Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی فر با بیان اینکه شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران و دره شهر در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار گرفته اند، گفت: عادی انگاری شیوع کرونا حتمال نزدیک شدن به شروع پیک چهار کرونا را شدت می بخشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: کاهش رعایت سطح پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تبعات بسیار خطرناکی را به منظور افزایش میزان تعداد مبتلان به کرونا در استان به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« جمیل صادقی فر» با بیان اینکه با تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در بین اقشار مختلف مردم، تصریح کرد: عادی انگاری و ساده انگاری در خصوص ابتلا به کرونا، احتمال شروع پیک چهارم کرونا در روزهای پایانی سال را افزایش می دهد و از مردم درخواست می شود همچنان رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم و اصناف به حدی پایین آمد که بعد از روزهای آرام اواخر آذرماه و دی ماه، مجدد در شروع بهمن با یک شیب ملایم هم تعداد مبتلایان و هم تعداد بستری ها رو به افزایش بود و هنوز هم هست.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام یادآور شد: با افزایش ملایم تعداد مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا، متاسفانه  استان از وضعیت آبی خارج شد و شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران و دره شهر در وضعیت زرد قرار گرفتند.

 

صادقی فر با تاکید بر اینکه فعالیت در چهار شهرستان استان با وضعیت زرد به صورت دو سوم است، گفت: از امروز ۲۵ بهمن ماه  فعالیت در ادارات غیر حیاتی به صورت حضور دو سوم و در دستگاه های خدمت رسان و ضروری نیز به صورت کامل خواهد بود.

 

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات در همه شهرستان ها، تصریح کرد: فعالیت گروه شغلی 4 در این شهرستان ها به حالت تعطیلی درآمده است و ممنوعیت فعالیت دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه گروه سنی 20 تا 50 سال، بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در استان را تشکیل داده اند، یادآور شد: خطر فوت ناشی ازکرونا در تمامی گروه های سنی به خصوص در سنین بالا وجود دارد و گروه های سنی 50 سال به بالا، نزدیک به 88 درصد متوفیان را تشکیل داده است.

 

صادقی فر با اشاره به اینکه  تعداد فوت شدگان زیر 40 سال در استان که تست کرونای آن ها مثبت بوده 16 نفر  بوده است، گفت:  23 درصد مبتلایان و نزدیک به 76 درصد متوفیان حداقل یک بیماری زمینه ای داشته اند.

 

وی با تاکید بر لزوم رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و به خصوص ماسک زدن و پرهیز از ترددهای غیرضروری، خاطرنشان کرد: عدم حضور در مکان های شلوغ و فاقد تهویه برای آن دسته از شهروندانی که دارای بیماری های زمینه ای از جمله دیابت، فشارخون و ...  ضروری است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت زرد کرونا دانشگاه ایلام پروتکل های بهداشتی شهرستان ها پروتکل ها صادقی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دشمن با نقشه‌های خود درباره حجاب و عفاف، قصد دارد به سلامت جامعه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبودی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در حضور فرهنگیان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی برای معلمان است، مگر می‌شود شغل معلمی را بپذیریم، بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به‌هم زد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مربوط به بشریت است و نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است، افزود: در هر مسئله‌ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود، در دنیا اندیشه‌ها خیلی متفاوتی وجود دارد، خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را به ما یاد دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد، گفت: حضرت موسی فرمودند؛ «خدایا مرا ببین» خداوند، فرمودند؛ «هرگز مرا نخواهی دید» شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید ماها نیز نگاه‌مان را اصلاح نمائیم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن می‌دانند، در صورتی که این موضوع نشان از بی‌غیرتی و بی‌عفتی است.

عبودی خاطرنشان کرد: مرد باید قوام زندگی باشد، باید مدیر زندگی باشد، ما باید بُعد دنیایی حجاب و عفاف را مدنظر داشته باشیم، عزت و شرافت در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مورد بی‌حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم، این مورد آخرین مرحله است، فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفت‌وگو است با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی قابل توجیه و پذیرش هستند.

در ادامه صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: روز معلم تجلیل از موفقیت‌ها و ارزش‌ها است، منظور پاسداشت مقام رفیع معلم است معلمی شغل انبیا الهی بوده و این شغل رفیع است.

وی افزود: یکی از مدارسی که زودتر از مدارس دیگر راه‌اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود، باید یاد کنیم از این شخصیت برجسته و از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

داستار با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند؛ «دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم»، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند، قصد آسیب زدن به سلامت، روح و روان و جریحه‌دار کردن روح مردم و جامعه را دارند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزندپروری دینی و الهی باشیم، باید به دنبال تعمیق باورها بود، بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی و الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 748177

دیگر خبرها

  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد