Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژرژ ژسوس سرمربی اسپانیایی تیم بنفیکا در نشست خبری شب گذشته اش، به انتقاد از بازیکنانی پرداخت که با کوچکترین برخورد قصد دارند از داور پنالتی بگیرند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی طارمی حالا یکی از پنالتی گیرترین بازیکنان دنیاست؛ کسی که چند سال پیش با پیراهن پرسپولیس، ماهرانه از داوران پنالتی گرفت و بعد به قطر و پرتغال رفت و مدافعان اروپایی را نیز مجاب کرد که روی او در داخل محوطه جریمه خطا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدانی که در ایران او را به «فریب» متهم می‌کردند، پس از این که مهارت مهاجم ایرانی تیم ریوه آوه و پورتو در مقابل داور ویدیویی را دیدند، ناچار به تحسین توانایی وی شدند اما حالا سرمربی تیم بنفیکا در نطقی دو دقیقه ای، به این ماجرا پرداخته و بدون اشاره به نام مهدی طارمی، از بازیکنانی که با بزرگ نمایی در محوطه جریمه جنجال درست می‌کنند، انتقاد کرده است.

 

ژرژ ژسوس که در ابتدای فصل علاقه ای به خرید آقای گل لیگ پرتغال، مهدی طارمی نشان داد و حالا با هر گلی که او در پورتو می‌زند، با ملامت طرفداران تیمش مواجه می‌شود، در نشست خبری شب گذشته اش در این خصوص گفت:

«بازیکنان باید مزخرف گفتن را تمام کنند، وقتی به آن ها یک ناخن می‌زنی، طوری رفتار می‌کنند که انگار با چوب به آن ها ضربه زده ای!»

زبان بدن سرمربی پرتغالی بنفیکا در لحظه ای که این جملات را به زبان می‌آورد، به شکلی بود که توجه خبرنگاران به این موضوع را جلب کرد و همچنین عمق بی علاقگی خسوس به مهارت پنالتی گیری را نشان داد. او که پس از پیروزی تیمش مقابل استوریل صحبت می‌کرد، به فشار دائمی روی داوران هم پرداخت و آن ها را «بی گناه» دانست و گفت که در این کشمکش طرف داوران را می‌گیرد.

 

او در ادامه این انتقاداتش اظهار داشت:

«برای من مهم ترین چیز فوتبال پرتغال است نه چیزی که مربی و رئیس تیم حریف می‌گوید. مهم این است که برای دفاع از فوتبال پرتغال نظرات مختلف را روی هم بگذاریم و از آن ها استفاده کنیم. در پرتغال یک شرایط روانی خاصی وجود دارد که باعث می‌شود فشار زیادی به داوران وارد شود چون بعضی تیم ها فکر می‌کنند فشار به داوران باعث کسب نتیجه می‌شود.»

 

ژسوس که سابقه سال ها بازی و مربیگری در پرتغال را دارد، دو سال پیش به فوتبال غرب آسیا هم آمد و سرمربی تیم الهلال عربستان نیز شد اما از برزیل و نیمکت فلامینگو بود که دوباره به اروپا برگشت و هدایت بنفیکا را برعهده گرفت. او با اشاره به تجربه کارش در برزیل گفت:

«داوران و مسئولان فوتبال باید قدرت داشته باشند و کسی که قدرت دارد باید زیاد حرف بزند. من از کشوری آمده ام که عاشق فوتبال است (برزیل)، جایی که فقط درباره فوتبال صحبت می‌کنند و دائما درباره بازی حرف های مزخرف زده نمی‌شود.»

 

مربی ۶۶ ساله پرتغالی این صحبت ها را با خشم تمام و در حالی مطرح کرد که گاه و بیگاه دست خود را هم محکم روی میز مقابلش می‌کوبید!

 

به نظر می‌رسد این اعتراض تند ژرژ ژسوس علاوه بر بازیکنان لیگ فوتبال پرتغال، طرفداران و مربیان این لیگ را هم شامل می‌شود که از نظر سرمربی بنفیکا بیش از حد به داور اعتراض می‌کنند و قصد تاثیرگذاری روی او را دارند.

 

مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو این فصل ۵ پنالتی برای تیمش گرفته و در این زمینه زبده ترین فوتبالیست لیگ پرتغال محسوب می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مهدی طارمی ژرژ ژسوس سرمربی بنفیکا ژرژ ژسوس سرمربی بنفیکا مهدی طارمی مهدی طارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی در حالی هفته‌های پایانی فصل را سپری می‌کند و آخرین روزهای حضورش در پورتو را پشت سر می‌گذارد که توانسته دوباره به اوج آمادگی برگردد و در هر بازی یک کار ویژه برای رسیدن تیمش به گل انجام بدهد و این درخشش را برابر شاوس هم به نمایش گذاشت.

ستاره ایرانی پورتو انتظار نداشت بعد از حضور تعویضی و گلزنی در لیگ برتر پرتغال در جدال با فامالیکائو و درخشش در دو دیدار پیاپی دیگر برابر ویتوریا گیمارش با گل و مقابل کاسا پیا با پاس گل، از ترکیب بیرون برود، اما این اتفاق هفته گذشته در رقابت حساس با اسپورتینگ لیسبون برای او رخ داد ولی شنبه شب در بازگشت به ترکیب توانست دروازه شاوس را باز کند.

طارمی که در دو حضور اخیرش در ترکیب پورتو گل زده و پاس گل داده بود، انگیزه زیادی داشت تا در مسابقه شنبه شب مقابل شاوس موفق بدرخشد که توانست دوباره نمایش عالی ارائه کند و خودی نشان بدهد.

تیم فوتبال پورتو از ساعت 23 شنبه شب (به وقت ایران) در حالی که طارمی را در خط حمله داشت، در ورزشگاه مونیسیپال به مصاف تیم رده هفدهمی شاوس رفت تا یکی از دیدارهای هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال را برگزار کند.

اولین موقعیت نسبتا جدی مهدی طارمی مقابل شاوس در دقیقه 17 رقم خورد که این بازیکن در شرایط سختی روی پاس فرانسیشکو کونسیسائو در محوطه 6 قدم به توپ ضربه زد تا این ضربه از کنار تیرک عمودی به بیرون برود.

پورتو در دقیقه 28 صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه شاوس شد و مهدی طارمی مقابل دیوار دفاعی بازیکنان حریف قرار گرفت تا آنها را فریب بدهد که این حرکت او جواب داد و ضربه فرانسیشکو کونسیسائو از جایی که طارمی ایستاده و جای خود را خالی کرده بود، به کنج دروازه رفت و تبدیل به گل شد.

ستاره ایرانی پورتو نزدیک بود در دقیقه 37 زیباترین گل فصل خود در لیگ برتر پرتغال را به ثمر رساند، اما ارسال کونسیسائو از سمت راست و پشت محوطه و ضربه قیچی برگردان دیدنی او با کمترین اختلاف از روی دروازه شاوس به بیرون رفت تا نتیجه یک بر صفر بماند.

در حالی که نیمه اول با برتری یک گله پورتو رو به پایان بود، در دقیقه 1+45 پاس در عمق په‌په برزیلی و پاس پشت پای چشم‌نواز و بدون مکث مهدی طارمی را اوانیلسون با شوت زمینی تبدیل به گل کرد تا اژدها با برتری دو گله مقابل شاوس به رختکن برود.

پورتو در دقیقه 72 روی نفوذ په‌په به محوطه جریمه شاوس صاحب یک ضربه پنالتی شد که این فرصت به دست آمده را مهدی طارمی با یک ضربه مطمئن تبدیل به گل کرد تا شب درخشان خود را تکمیل کند.

مهدی طارمی که 13 روز قبل در مسابقه برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال از روی نقطه پنالتی مقابل ویتوریا گیمارش گلزنی کرده بود، در دیدار برابر شاوس هم با ضربه مطمئن به سمت راست خود و دور از دستان گلر حریف توپ را به تور چسباند و سومین گل تیمش را به ثمر رساند.

طارمی که آخرین بار در دومین مسابقه تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل هنگ‌کنگ همزمان گلزنی کرده و پاس گل داده بود، در دیدار پورتو برابر شاوس هم این درخشش را به نمایش گذاشت و در دقیقه 83 از زمین بیرون رفت.

ستاره ایرانی پورتو در شرایطی که دو بازی دیگر از لیگ برتر پرتغال و یک مسابقه دیگر از جام حذفی مانده، توانست برابر شاوس پنجمین گل فصل خود را در بیست و یکمین بازی فصل لیگ به ثمر رساند.

تیم فوتبال پورتو با درخشش طارمی و برتری 3 بر صفر مقابل شاوس 66 امتیازی شد و جایگاهش در رتبه سوم جدول لیگ برتر پرتغال را تثبیت کرد.

دیگر خبرها

  • آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام
  • کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد​​​​​​​
  • پیام مهدی طارمی: من هنوز زنده‌ام!
  • درخشش و گلزنی مهدی طارمی در هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال
  • صحبت‌های جالب سرمربی اینتر در واکنش به جذب طارمی
  • واکنش سرمربی پورتو به درخشش طارمی
  • کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • گلزنی دوباره مهدی طارمی برای پورتو
  • آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام!
  • گل مهدی طارمی به چاوز از روی نقطه پنالتی (چاوز 0-3 پورتو)