Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفونت سینه یکی از بیماری‌های رایجی است که می‌تواند در کودکان و افراد مسن بسیار خطرناک باشد.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از هلث دِرِکت، عفونت سینه یا عفونت ریه‌ها یکی از بیماری‌های رایج است. با این حال، عفونت سینه شامل موارد مختلفی است. برای مثال، اگر عفونت بخش کوچکی از ریه را درگیر کند به آن ذات الریه می‌گویند و اگر بخش بزرگی از مجاری تنفسی درگیر عفونت شود به آن برونشیتیس اطلاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در عفونت ریه، مجاری تنفسی متورم شده و مخاط بیشتری تولید می‌کند. در نتیجه مجاری تنفسی بسته شده و نفس کشیدن برای بیماری سخت می‌شود. عفونت ریه یکی از بیماری‌های مسری است که فرد بیمار می‌تواند آن را به راحتی و با عطسه و سرفه به دیگران انتقال دهد. این بیماری در کودکان و نوزادان، زنان باردار، افراد مسن، افرادی که استعمال دخانیات دارند، و کسانی که مشکلات سلامتی بلند مدت و یا سیستم ایمنی ضعیف دارند دیده می‌شود.

از رایج‌ترین علائم عفونت ریه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- سرفه که می‌تواند همراه با مخاط قهوه ای، زرد و یا سبز باشد. همچنین بالا آوردن مخاط خونی

۲- تنگی نفس و یا نفس نفس زدن

۳- تب، تعریق، و لرز

۴- ضربان سریع قلب

۵- درد عمومی بدن و احساس کوفتگی

۶- درد قفسه سینه و یا احساس فشردگی سینه

۷- احساس ناخوشی کردن و زودتر از حد معمول خسته شدن

در برخی موارد عفونت ریه با استراحت و بدون مراجعه به پزشک التیام می‌یابد. اما اگر موارد ذیل را در خود مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید:

۱- تنگی نفس

۲- احساس درد در زمان تنفس

۳- تب بالا

۴- بالا آوردن حجم زیادی از خلط با سرفه

۵- دیدن خون در مخاط

۶- علائم بیماری به مرور زمان تسکین نیافتن و یا شرایط عمومی بیمار بدتر شدن

۷- داشتن بیماری‌های قلبی و یا ریوی مانند مشکلات قلبی و یا آسم

عفونت ریه می‌تواند ریشه در فعالیت باکتری‌ها یا ویروس‌ها داشته باشد. ذات الریه غالباً به دلیل باکتری و برونشیتیس به دلیل فعالیت ویروس‌ها اتفاق می‌افتد. در برخی موارد نیز ممکن است عفونت ریه ناشی از فعالیت قارچ‌ها باشد.

در بسیاری از موارد درمان این بیماری نیاز به تجویز دارو ندارد و استراحت و مصرف آب و نیز بخور آب گرم می‌تواند باعث التیام آن شود. با این حال، در مواردی که حال بیمار مساعد نباشد، پزشکان اقدام به تجویز آنتی بیوتیک می‌کنند. باید در نظر داشت آنتی بیوتیک تنها بر روی عوامل باکتریایی تاثیر دارد و اگر عفونت ناشی از عوامل ویروسی باشد، این دارو بر روی آن موثر نیست.

گرچه عفونت سینه خطر جدی برای سلامت افراد بالغ و سالم درپی نخواهد داشت، اما ذات الریه می‌تواند در نوزدان، کودکان و افراد مسن خطرات جدی داشته باشد. از این رو، ممکن است نیاز باشد تا این افراد پس از ابتلا به ذات الریه در بیمارستان بستری شوند.

منبع: شریان

کلیدواژه: عفونت سینه عفونت ریه ذات الریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، بارداری بعد از ۳۵ سالگی در ردیف بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا مادر قبل از اقدام به بارداری چکاپ‌هایی را انجام دهد. فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، به چند مورد از چکاپ‌های مهم از جمله فشار خون و آزمایش های مربوط به قلب برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند، اشاره کرده است.

کد خبر 848347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سقط جنین خبر مهم بیماری - قلبی زنان - زایمان جنین بیماری - فشار خون مادر

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند