Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مایک پنس روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ برای رای‌گیری درباره تایید تعداد آرای الکترال رئیس جمهوری برگزیده به کنگره رفته بود؛ غافل از اینکه یکی از عجیب‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر آمریکا در انتظار او و نمایندگان و سناتورهای حاضر در کاخ کنگره است.

همزمان با اوج گرفتن فرآیند استیضاح دوم ترامپ در سنا و در شرایطی که موافقان و مخالفان رئیس جمهوری پیشین دلایل خود را در تایید یا رد استیضاح بیان می‌کنند، تصاویری از روز شورش در کنگره منتشر شد که شاید ورق را به سود مخالفان ترامپ برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تصاویر، پنس (معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا) در حال فرار از دست شورشیان کنگره دیده می‌شود، در حالی که افسر همراه او چمدان اتمی موسوم به فوتبال هسته‌ای در دست‌هایش به چشم می‌خورد.

چمدان هسته‌ای موسوم به فوتبال اتمی در دست مامور امنیتی محافظ مایک پنس دیده می‌شود

ناگفته پیداست اگر شورشیان و مهاجمان به کنگره به چمدان اتمی دست می‌یافتند، طبعا نمی‌توانستند یک فاجعه بزرگ انسانی رقم بزنند اما اگر تصاویر فوتبال هسته‌ای در دست اوباش منتشر می‌شد، تمام آبروی آمریکا ناگهان بر باد می‌رفت. کدهای مربوط به سلاح‌های اتمی ارتش آمریکا در این چمدان جاسازی شده و کسی که آن را در اختیار دارد، می‌تواند فرمان حمله اتمی را صادر کند اما پیش از دسترسی به کدها چند مرحله دیگر باید طی شود که اجازه آن دست هر فردی نیست.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند فقط نشان دادن دست به دست شدن چمدان اتمی کافی بود تا یک هراس وحشتناک در سراسر آمریکا و جهان پراکنده شود. در این میان، شاید مردم عادی ندانند کدهای هسته‌ای صرفا با شناسایی رئیس جمهوری آمریکا یا معاون وی فعال می‌شود و تازه پس از آن نوبت به یک ابزار ارتباطی رمزگذاری‌شده می‌رسد که فرمان حمله اتمی را به مرکز ملی فرماندهی نظامی در پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا صادر می‌کند.

کد خبر 584618 برچسب‌ها مايك پنس دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مايك پنس دونالد ترامپ رئیس جمهوری چمدان اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر

بر اساس آمار سازمان انرژی اتمی، در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

 تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم