Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:38:44 GMT

یک بام دو هوای باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۰۸۳۴

یک بام دو هوای باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گفت: همان‌طور که برای احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس در ۲۵ استان دیگر تامین اعتبار شده است، برای استان زنجان نیز باید اعتبار مورد نیاز اختصاص پیدا کند.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۳۵۳۵ شهید استان با بیان اینکه باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان یکی از پروژه‌های مهم، ملی و ارزشمند است، اظهار کرد: احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس که متولی اصلی آن اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان است، از سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد اما بنا به دلایلی، چند سال این پروژه راکد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال ۹۵ خود اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس توانست اقدامات لازم را با پیشرفت فیزکی ۲۵ درصدی پیش ببرد، این در حالی است که طی سه سال گذشته با همت مسئولان استان در حال حاضر این پروژه فقط ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول عنوان کرد: این باغ‌موزه در ۲۵ استان دیگر احداث شده و پیشرفت قابل قبولی دارد، این در حالی است که در استان زنجان به دلیل کمبود اعتبار، حدود یک ماه است که پروژه متوقف شده، بنابراین همان‌طوری که برای استان‌های دیگر تامین اعتبار شده است، برای استان زنجان نیز این اعتبار مورد نیاز باید اختصاص پیدا کند، تا این پروژه ارزشمند تکمیل شود.

محمدی با اشاره به اینکه این پروژه در سه فاز عملیاتی می‌شود، گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی و کشوری بتوانیم فاز اول این باغ‌موزه را در سال آینده هم‌زمان با شروع کنگره ۳۵۳۵ شهید استان افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه برای افتتاح فاز اول این پروژه پیش‌بینی می‌کنیم حداقل ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بیشتر اعتبارات این پروژه باید از منابع داخلی استان تامین شود، افزود: زیرساخت‌های این پروژه از جمله برق، آب و گاز نزدیک به ۸۰ درصد آماده است، این در حالی است که بخش مخابرات را در حال پیگیر و مکاتبه هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه فاز اول و دوم این پروژه نزدیک به ۶۵۰۰ مترمربع در سه طبقه است که برای تکمیل آن نیاز بیش از پیش مسئولان و نیز کمک مردم و خیرین را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: هدف از احداث این مرکز فرهنگی و باغ موزه انعکاس رشادت‌ها و دلاورمردی‌های است که در هشت سال دفاع‌مقدس خلق کرده‌اند و نسل آینده باید آشنا شود و تنها به کتاب، فیلم و عکس اکتفا نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان دفاع مقدس باغ موزه دفاع مقدس دفاع مقدس استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی با پرواز هواپیمایی ایران ایر وارد اهواز شد.

در مراسم استقبال از این شهیدان خانواده معظم شهدا، فرماندهان انتظامی و مسئولان استان خوزستان حضور داشتند.

کد خبر 6094177

دیگر خبرها

  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد