آنتی اکسیدان و ویتامین های موجود در روغن حفظ شده و از بین نرود.

روغن گیری با روش پرس گرم

در روغن گیری به روش پرس گرم برای استحصال روغن، دانه ها را گرم می کنند و سپس در دستگاه روغن گیری تحت فشار قرار داده و در نهایت روغن استخراج می گردد. در این روش از مواد شیمیای برای کمک به فرآیند استخراج روغن استفاده می شود. پس از استخراج روغن، محصول بدست آمده هنوز قابلیت استفاده ندارد و باید تصفیه گردد. در این روش میزان تولید روغن بالا بوده اما کیفیت روغن بدست آمده پایین تر از روش پرس سرد می باشد.

طراحی دستگاه روغن گیری

 شیوه طراحی این دستگاه باید به گونه ای باشد که بتواند بیشترین بازده را بدهد. هرچه میزان روغن بیشتری از حجم مشخص دانه به دست آید، طراحی دستگاه روغن گیری اصولی تر بوده است. قطعات گوناگونی در دستگاه روغن گیر استفاده می شوند که اصلی ترین این قطعات شامل موارد زیر است:

سیلندرماردونگیربکس دستگاهموتورسیم پیچ موتورو ...

ظرفیت و اندازه دستگاه بر اساس نوع دانه و قدرت موتور سنجیده می شود.

طراحی  دستگاه روغن گیری خانگی

در طراحی دستگاه روغن گیری باید هدف استفاده از این وسیله مشخص باشد. طراحی و ساخت دستگاه های روغن کشی به دلایل زیر انجام می شود:

مطمئن بودن از کیفیت روغن به دست آمدهاستفاده به عنوان منبع درآمدبه دست آوردن انواع روغن در کمترین زمانو ...

درباره دستگاه روغن گیری خانگی باید دقت که داشت که با این دستگاه نمی توان حجم زیادی از دانه ها را روغن گیری کرد و هم چنین نباید انتظار کیفیت روغن به دست آمده از یک دستگاه صنعتی را از آن داشت.

نقشه دستگاه روغن گیری

با استفاده از یک نقشه اصولی و طراحی کاربردی می توان این محصول را با کیفیت بالایی در کارخانه ها و تولیدی ها مورد استفاده قرار داد. دستگاه روغن گیری مرغوب اغلب از جنس فولاد سختکاری شده می باشند و قطعات و تجهیزات آن بر اساس نقشه اصولی به هم متصل شده است.

گروه بکردانه به عنوان یکی از برندهای مطرح و خوشنام در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه های روغن گیری می باشد که علاوه بر استفاده از قطعات با کیفیت در تولید  دستگاه های خود، خدمات پس از فروش را در سریع ترین زمان ممکن ارائه می دهد.

 

یک دستگاه روغن گیر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

جنس بدنه: بهترین نوع جنس بدنه برای دستگاه روغن گیری، فولاد سختکاری شده می باشد زیرا دوام و کیفیت بالایی دارد.اپراتوری آسان: طراحی و در نهایت ساخت دستگاه روغن گیری باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. در واقع کار کردن با دستگاه، دارای پیچیدگی نبوده و نیازی به آموزش خاص و مداوم نداشته باشد.قابلیت استفاده برای هر نوع دانه: بهترین دستگاه روغن گیری باید بتواند برای اغلب دانه ها قابل استفاده باشد. برخی از دستگاه ها مخصوص به یک یا چند نوع دانه ساخته می شوند.سر و صدای کم: هر چه صدا و ارزش هایی که در هنگام کار کردن با دستگاه ایجاد می شود، کمتر باشد، دستگاه از کیفیت بالاتری برخوردار است.داشتن گارانتی: ضمانت نامه یکی از پارامتر های مهمی است که برای هر کالا و محصول می تواند ضامن کیفیت و دوام بیشتر باشد و نشان دهنده توجه شرکت سازنده به کیفیت محصولات خود می باشد.داشتن خدمات پس از فروش: در صورت بروز مشکل برای دستگاه روغن گیری باید شرکت تولید کننده خدمات پس از فروش متناسبی را به مشتریان ارائه دهد.

 

گروه صنعتی بکردانه ارائه دهنده انواع ماشین آلات غذایی اعم از  دستگاه روغن گیری خانگی ارزان  و همچنین دستگاه های روغن گیری صنعتی می باشد. در صورت نیاز به مشاوره در مورد دستگاه های روغن گیری از طریق راه های ارتباطی اعلام شده در سایت بکردانه، اقدام به برقراری ارتباط با کارشناسان و مشاورین  بکردانه  نمایید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه روغن گیری دستگاه های روغن گیری دستگاه روغن گیری روغن گیری انواع دستگاه ها استخراج روغن دانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)



منبع:پیج zaneideal

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت کتلت مرغ و تخم مرغ به سبک آشپز ژاپنی (فیلم) آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم) فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل