Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@20:49:25 GMT

دلیل تحویل نامه رهبری را به رئیس دومای روسیه

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۱۶۹۱

دلیل تحویل نامه رهبری را به رئیس دومای روسیه

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی مدعی شد که چون وزارت خارجه نتوانست هماهنگی مناسبی به عمل آورد، قالیباف نامه مقام معظم رهبری را به رییس دومای روسیه تحویل داد.

به گزارش ایمنا، محمدحسین فرهنگی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه «شبهات و ابهاماتی درباره سفر رئیس مجلس مطرح بود که لازم است توضیحاتی داده شود»، اظهار کرد: دعوت برای انجام این سفر، از همان روزهای اول مجلس بود و زمان‌بندی و برنامه‌اش همانی بود که انجام شد و موضوعات مهمی مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، آنچه که در این سفر جدید بود و قبلاً پیش بینی نشده بود، رساندن نامه مقام معظم رهبری بود؛ این نامه در شرایط خاصی ارسال شده؛ به لحاظ شرایطی که در ارتباط با برجام و ارتباط با شرق مسائل خاصی داریم و موضوعاتی که به مصالح و منافع ملی ما مربوط می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صلاح دانسته نشد که سفر با تأخیر انجام شود، و بر اساس پروتکل دیپلماتیکی که از قبل بود سفر انجام شد، گفت: چون وزارت خارجه نتوانست هماهنگی مناسبی به عمل بیاورد، آنچه که اتفاق افتاد، نامه به رئیس محترم دوماً تحویل داده شد که با هماهنگی قبلی انجام شد.

فرهنگی ادامه داد: لذا نه اتفاق جدیدی بود و حواشی که در فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب مطرح کردند ناصحیح بود و درست نبود.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایسنا

کد خبر 474678

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روسیه ایران و روسیه رئیس مجلس دومای روسیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد

نماینده اقلیم کردستان عراق، سفر نیچروان بارزانی به ایران را مهم ارزیابی کرد و هماهنگی‌های امنیتی برای مبارزه با گروههای تروریستی را یکی از محورهای اصلی این سفر دانست. - اخبار بین الملل -

« ناظم دباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به سفر «نیچروان بارزانی » رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران محور گفت‌وگوهای او با مقامات بلندپایه‌ ایران را اصلاح و تقویت روابط دوجانبه دانست و اظهار داشت: گسترش روابط اقتصادی بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان ، حل و فصل مشکلات موجود، تامین امنیت ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق ، هماهنگی در روابط سیاسی و نقش تهران و اربیل در تامین امنیت ایران و عراق از جمله محورهای مذاکرات رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به این پرسش «آیا درباره حضور گروه‌های تروریستی که امنیت ایران را به خطر می‌اندازد نیز در این سفر صحبت شد؟ » اظهار داشت: آن جزئیاتی که منظور شماست، مطرح نشد ولی هماهنگی در چارچوب هیئت شورای عالی امنیت عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق انجام شد.در این هیئت وزیری از اقلیم کردستان عراق حضور دارد. این هیئت بر اجرایی شدن توافقات (امنیتی ) میان ایران و عراق نظارت دارد.

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره تشکیل کمیته امنیتی میان تهران- بغداد و اربیل گفت: این کمیته امنیتی تشکیل شده و یک سری از مسائل ضروری را اجرایی کرده‌ است و توافقاتی که در این کمیته صورت گرفته، اقلیم کردستان عراق بدانها پایبند است.

وی در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران گفت: این سفر یکی  از سفرهای مهم و با ارزش نچیروان بارزانی به ایران بود که با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس