Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین در پیامی افتخار آفرینی جوانان هنرمند قزوینی را در جشنوارە بین المللی تئاتر فجر تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در پیامی افتخار آفرینی جوانان هنرمند قزوینی را در جشنوارە بین المللی تئاتر فجر تبریک گفت.

در این پیام آمده است: استان قزوین در بیان رهبر فرزانه انقلاب، دارای سابقه کُهن و ریشه‌دار به‌ مانند بخشی از تاریخ و پیشینه فرهنگی پرافتخار ملت ایران  است؛ خرسندیم که شاهد افتخارآفرینی جوانان مستعد، خوش فکر و خلاق در صحنه‌های مختلف فرهنگی و هنری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سی و نهمین دورە جشنوارە بین المللی تئاتر فجر هنرمندان عزیز دیارمان در گروه نمایشی "کمین ژاله" به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی توانستند با دریافت دیپلم افتخار و لوح تقدیر ویژه هیات داوران، برگ زرین دیگری بر تاریخ با عظمت این سرزمین بیفزایند.

اینجانب این موفقیت بزرگ را به همه هنرمندان پرتلاش و خلاق و جامعه فرهنگی و هنری قزوین تبریک عرض کرده و از خداوند سبحان برای همگان صحت و سلامتی طلب می‌کنم.

نمایش «کمین ژاله» که از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین بوده، روایت چهار سرباز است که هر کدام بنا به دلایلی در شب عملیات قصد بازگشت می‌کنند.

آنها در مسیر گرفتار میدان مین شده و برای در امان ماندن از تهاجم دشمن وارد کمینگاهی می‌شوند که افسر آن مدتهاست در خواست نیروی کمکی کرده، ولی تقاضایش برآورده نشده، به همین سبب سرگروهبان سربازان را مجبور به ماندن و نگهبانی از منطقه ژاله می‌کند و...

«کمین ژاله» به فلسفه جبر و جایگاه اختیار می‌پردازد، اینکه آدم‌ها در طول زندگی تا چه اندازه میان (جبر و اختیار) سرگردانند و تا کجا می‌توانند با سرنوشت محتوم یا محتمل ستیز کرده یا کنار بیایند و در نهایت نقش برنامه ریزان و قانون گذاران در کاستن و افزودن به رنج سرگردانی چیست.

در این نمایش مرتضی نجفی، حامد مکملی، امیر امیدی راد، حسن یاوری، امیر محمد خوشنواز به ایفای نقش می‌پردازند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این فیلم تئاتر ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6088708 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه